ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

«Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη

«Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη Facebook Twitter
Charles Walbridge/Minneapolis Institute of Art
0

Το Ινστιτούτο Τεχνών της Μινεάπολης, στις ΗΠΑ, στεγάζεται σε ένα εντυπωσιακό κτίριο με κίονες ιωνικού ρυθμού που είναι αδύνατο να μην τραβήξουν τα βλέμματα των περαστικών, μετά την τελευταία παρέμβαση του Ai Weiwei.

Χιλιάδες φωσφοριζέ σωσίβια έχουν καλύψει τις πανύψηλες κολώνες στην πρόσοψη του μουσείου, δημιουργώντας μια σκληρή αντίθεση ανάμεσα στην «αυστηρή τελειότητα» του λευκού - μπεζ κτιρίου και στα 2.400 πολύχρωμα γιλέκα διάσωσης. Δεν πρόκειται για κάποιον παράνομο βανδαλισμό αλλά για το τελευταίο έργο του Κινέζου καλλιτέχνη με τίτλο «Ασφαλές Πέρασμα». 

Κάθε ένα από αυτά τα σωσίβια έχει φορεθεί στο παρελθόν από κάποιον πρόσφυγα ή μετανάστη που επιχείρησε να περάσει με βάρκα από την Τουρκία στην Ελλάδα, κάτω από αντίξοες συνθήκες με κίνδυνο της ζωής του. Τα σωσίβια τα έκαναν δωρεά στον Ai Weiwei οι τοπικές αρχές της Λέσβου, όπως μεταδίδει το CNN. 

«Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη Facebook Twitter

Η Μινεσότα έχει τους υψηλότερους αριθμούς προσφύγων κατά κεφαλή, από οποιαδήποτε άλλη πολιτεία στις ΗΠΑ και αυτός είναι ο λόγος που το μουσείο ήθελε να εκτεθεί το έργο εκεί. Η έκθεση εστιάζει στην μετακίνηση μεταναστών και προσφύγων και στον βίαιο εκτοπισμό τους. 

Η έκθεση είχε κάνει το ντεμπούτο της το 2016 στο Βερολίνο, και έκτοτε ταξίδεψε σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Στη Μινεσότα, το έργο παρουσιάζεται στο πλαίσιο της ευρύτερης έκθεσης «Όταν το σπίτι σου δεν σε αφήνει να μείνεις: Τέχνη και Μετανάστευση». 

Τα σωσίβια τραβούν την προσοχή όσων περνούν, ακόμα και αν δεν σκοπεύουν να μπουν στο μουσείο και ακριβώς αυτός είναι ο σκοπός, όπως λέει ο επικεφαλής του μουσείου, Γκάμπριελ Ρίχτερ. «Ελπίζω πως αυτό θα σταματά τους ανθρώπους για λίγο και θα τους υποχρεώνει να σκεφτούν, επηρεάζοντας τις αποφάσεις τους. Γιατί εδώ στην Μινεσότα, αυτοί οι άνθρωποι είναι φίλοι μας, γείτονές μας, άνθρωποι με τους οποίους ζούμε στις κοινότητές μας». 

Τον περασμένο μήνα, ένας ομοσπονδιακός δικαστής μπλόκαρε εκτελεστική διαταγή του προέδρου Τραμπ που ήθελε να μειώσει την επανεγκατάσταση των προσφύγων σε πολιτείες των ΗΠΑ με απόφαση των κυβερνητών. Ενώ η κυβέρνηση Τραμπ διαμηνύει πως θα μειώσει τον αριθμό των προσφύγων στο ιστορικό χαμηλό των 18.000, οι πολιτείες συνεχίζουν να δέχονται πρόσφυγες.

Culture
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ