Ο κόσμος καθορίζει τις επιτυχίες; Η δημοκρατία στα χέρια των χρηστών; Δημοτικότητα ίσον εμπορικότητα;
Διαβάζω σε μπλογκ του περιοδικού The New Yorker το ποστ της Sally Law με τίτλο: "Digital Pick: Power to the People".
Χρόνια πριν, προτού γεμίσει ριάλιτι, το MTV ήταν ο καθοδηγητής της ποπ μουσικής. Αλλά το κανάλι παράτησε τα μουσικά βίντεο την εποχή που το ίντερνετ κατακερμάτισε τη μουσική βιομηχανία, δημιουργώντας εξειδικευμένες αγορές μέσα στις εξειδικευμένες αγορές και ακροατές που απομονώνονται ολοένα και περισσότερο. Πρόσφατα το YouTube λάνσαρε το YouTube 100, μια εβδομαδιαία κατάταξη των 100 κορυφαίων μουσικών βίντεο, όπως τα επέλεξαν οι χρήστες του YouTube, τα οποία μπορείς να τα παίξεις με σειρά δημοτικότητας. Το YouTube έχει μεγαλύτερη απήχηση από ότι είχε το MTV την εποχή που μεσουρανούσε. Σήμερα οι προτιμήσεις των φανς υπερακοντίζουν την επιρροή των εταιριών.
Αισιόδοξο το μήνυμα της Sally Law, δείχνει πως μπορεί να γίνει πραγματικότητα η υπόσχεση ότι το διαδραστικό ίντερνετ θα δώσει φωνή στους ακροατές-καταναλωτές, φωνή που θα ακουστεί πιο πέρα ή πιο πάνω από κάθε ανακοίνωση οποιασδήποτε φίρμας. Εύχομαι μόνο η δημοκρατία αυτή του διαδικτύου να μην περιοριστεί στο τι μουσική ακούμε ή ποιο βιντεο μας αρέσει πιο πολύ. Από την άλλη, είμαστε σίγουροι ότι θέλουμε μια μέρα να ψηφίζουμε για πρωθυπουργό αυτόν που θα έχει τα περισσότερα χιτς στο YouTube; Ή τα περισσότερα Like στο Facebook;
σχόλια