ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ιταλοί γιατροί ισχυρίζονται πως βρήκαν γιατί ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι σταμάτησε να ζωγραφίζει

Ιταλοί γιατροί ισχυρίζονται πως βρήκαν γιατί ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι σταμάτησε να ζωγραφίζει Facebook Twitter
0

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ίσως είχε αντιμετωπίσει μια νευρική βλάβη από μια πτώση, κάτι που στάθηκε εμπόδιο στην ικανότητά του να ζωγραφίζει αργότερα, ισχυρίζονται ιταλοί γιατροί.

Οι γιατροί έκαναν διάγνωση για ωλένια παράλυση αναλύοντας την απεικόνιση του δεξιού χεριού σε δύο έργα τέχνης. Η πιο διαδεδομένη  θεωρία για την κατάσταση του χεριού του Ντα Βίντσι, θέλει την επιδείνωσή του να προκλήθηκε από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, αλλά τώρα η ομάδα των ειδικών ισχυρίζεται πως έχει στοιχεία ότι η αιτία ήταν άλλη.

Στην Εφημερίδα της Βασιλικής Εταιρείας Ιατρικής, οι γιατροί προτείνουν ότι ήταν μια νευρική βλάβη που τον έκανε να μην μπορεί πλέον να κρατήσει μια παλέτα και πινέλο. Οι ιστορικοί τέχνης έχουν αναλύσει το ποιο χέρι χρησιμοποίησε για να ζωγραφίσει και να σχεδιάσει. Ανάλυση σχεδίων του υποδεικνύει πως ήταν αριστερόχειρας ζωγράφος, αλλά, όλα τα ιστορικά βιογραφικά στοιχεία δείχνουν ότι χρησιμοποίησε το δεξί του χέρι όταν δημιουργούσε άλλα είδη έργων.

Για αυτή την πρόσφατη έρευνα, αναλύθηκαν δύο έργα τέχνης που δείχνουν τον Ντα Βίντσι στα τελευταία στάδια της ζωής του. Το ένα είναι ένα πορτρέτο του καλλιτέχνη που αποδίδεται στον καλλιτέχνη Giovanni Ambrogio Figino. Το παράδοξο στον πίνακα είναι πως δείχνει ότι ο δεξιός του βραχίονας είναι τυλιγμένος σε πτυχώσεις ρούχων. Το χέρι του είναι ορατό, αλλά δείχνει να είναι σε άκαμπτη θέση.

Ιταλοί γιατροί ισχυρίζονται πως βρήκαν γιατί ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι σταμάτησε να ζωγραφίζει Facebook Twitter

Ο Δρ. Davide Lazzeri, ειδικός στην αισθητική χειρουργική στην κλινική Villa Salaria στη Ρώμη, ο οποίος ηγήθηκε της ανάλυσης, δήλωσε πως η απεικόνιση του χεριού έχει στοιχεία που δείχνουν μια παράλυση ωλένης, μια κατάσταση που προκαλεί μερική παράλυση της παλάμης και των δακτύλων.

Το νεύρο που εκτείνεται από τον ώμο ως το μικρό δάχτυλο, διαχειρίζεται σχεδόν όλους τους εγγενείς μυς των χεριών που επιτρέπουν τις λεπτές κινήσεις οπότε μια πτώση θα μπορούσε να προκαλέσει τραύμα στο άνω μέρος του χεριού του, οδηγώντας στην παράλυση ή την αδυναμία κίνησης.

Δεν υπάρχουν αναφορές για οποιαδήποτε κινητική δυσλειτουργία ή άλλο πρόβλημα του Ντα Βίντσι, κάτι που μάλλον σημαίνει ότι ένα εγκεφαλικό επεισόδιο θα ήταν απίθανη αιτία των κινητικών προβλημάτων του ζωγράφου, δήλωσε ο Δρ Lazzeri, όπως γράφει το BBC. «Αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί άφησε πολυάριθμους πίνακες ατελείς, συμπεριλαμβανομένης της Μόνα Λίζα, κατά τα τελευταία πέντε χρόνια της καριέρας του ως ζωγράφος, ενώ συνέχισε να διδάσκει και να σχεδιάζει κανονικά», εξηγεί.

Ιταλοί γιατροί ισχυρίζονται πως βρήκαν γιατί ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι σταμάτησε να ζωγραφίζει Facebook Twitter

Μια άλλη εικόνα που δείχνει έναν άντρα να παίζει ένα αναγεννησιακό όργανο με χορδές και που πρόσφατα προσδιορίστηκε ως πορτρέτο του Ντα Βίντσι προσέφερε επιπλέον στοιχεία ενώ στοιχεία υπάρχουν και σε ένα ημερολόγιο του βοηθού ενός καρδιναλίου στο σπίτι του ζωγράφου. Ο Antonio de Beatis έγραψε: «Δεν μπορεί κάποιος να αναμένει κάποια άλλη καλή δουλειά από αυτόν, καθώς μια παράλυση εμποδίζει το δεξί του χέρι ...  Και παρόλο που ο Λεονάρντο δεν μπορεί πλέον να ζωγραφίζει εξακολουθεί να σχεδιάζει και να δίνει οδηγίες σε άλλους».

Culture
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ