Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα για την «Αντιγόνη» του Σάββα Στρούμπου και της Ομάδας Σημείο Μηδέν

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα για την «Αντιγόνη» του Σάββα Στρούμπου και της Ομάδας Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν στην πρόβα της «Αντιγόνης». Φωτο: Αντωνία Κάντα
0

Από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο η παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή από τη θεατρική Ομάδα Σημείο Μηδέν ξεκινάει την περιοδεία της σε επιλεγμένους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα.


Μετά το επτάμηνο εργαστήριο της ομάδας πάνω στην αρχαία τραγωδία και τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η παράσταση στο θέατρο Άττις, είναι η πρώτη φορά που η Ομάδα Σημείο Μηδέν θα παρουσιάσει έργο της σε ανοιχτά θέατρα.

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα για την «Αντιγόνη» του Σάββα Στρούμπου και της Ομάδας Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος στην πρόβα της «Αντιγόνης». Φωτο: Αντωνία Κάντα


Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο, «Η αρχαία τραγωδία είναι τελετουργικό θέατρο προς τιμήν του θεού Διόνυσου, θεού της γονιμότητας και της βίας, της μεταμόρφωσης και των ενστίκτων. Βγαίνει μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο της κοινωνίας. Μελετάει τη Ζωή στα ακραία όρια της φύσης, της ύπαρξης και της ιστορίας. Είναι ένα βιοπολιτικό θέατρο, που ασκεί δριμύτατη κριτική στο δημοκρατικό πολίτευμα που το γέννησε, με σκοπό το ίδιο αυτό πολίτευμα να βαθαίνει διαρκώς τα χειραφετητικά του χαρακτηριστικά».


«Η Τραγωδία, παιδί και μήτρα της φιλοσοφίας και της δημοκρατίας, είναι θέατρο καθολικής αμφισβήτησης. Μας προσκαλεί σε μια ριζική επαναξιολόγηση όλων των αξιών της ζωής, με το βλέμμα στραμμένο στον ενεργό και χειραφετημένο πολίτη σε διαρκή εγρήγορση» συμπληρώνει ο σκηνοθέτης.

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα για την «Αντιγόνη» του Σάββα Στρούμπου και της Ομάδας Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν στην πρόβα της «Αντιγόνης». Φωτο: Αντωνία Κάντα


Η παράσταση διαδραματίζεται αμέσως μετά από έναν πόλεμο και παρουσιάζει τον Μύθο στο μέλλον και όχι στο βάθος του παρελθόντος. Μέσα από την οπτική του πολέμου αναπτύσσεται μια οντολογική και βιοπολιτική προσέγγιση του έργου ως αστερισμός πολλών τραγωδιών μέσα στην τραγωδία.


Η Αντιγόνη εκπροσωπεί την τραγωδία του εξεγερμένου ανθρώπου, με την ακατάβλητη επιθυμία της να ζήσει ασυμβίβαστα και να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, διεκδικώντας νέους όρους για την επανεκκίνηση της ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο και επιχειρώντας να ενώσει μνήμη και πόλη, ύπαρξη και ιστορία, εξέγερση και κοινωνία.


Ο Κρέοντας αντιπροσωπεύει την τραγωδία της εξουσίας, ο οποίος φέρει την πατριαρχία, την στρατοκρατία και την φαλλοκρατία ως απόλυτη αρχή και θεωρεί ότι όλα και όλοι τον απειλούν και χρηματίζονται για να υποσκάψουν την εξουσία του.


Οι υπόλοιποι χαρακτήρες έχουν και αυτοί τις δικές τους ξεχωριστές τραγωδίες. Η αδερφή της Αντιγόνης, η Ισμήνη, αποτελεί την τραγωδία του συγκρουσιακού ανθρώπου, ο Αίμων, ο γιος του Κρέοντα, την τραγωδία του λόγου, ο μάντης Τειρεσίας, την τραγωδία της προφητείας, η σύζυγος του Κρέοντα, Ευριδίκη, την τραγωδία του βραχυκυκλωμένου ανθρώπου, ο Φύλακας την τραγωδία της υποτακτικότητας και τέλος ο Χορός την τραγωδία της δημοκρατίας.

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα για την «Αντιγόνη» του Σάββα Στρούμπου και της Ομάδας Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν στην πρόβα της «Αντιγόνης». Φωτο: Αντωνία Κάντα

Ο Χορός παίζει μεγάλο ρόλο στην «Αντιγόνη» καθώς διαρκώς αναζητά το μέτρο. Θέτει ερωτήματα, αμφισβητεί και αυτό- αμφισβητείται, κρίνει και κρίνεται, αναιρεί και αυτό - αναιρείται. Προσπαθεί με μεγάλη αγωνία να ορίσει το δίκαιο και το άδικο, το σωστό και το λάθος, τον θύτη και το θύμα, χωρίς να υπάρχει καμία εξωκοσμική αρχή να δώσει σαφείς και οριστικές απαντήσεις.


Η Αντιγόνη με την αντίστασή της αγωνίζεται για κάτι μεγαλύτερο από εκείνην και την οικογένειά της. Στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Έτσι ο κατ' επιλογή θάνατος της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή ζωής και θέτει πολλά ερωτήματα που η Ομάδα προσπαθεί να απαντήσει. Μπορεί η ζωή να επανεκκινήσει μετά τον πόλεμο; Μπορεί ο άνθρωπος να διεκδικήσει εκ νέου τους όρους της ζωής του;


Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε μια νέα μετάφραση από τον Δημήτρη Δημητριάδη.


Οι ηθοποιοί που συμμετέχουν είναι οι Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ρόζυ Μονάκη και Στέλιος Θεοδώρου - Γκλίναβος.

Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα για την «Αντιγόνη» του Σάββα Στρούμπου και της Ομάδας Σημείο Μηδέν Facebook Twitter
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν στην πρόβα της «Αντιγόνης». Φωτο: Αντωνία Κάντα

Αναλυτικό πρόγραμμα παραστάσεων

22/7 | Θεσσαλονίκη | Δημοτικό Θέατρο Κήπου - Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου

3/8 | Δωδώνη | Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης – 3 ο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων

7/8 | Κατερίνη | Κάστρο Πλαταμώνα – Φεστιβάλ Ολύμπου

9/8 | Κρήτη – Ρέθυμνο | Φρούριο Φορτέτζα – Θέατρο «Ερωφύλη»

10/8 | Κρήτη – Ηράκλειο | Κηποθέατρο Μ. Χατζιδάκις

11/8 | Κρήτη – Σητεία | Άλσος Χλουβεράκη

2/9 | Ηλιούπολη | Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» - Φεστιβάλ Ηλιούπολης

12/9 | Χαλάνδρι – Θέατρο Ρεματιάς | Φεστιβάλ Ρεματιάς

Info

«Αντιγόνη» του Σοφοκλή

Ομάδα Σημείο Μηδέν

22/7-12/9 | Θεσσαλονίκη - Δωδώνη - Κατερίνη - Κρήτη - Ηλιούπολη - Χαλάνδρι

Πληροφορίες στο τηλέφωνο 210-3225207

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.