Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας»

Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας» Facebook Twitter
Ο Πολάνσκι αρνείται «με τον πιο απόλυτο τρόπο» τις πρόσφατες κατηγορίες της Γαλλίδας ηθοποιού και φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, περί βιασμού και ξυλοδαρμού της.
1

Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή του, ο Ρομάν Πολάνσκι δηλώνει μεταξύ άλλων ότι ο κατηγορούμενος για σωρεία σεξουαλικών εγκλημάτων, μεγαλοπαραγωγός του Χόλιγουντ, Χάρβεϊ Γουάινστιν ήταν εκείνος που ξεκίνησε να αναμοχλεύει την υπόθεση βιασμού της 13χρονης Σαμάνθα Γκέιμερ από τον σκηνοθέτη το 1977 στο σπίτι του Τζακ Νίκολσον.

Ξεκινώντας την συνέντευξή του στο Paris Match, αρνείται «με τον πιο απόλυτο τρόπο» τις πρόσφατες κατηγορίες της Γαλλίδας ηθοποιού και φωτογράφου Βαλεντίν Μονιέ, περί βιασμού και ξυλοδαρμού της στο σαλέ του στην Ελβετία το 1975 όταν εκείνη ήταν 18 χρονών. Η Μονιέ είχε δηλώσει επίσης ότι της είχε δώσει και κάποιο χάπι πριν από τον βιασμό της.

«Προφανώς δεν θυμάμαι τίποτα γιατί όλα είναι ψέματα. Η κατηγορία του βιασμού προφανώς δεν είναι αρκετή πια, πρέπει να μου καταλογίζονται και επιπλέον βιαιοπραγίες. Δεν χτυπάω γυναίκες».

Στη συνέχεια της συνέντευξης στράφηκε κατά του Χάρβεϊ Γουάινστιν, του περιβόητου μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ που κατηγορείται για σωρεία σεξουαλικών εγκλημάτων. Σύμφωνα με τον Πολάνσκι, ο Γουάινστιν ήταν εκείνος που ξεκίνησε μια «καμπάνια ψιθύρων» εναντίον του προκειμένου να σαμποτάρει την πορεία του «Πιανίστα» προς τα βραβεία Όσκαρ του 2003 και να ενισχύσει τις πιθανότητες της δικής του ταινίας, του μιούζικαλ «Σικάγο».

«Εκείνος ήταν που άρχισε να σκαλίζει ξανά την υπόθεση με την Σαμάνθα Γκέιμερ, για κάτι που είχε συμβεί 26 χρόνια πριν και δεν ενδιέφερε κανέναν πλέον», δήλωσε ο Πολάνσκι στο περιοδικό.

Τελικά, «Ο Πιανίστας» κέρδισε τρία Όσκαρ (σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου και πρώτου ανδρικού ρόλου), και το «Σικάγο» έξι, ανάμεσά τους και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

«Εκείνος ήταν που άρχισε να σκαλίζει ξανά την υπόθεση με την Σαμάνθα Γκέιμερ, για κάτι που είχε συμβεί 26 χρόνια πριν και δεν ενδιέφερε κανέναν πλέον», δήλωσε ο Πολάνσκι στο περιοδικό.

Ο Ρόμαν Πολάνσκι είχε αποδεχτεί καταρχάς την κατηγορία της αποπλάνησης ανηλίκου, επιχειρώντας να γλιτώσει από χειρότερες κατηγορίες αλλά μετά την προφυλάκισή του, φοβούμενος ότι γρήγορα θα κατέληγε πίσω στη φυλακή, απέδρασε από τις ΗΠΑ και ζήτησε καταφύγιο στο Παρίσι, όπου διαμένει έκτοτε.

Πριν από μερικούς μήνες, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ της Βενετίας όπου η τελευταία ταινία του που έχει τίτλο «Κατηγορώ» (και θέμα την πολύκροτη Υπόθεση Ντρέιφους), απέσπασε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, ο Πολάνσκι προκάλεσε έντονες αντιδράσεις όταν σύγκρινε τον εαυτό του με τον ήρωα της ταινίας, τον εβραίο αξιωματικό του γαλλικού στρατού που είχε καταδικαστεί και φυλακιστεί αδίκως στα τέλη του 19ου αιώνα.

Ρόμαν Πολάνσκι: «Ο Γουάινστιν είχε ξεκινήσει την καμπάνια εναντίον μου κι από τότε τα media με παρουσιάζουν σαν τέρας» Facebook Twitter
Ο Πολάνσκι με τους δικηγόρους του στην Αμερική το 1977

Μιλώντας στο Paris Match, επιμένει ότι ο μόνος λόγος που βγαίνει να υπερασπιστεί τον εαυτό του είναι για χάρη της γυναίκας του, της Γαλλίδας ηθοποιού Εμανουέλ Σενιέ, και των παιδιών του:

«Εδώ και τόσα χρόνια, τα media προσπαθούν να με παρουσιάσουν σαν τέρας. Έχω συνηθίσει τα ψέματα, έχω γίνει χοντρόπετσος πλέον. Αλλά για την Εμανουέλ και τα παιδιά μου, το μαρτύριο είναι ατέλειωτο. Δεν περνάει μέρα που να μην τους προσβάλλει ή να μην τους απειλήσει κάποιος στα social media».

«Το 1977 έκανα ένα λάθος που το πληρώνει ακριβά η οικογένειά μου σχεδόν μισό αιώνα μετά. Τα media υιοθετούν οποιαδήποτε ψευδή κατηγορία, όσο αστήρικτη κι αν είναι. Είναι σαν μια κατάρα που επιστρέφει ξανά και ξανά και δεν μπορώ να κάνω τίποτα γι' αυτό».

Όσο για την Σαμάνθα Γκέιμερ, η οποία πρόσφατα είχε δηλώσει ότι διατηρεί σποραδική επικοινωνία με τον σκηνοθέτη μέσω e-mail, ο Πολάνσκι λέει στην συνέντευξή του ότι έχει υποφέρει πολύ περισσότερα από τον Τύπο παρά από οτιδήποτε κι αν της είχε κάνει εκείνος: «Τόσο η ίδια όσο και η οικογένειά της υπέφεραν εξαιτίας μου και συνεχίζουν να υποφέρουν ασχέτως εμού».

Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM