Για «δραματικές» επιπτώσεις στον τρόπο που χρησιμοποιείται το Tinder από τον κορωνοϊό κάνει λόγο το «αφεντικό» της πλατφόρμας γνωριμιών προαναγγέλοντας αλλαγές οι οποίες, ωστόσο, ίσως είχαν ήδη δρομολογηθεί.
«Ποικίλες» ήταν οι επιπτώσεις, από τον κορωνοϊό και τα κατά τόπους lockdowns, στις διαδικτυακές πλατφόρμες γνωριμιών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Tinder, Elie Seidman. Από τη μία πλευρά συμμετοχή έχει αυξηθεί, 3 δισεκατομμύρια swipes πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως την Κυριακή 29 Μαρτίου, αριθμός ρεκόρ για τη δημοφιλή πλατφόρμα. Από την άλλη όμως καταγράφηκε μία «δραματική αλλαγή» σε μετρήσεις συμπεριφοράς οι οποίες είναι συνήθως σταθερές.
Παράλληλα ο οικονομικός αντίκτυπος του lockdown συνεπάγεται με μείωση της καταναλωτικής δύναμης, γεγονός αρνητικό για το Tinder το οποίο είναι μεν δωρεάν αλλά έχει έσοδα από premium συνδρομές. Σε δηλώσεις του στο BBC, ο Elie Seidman εμφανίζεται ιδιαίτερα ανήσυχος για τις επιπτώσεις από την ανεργία στις ΗΠΑ.
Το Tinder, από το 2012 που έκανε την εμφάνισή του, έχει ληφθεί περισσότερες από 340 εκατομμύρια φορές. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των εσόδων προέρχεται από μόλις έξι εκατομμύρια συνδρομητές της premium υπηρεσίας. Ο ρυθμός εγγραφής τέτοιων χρηστών μειώθηκε κατά την περίοδο του lockdown με τα εταιρικά δεδομένα να δείχνουν αύξηση των χρηστών αυτών σε περιοχές που τα περιοριστικά μέτρα αρχίζουν να χαλαρώνουν.
Πέρα από το Tinder και άλλες πλατφόρμες αντίστοιχων υπηρεσιών καταγράφουν παρόμοιες τάσεις. «Έχουμε δει αύξηση της δραστηριότητας», λέει η Charly Lester, εκ μέρους της πλατφόρμας Inner Circle. «Τα matches αυξήθηκαν κατά 15% και αριθμός των μηνυμάτων που στάλθηκαν κατά 10%, ωστόσο έχουμε παρατηρήσει μεγαλύτερα απροθυμία πληρωμών», αναφέρει χαρακτηριστικά. Από τα εταιρικά δεδομένα αποκαλύπτεται πως οι εγγραφές για premium υπηρεσίες αυξάνονται εκεί όπου τα μέτρα χαλαρώνουν. «Μπορείτε να δείτε την επάνοδο από Πολιτεία σε Πολιτεία ενώ τα μέτρα χαλαρώνουν και καθώς η κορύφωση της κρίσης περνάει», υποστηρίζει.
Από την πλευρά του ο Elie Seidman αναφέρει sto ΒΒC ότι θα χρειαστεί να περιμένουμε δύο ή τρία τρίμηνα για να δούμε τον πλήρη οικονομικό αντίκτυπο στο Tinder, καθώς αποσαφηνίζεται το μέγεθος της κρίσης παγκοσμίως. Το άλλο ζήτημα που αναμένεται να καταστεί σαφές με την πάροδο του χρόνου είναι αν η δημοτικότητα της γνωριμίας, μέσω βιντεοκλήσης, έχει έρθει για να μείνει.
Πλατφόρμες όπως το eHarmony, το OKCupid και το Match αναφέρουν μεγάλη αύξηση σε video dates. To Tinder αναμένεται να παρουσιάσει δική του ανάλογη υπηρεσία τον Ιούνιο. Η υπηρεσία θα είναι δωρεάν. Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να συναινούν για το match μέσω βιντεοκλήσης. Οι αλλαγές στις γνωριμίες που πυροδοτήθηκαν κατά τα lockdowns ίσως απλά επιταχύνουν μια αλλαγή που η εταιρεία παρακολουθούσε ήδη, λέει ο Seidman.
Οι σημερινοί 18χρονοι, που έγιναν τώρα μέλη της πλατφόρμας, σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, έχουν μεγαλώσει χρησιμοποιώντας μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βλέπουν αυτόν τον εικονικό κόσμο ως κάτι πολύ φυσικό, εξηγεί. Γι αυτήν τη γενιά, τα matches δεν μετεξελίσσονται σε συναντήσεις στην πραγματική ζωή, αλλά εκπληρώνουν παράλληλα διαδικτυακές εμπειρίες.
Για το λόγο αυτό, η εταιρεία εργάζεται ώστε το Tinder να αποτελεί σε μικρότερο βαθμό ένα μέρος που απλά θα διοργανώνονται συναντήσεις εκτός διαδικτύου σε ένα μέρος με εικονικούς χώρους και ζωντανές εκδηλώσεις που οι χρήστες θα μπορούν να «συναντηθούν» εκεί.
«Η ψηφιακή σας ζωή είναι εξίσου σημαντική με την κοινωνική σας ζωή στον φυσικό κόσμο» αναφέρει ο Seidman συνοψίζοντας το νέο δόγμα του Tinder. Σε έναν κόσμο συνεχούς κοινωνικής απόστασης, το δόγμα ίσως ενστερνιστούν, σε κάποιο βαθμό, και παλαιότεροι χρήστες.
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια