ΚΙΝΗΣΗ

Ο πίνακας «Η Κυρία με τη γούνα» δεν είναι του Ελ Γκρέκο - Αποκάλυψη για το διάσημο έργο

Ο πίνακας «Η Κυρία με τη γούνα» δεν είναι του Ελ Γκρέκο - Αποκάλυψη για το διάσημο έργο Facebook Twitter
Μετά από πολλά χρόνια αποδεικνύεται πως ο πίνακας «Η Κυρία με τη γούνα» δεν είναι φιλοτεχνημένος από τον Ελ Γκρέκο
1

Το μυστήριο πίσω από την προέλευση ενός από τους πιο γνωστούς πίνακες της Σκωτίας λύθηκε και αποκαλύπτεται πως το έργο δεν ανήκει στον Ελ Γκρέκο.

Ο πίνακας «Η κυρία με τη γούνα» θεωρούνταν για πολλά χρόνια πως ήταν έργο του Κρητικού Ελ Γκρέκο, από τον 16ο αιώνα. Ωστόσο, οι εμπειρογνώμονες που ανέλαβαν τώρα μια λεπτομερή επιστημονική ανάλυση του αριστουργηματικού έργου, το οποίο ανήκει στα Μουσεία της Γλασκόβης, έχουν διαπιστώσει ότι στην πραγματικότητα τον πίνακα ζωγράφισε ο Ισπανός καλλιτέχνης Αλόνσο Σάντσεθ Κοέλιο.

Η ταυτότητα του ζωγράφου αποτέλεσε αντικείμενο συνεχούς συζήτησης για περισσότερα από 100 χρόνια και η αμφισβήτηση του Ελ Γκρέκο ως δημιουργού, είναι μια θεωρία που κέρδιζε έδαφος τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο ενώ το έργο αποδίδονταν λανθασμένα στον  Ελ Γκρέκο, δεν υπήρχε καμία ένδειξη για το ποιος θα μπορούσε να ήταν ο πραγματικός δημιουργός.

Οι ειδικοί προσπάθησαν να ξεδιαλύνουν το μυστήριο με τεχνικές εξετάσεις που έγιναν αρχικά από το Museo Nacional del Prado στη Μαδρίτη το 2014. Πιο πρόσφατα, εμπειρογνώμονες από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης και τα Μουσεία της Γλασκόβης συνέκριναν τον πίνακα με τα έργα του Έλ Γκρέκο και άλλων σύγχρονων καλλιτεχνών όπως ο Κοέλιο για να κατανοήσουν την προέλευσή του.

Ο Δρ. Μαρκ Ρίχτερ, ο οποίος συντονίζει την έρευνα, εξήγησε ότι η τεχνική ανάλυση της επιφάνειας του πίνακα και η εξέταση των μικροσκοπικών δειγμάτων αποκάλυψαν ότι η σύνθεσή του διέφερε σημαντικά από τα άλλα έργα του διάσημου Δομίνικου Θεοτοκοπούλου. Οι ειδικοί βρήκαν ότι το στρώμα της επιφάνειας της «Κυρίας με τη γούνα» ήταν ανοιχτό γκρι, ενώ τα έργα του Ελ Γκρέκο είχαν ένα χαρακτηριστικό στρώμα καφέ-κόκκινου χρώματος.

Ο πίνακας «Η Κυρία με τη γούνα» δεν είναι του Ελ Γκρέκο - Αποκάλυψη για το διάσημο έργο Facebook Twitter
Η τεχνολογία και η ενδελεχής έρευνα αποκάλυψαν τον πραγματικό δημιουργό του έργου «Η Κυρία με η γούνα».

Χρησιμοποίησαν επίσης την υπέρυθρη ακτινογραφία μια τεχνική που «βλέπει» μέσα από τα στρώματα χρωμάτων που είναι αδιαπέραστα στο ανθρώπινο μάτι. Η τεχνική έδειξε ότι η ποιότητα των αρχικών σχεδίων του Ελ Γκρέκο ήταν «ριζικά διαφορετική» από τις γραμμές του σχεδίου που ήταν ορατές κάτω από τον πίνακα. «Τέτοιες λεπτομέρειες, που είναι σημαντικές για την κατανόηση της προσωπικής τεχνικής ενός καλλιτέχνη, βοηθούν να εξηγηθεί γιατί ο πίνακας δεν θεωρείται πλέον ότι έχει ζωγραφιστεί από τον Ελ Γκρέκο», πρόσθεσε ο Ρίχτερ.

Χαρακτηριστικά όπως το φόρεμα, τα κοσμήματα και το κοινωνικό στάτους των ανθρώπων που εκπροσωπούνταν στα πορτρέτα της εποχής, μελετήθηκαν επίσης, σε συνεργασία με Ισπανούς μελετητές. Ο Κοέλιο, ήταν καλλιτέχνης, ο οποίος έζησε από το 1531 έως το 1588 και συνδέεται στενότερα με συμβατικά τυπικά βασιλικά πορτρέτα. Ωστόσο, πιστεύεται τώρα ότι ζωγράφισε πολύ διαφορετικά, ανεπίσημα έργα όπως ο πίνακας «Η κυρία με τη γούνα»

Η Δρ. Hilary Macartney, επικεφαλής της έρευνας στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης, δήλωσε: «Η λάθος απόδοση του έργου συνέβαλε στη δημιουργία της φήμης του Ελ Γκρέκο εκτός Ισπανίας τον 19ο αιώνα. Τώρα, επιτέλους, θα αποκατασταθεί η διεθνής φήμη που αξίζει ο Αλόνσο Σάντσεθ Κοέλιο». Σύμφωνα με το BBC, το έργο θεωρήθηκε αυθεντικός Ελ Γκρέκο μετά την παρουσίασή του στο Λούβρο το 1838, ως μέρος της συλλογής που άνηκε στον βασιλιά Λουδοβίκο Φίλιππο. Το επόμενο καλοκαίρι θα επιστρέψει στον εκθεσιακό του χώρο στο Pollok House με η νέα του ταυτότητα.

Culture
1

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια