Την ματαίωση της παρουσίασης για σήμερα του έργου “Μαουτχάουζεν¨, του Μίκη Θεοδωράκη στην τελετή μνήμης των θυμάτων του Ναζισμού στην Αυστριακή Εθνοσυνέλευση αποφάσισε η πρόεδρος του Αυστριακού Κοινοβουλίου Μπάρμπαρα Πράμερ. Η ίδια αιτιολόγησε,σύμφωνα με όσα μετέδωσε η Αυστριακή ραδιοφωνία, την απόφαση της, επικαλούμενη τις "επανειλημμένες αντισημιτικές δηλώσεις του Μίκη Θεοδωράκη τα προηγούμενα χρόνια, με τις οποίες ο ίδιος άφησε άσχημες εντυπώσεις". Όπως μετέδωσε η Αυστριακή Ραδιοφωνία, το έργο του Μίκη Θεοδωράκη θα αντικατασταθεί με άλλα μουσικά έργα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ που μετέδωσε την είδηση, “δημοσιογραφικοί κύκλοι στη Βιέννη” έκαναν λόγο για προσβολή στο πρόσωπο του Μίκη Θεοδωράκη και επισήμαναν επιπλέον, πως με τη ματαίωση της παρουσίασης του συγκεκριμένου έργου, προσβάλλεται και η μνήμη του πρόσφατα εκλιπόντα μεγάλου Έλληνα συγγραφέα, ποιητή και Ακαδημαϊκού, Ιάκωβου Καμπανέλλη, που έγραψε τα ποιήματα του "Μαουτχάουζεν" και ο οποίος υπήρξε κρατούμενος στο ομώνυμο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης. (Χρειάζεται μία διευκρίνηση βέβαια για το τι είναι αυτοί οι “δημοσιογραφικοί κύκλοι”).
Η Ημέρα Μνήμης, καθιερώθηκε και γιορτάζεται από το 1997 και μετά, κάθε χρόνο την 5η Μαΐου, επέτειο απελευθέρωσης του πρώην ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης του Μαουτχάουζεν όπου στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου πάνω από 122.000 κρατούμενοι, ανάμεσά τους και 3.700 Έλληνες, θανατώθηκαν από τους Ναζιστές.
Η πρόεδρος της αυστριακής Βουλής, Μπάρμπαρα Πράμερ πρόκειται σύμφωνα με το ΑΠΕ, να ηγηθεί της αυστριακής αντιπροσωπείας με συμμετοχή μελών της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, στις τελετές μνήμες που θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη Κυριακή 8 Μαΐου στις πρώην εγκαταστάσεις του ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης στο Μαουτχάουζεν, έξω από το ομώνυμο χωριό, 170 χιλιόμετρα δυτικά της Βιέννης. Εκεί αναμένονται δεκάδες αντιπροσωπείες από όλες τις χώρες της Ευρώπης που είχαν εκεί τα θύματά τους, ανάμεσά τους και ελληνική η οποία θα τιμήσει με τρισάγιο, ομιλίες, καταθέσεις στεφάνων και παρουσίαση του έργου "Μαουτχάουζεν" από το μουσικό σχήμα της Βιέννης.
σχόλια