Ατέλειωτεςκαι απελπιστικά βαρετές οι συζητήσειςγια την τύχη της Ολυμπιακής στιςτηλεοράσεις. Οι πολιτικοί που εκπροσωπούνστις συζητήσεις αυτές τα δύο μεγάλακόμματα φαντάζουν στα μάτια τωνπερισσότερων Ελλήνων ως προσωποποίησητης θλιβερότητας - αν είχε εικόνα οορισμός της, απ' αυτούς θα την έκλεβε!
Πιοαπελπιστικά μου φαίνονται τα πρόσωπατων στελεχών του ΠΑΣΟΚ, το κόμμα τωνοποίων, δίχως καμία αμφιβολία, και μόνοεπειδή κυβέρνησε τα «κρίσιμα χρόνια»,όχι επειδή οι άλλοι, οι σημερινοί,δείχνουν ικανότεροι, ευθύνεται για ταχάλια του λεγόμενου «εθνικούαερομεταφορέα».
Επίτων ημερών τους έγινε το «μεγάλοπάρτι». Το ζήσαμε όλοι μας. Δεν μπορούννα ξεγελάσουν την προσωπική εμπειρίατου καθένα. Τα αεροπλάνα ήταν σανπροσωπικές τους λιμουζίνες. Η εταιρεία,λέσχη τακτοποίησης ημετέρων.
Θυμάμαιστους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα,τo ‘χω ξαναγράψει, κανείςδεν τόλμησε να αμφισβητήσει ούτε λέξη.Η Delta είχε υπογράψεισυμβόλαιο με την ελληνική ομάδα - αυτήήταν η επίσημη χορηγός μας. Η «Ολυμπιακή»,που αρέσκεται να ονομάζεται «εθνικόςαερομεταφορέας», δεν ενδιαφέρθηκετόσο για τη χορηγία αυτή για να την πάρεικιόλας.
Όταν,όμως, διέπρεψαν οι αθλητές μας εκεί-μερικά μετάλλια, μάλιστα ήταν μηαναμενόμενα- τότε τους έπιασε τοπατριωτικό τους εδώ. Είπαν, «δεν είναιδυνατόν να επιστρέψει η τιμημένη μαςομάδα με ξένη εταιρεία, και δη αμερικάνικη»,και με το έτσι θέλω (ελληνικός τσαμπουκάς),έσπασαν το συμβόλαιο με την Delta,και έστειλαν από την Αθήνα ένα τζάμπο747 να παραλάβει την αποστολή.
Στοαεροπλάνο μέσα, ηλιθίως οι αξιωματούχοιτης αποστολής, συνήθη κρατικοδίαιταανθρωπάκια, μας παρακαλούσαν, όσοιείχαμε κάμερες ή φωτογραφικές μηχανές,να μην τραβάμε εικόνες μέσα στο αεροπλάνο,για να μη φανεί ότι επιστρέφαμε μεΟλυμπιακή και τσαντιζόταν η Delta.Ακούστε μαλακία!...
Αφούκάναμε, λοιπόν, τις πάπιες αλλά και τουςμάγκες (γνωστός ελληνικός συνδυασμόςαυτός, ανακαλυφθείς κυρίως στις μέρεςτου ελλαδικού σοσιαλισμού...), πήγαμεστα δικαστήρια και πληρώσαμε στην Deltaένα ποσό που δεν το λέει κανείς επακριβώς,αλλά ξέρουμε πως θα μπορούσαμε με αυτόνα γινόμασταν χορηγοί και άλλων 10ολυμπιακών αποστολών.
Λοιπόν,ποιος ήταν κυβέρνηση τότε - μιλάμε γιακαλοκαίρι 1996; Το ΠΑΣΟΚ. Που εκείνη τηχρονιά ξανακέρδισε τις εκλογές, αφούήδη κυβερνούσε από τον Οκτώβριο του1993, και είχε επίσης κυβερνήσει από το1981 μέχρι και τα μισά του 1989.
Καιποιος ήταν υπουργός Μεταφορών τότε; Δενέχει σημασία. Γιατί αν ήταν ο Μαντέλης,ας πούμε, θα μας παραπέμψει για ευθύνεςστον Kαστανίδη, και εκείνοςσε κάποιον προηγούμενο, και ο προηγούμενοςστον «υπουργό-παρένθεση» των λίγωνχρόνων της Νέας Δημοκρατίας, και... έτσιχρεοκόπησε η Ολυμπιακή.
Τώρα,τα λίγα απομεινάρια μιας κάποτε κραταιάςσυνδικαλιστικής παρέας, που πασχίζει,παίζοντας ξανά το χαρτί του «εθνικούαερομεταφορέα» (συγγνώμη, αλλά όλοκαι λιγότεροι Έλληνες τσιμπάμε πια.Sorry, αλλά δεν έχει καμιάσημασία για τον απόδημο, τον οποίοδιαρκώς επικαλούνται χωρίς να τονγνωρίζουν καν, αν θα ταξιδέψει με «εθνικάχρώματα» ή...«εχθρικά». Στην ώρατου θέλει να πάει και να 'ρθει. Μεασφάλεια. Και με αξιοπρέπεια), καθώς καιεκείνο «των πιο ασφαλών αεροπλάνων».Μη γνωρίζοντας, οι αφελείς, ότι είναιδιεθνής άγραφος νόμος να μη λες ποτέ«έχω τα ασφαλέστερα αεροπλάνα» ή«μεταφέρουμε τον κόσμο με απόλυτηασφάλεια», διότι καμιά φορά γίνονταικαι δυστυχήματα και τότε δεν μαζεύεσαιμε τίποτα.
Ασφαλήαεροπλάνα, με υψηλό επίπεδο σέρβις καιτεχνικής υποστήριξης, είχε και η Swissair,και έπεσαν 2 αεροπλάνα της μέσα σε λίγαχρόνια. Η εταιρεία χρεοκόπησε (όχι απόυπερφόρτωση ρουσφετιών και βλακωδώνδιαδρομών - βλέπε Τόκιο, όπου είναιζήτημα εάν ταξίδεψαν ποτέ 10 Ιάπωνεςμαζί μας...), έκλεισε, ξανάνοιξε τώρα ωςSwiss, απαλλαγμένη από παλιά,άχρηστα και αχρείαστα φορτία, και πετάειμια χαρούλα.
Λοιπόν,ήρθε, νομίζω, επιτέλους η ώρα οι λαλίστατοιπολιτικοί και συνδικαλιστάδες νασιωπήσουν ολότελα, και να αφήσουν τηνεταιρεία να ζήσει με αξιοπρέπεια έστωτο θάνατό της.
σχόλια