Ο αθόρυβος θρίαμβος των Αtenistas

Ο αθόρυβος θρίαμβος των Αtenistas Facebook Twitter
28
Ο αθόρυβος θρίαμβος των Αtenistas Facebook Twitter
Aπό πρόσφατη δράση των Αtenistas στα Πετράλωνα.

Είναι άκομψο να γράφεις για κάτι με το οποίο είχες κάποτε σχέση /

οι Αtenistas υπήρξαν ένα σημαντικό κεφάλαιο της ενήλικης ζωής μου και μάλλον το σημαντικότερο που με συνδέει κάπως με αυτό που αποκαλούμε «κοινωνία» /

η δημοσιογραφία στις καλές της στιγμές έχει κι αυτή μία παρόμοια δύναμη /

να απευθύνεται, δηλαδή, σ' ένα κοινό ανθρώπων που σε διαβάζουν κι εκεί, σε αυτή την πολύ λεπτή, δυσδιάκριτη γραμμή, να «συμβαίνει» κάτι /

αλλά η αμεσότητα που έχει η επαφή με άλλους ανθρώπους και το γεγονός ότι βρίσκεσαι μαζί τους στον πραγματικό κόσμο για να φτιάξεις κάτι καλύτερο δεν μπορεί να συγκριθεί με το καλύτερο κείμενο /

το γιατί τα παράτησα κι επέστρεψα στο καβούκι μου είναι μια βαρετή προσωπική ιστορία, αλλά αυτοί οι 12-15 μήνες ήταν ένα μεγάλο σχολείο που δεν θα ξεχάσω ποτέ /

έκτοτε παρακολουθώ από απόσταση τις δράσεις της ομάδας και ομολογώ ότι κάθε φορά αισθάνομαι την ίδια έκπληξη γιατί διακρίνω το ίδιο και μεγαλύτερο πάθος και κυρίως... διάρκεια /

όταν είχαμε πρωτοξεκινήσει και τα μέσα είχαν πέσει πάνω μας υπήρξε ένας κόσμος που δεν είδε με καλό μάτι την προσπάθεια /

είχε ενοχλήσει το «απολιτίκ» της ομάδας και το γεγονός ότι οι δράσεις μας δεν συνοδευόντουσαν από το γνώριμο καταγγελτικό ύφος της Μεταπολίτευσης /

δεν θα ξεχάσω ένα πρωινό Κυριακής στην Πατησίων, που μας είχαν πιάσει δύο μεσήλικες ψηφοφόροι του ΚΚΕ και μας λιβάνιζαν ότι αν συνεχίζαμε να είμαστε εθελοντές, οι δημοτικοί υπάλληλοι κινδύνευαν να χάσουν τη δουλειά τους (!) /

από άλλους «προοδευτικούς» είχαμε ακούσει πολύ χειρότερα /

ασύλληπτες εικασίες, ότι μας έχει βάλει κάποιος επιχειρηματίας του real estate ή η Ντόρα Μπακογιάννη (!), εννοείται «λακέδες του συστήματος», «σπασίκλες» και «προσκοπάκια» /

επίσης, κάποιοι έβλεπαν το δέντρο και όχι το δάσος / καταλαβαίνω ότι μπορεί στην αρχή να υπήρξε ένα ντεμαράζ δημοσιευμάτων και προβολής /

άπειροι και άβγαλτοι και υπερβολικά κολακευμένοι, δεν ξέραμε πώς να αντιμετωπίσουμε αυτό το ωστικό κύμα ενδιαφέροντος /

όπου μπορούσαμε λέγαμε τα όχι μας, αλλά την ίδια στιγμή φοβόμασταν μήπως μας περάσουν για σνομπ /

τέλος πάντων, οι πρώτοι μήνες τα είχαν αυτά, όπως και μπόλικες παρεξηγήσεις για τις «πραγματικές» μας προθέσεις, αλλά σχετικά γρήγορα ήρθε και ισορρόπησε η κατάσταση από μόνη της /

εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και κανάλια έχασαν το ενδιαφέρον τους, αλλά οι Αtenistas απτόητοι /

τότε ήταν που κάποιοι φίλοι, με καλή πρόθεση, άρχισαν να με ρωτάνε «αν υπάρχουμε», «αν συνεχίζουμε» και όλα αυτά /

σήμερα οι Αtenistas όχι μόνο συνεχίζουν αλλά όσα θαυμάσια κάνουν τυχαίνουν ελάχιστης ή μηδενικής προβολής /

και καλύτερα έτσι /

το αθόρυβο παράδειγμά τους διαπερνά με μεγαλύτερη δύναμη τη συγκαταβατική χολή κάμποσων θεωρητικών του καναπέ, που διέβλεπαν στον ακτιβισμό της ομάδας επικοινωνιακό παροξυσμό και απουσία ταξικής συνείδησης /

αν κάποτε τελειώσει αυτή η ρημαδο-μεταπολίτευση, είμαι σίγουρος ότι οι Αtenistas θα είναι ανάμεσα στα πιο λαμπερά παραδείγματα της νέας εποχής /

όποτε κι αν δεήσει και ξεκινήσει.

Αθήνα
28

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

15 σχόλια
Θαυμάζω το έργο των ατενίστας!Ωστόσο, μη μας λένε ότι δεν είναι πολιτικοποιημένοι. Π. την ίδια ώρα που δηλώνουν ως τέτοιοι, στο τέλος του άρθρου γράφουν για την ιθαγένεια. Θα μπορούσαν να περιοριστούν στα εξωραϊστικά έργα και μόνον. Επιπλέον, δε σημαίνει ότι όποιος δεν είναι ατενίστας, Greenpeace, κλπ. δεν κάνει κάτι από μόνος του, που απλά δεν το συνοδεύει από τιμπανοκρουσίες
Το άρθρο ιδεολογικοποιεί τους ατενιστας, κάνοντας αυτό που κατακρίνει στις "προοδευτικές" δράσεις. Γιατί δεν μπορεί δηλαδή οι atenistas να είναι απλά ένας συναρπαστικός εξωραϊστικός σύλλογος!όχι, δεν φτάνει αυτό, πρέπει να είναι το σύμβολο της νέας εποχής...
Για μισό λεπτό.Ή είσαι απολιτίκ ή δεν είσαι. Κατά την γνώμη μου, η στάση των Athenistas όσον αφορά τον κ. Καμίνη και όσον αφορά πολιτικά θέματα όπως οι διαδηλώσεις μόνο απολιτίκ δεν είναι.Σέβομαι και θαυμάζω το έργο τους και συμφωνώ μάλιστα σε πολλές (πολιτικές!) τους απόψεις, αλλά δεν θέλω να μου προσβάλουν την νοημοσύνη.
αυτο ακριβως δεν εκαναν και στο παρκο ναυαρινου πουγραψε ο αλλος? και κυπρου και πατησιων?αλλα οταν σπαμε αυγα ε ειμαστε κατακριτες των ατενιστας.οι οποιοι για μενα καλα κανουν στο μετρο τους. ως εκει. μην τα σπασουμε και με κανα δημαρχο.αληθεια φανταζεσαι καποιον να γραφει στο σιβι του "βοηθησα να φτιαχτει ενα παρκο στην ναυαρινου"?
Λυπαμαι τους ανθρωπους που δεν ξερουν τι σημαινει να δημιουργεις ή να προσπαθεις για κατι με μοναδικο σκοπο να χαρεις για το αποτελεσμα και οχι να κερδισεις υλικα.
Γενικώς πάσχουμε από το "σύνδρομο Βάνα Μπάρμπα". Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν γίνονται πράγματα και όταν κάποιοι τα κάνουν, τους αντιμετωπίζουμε με καχυποψία.Και καλά η Βάνα, πήγε στο dancing, εμείς οι υπόλοιποι τι θα απογίνουμε με αυτά τα μυαλά;
σε αντίθεση με τους ατενιστας, το πάρκο δεν αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανεκτικό απέναντι σε όσους δεν ταίριαζαν με την "αισθητική" και την ιδεολογία των πρωτεργατών.
Βλέπω 8 "όχι" - αλλά ούτε 1 επιχείρημα. Αλήθεια, κανείς δεν έχει ακούσει τίποτα για δυσανεκτικές συμπεριφορές στο παρκάκι? (για να το πουμε πιο κομψά..).. χώρια τον μπάφο που πάει σύννεφο (το λέω για τις μαμάδες με τα παιδάκια τουλάχιστον..)
απορω! πηγε δηλαδη καποιος στο παρκακι και τον ενοχλησαν γιατι δεν τους ταιριαζε η φατσα του? 'η απλα αναπαραγετε στερεοτυπικες μεγκαλιες?προσωπικα εχω κατσει αρκετες φορες εκει κυριως περιμενοντας διαφορα επαγγελματικα ραντεβου οποτε κατεβαινω στην αθηνα κεντρο. ποτε κανεις δεν με ενοχλησε για οτιδηποτε
Αυτό που με ενθουσιάζει είναι ότι ο αρθρογράφος οικτίρει τους "προοδευτικούς" που υποστήριξαν το εξωφρενικό ενδεχόμενο να χάσουν οι δημοτικοί υπάλληλοι τη δουλειά τους, τις ίδιες μέρες που οριστικοποιούνται οι απολύσεις στο δημόσιο τομέα, των δήμων μη εξαιρουμένων. Αλλά, ουπς, είπαμε ότι θα το λέμε εργασιακή εφεδρεία αυτό, έτσι το είπε η κυβέρνηση. Θα μου πεις, οι ατενίστας φταίνε για τις απολύσεις; Όχι, αλλά στο δημόσιο διάλογο οι δράσεις τους χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον σε αυτή την κατεύθυνση.Είπαμε, δεν αφήνουμε την πραγματικότητα να μας χαλάσει μια καλή ιστορία...Α, και κάτι άλλο. Δε θυμάμαι κανέναν να τους κατηγόρησε ότι είναι απολίτικοι. Κάθε άλλο, οι δράσεις τους είχαν και έχουν σαφές πολιτικό πρόσημο. Και δίνουν και κοινωνική ευαισθησία στα βιογραφικά των πρωτεργατών τους.
Εφόσον κάποιος διαφωνεί με την πρακτική κάποιου (και όχι κατ' ανάγκη με το σκοπό) είναι επαναστάτης του καναπέ κι ελιτίστας. Μάλιστα.Το ίδιο όμως ισχύει και για όσους κατακρίνουν την πρακτική της πορείας ή της απεργίας, σωστά;
Μου αρέσει η λογική του να κάνω κάτι έστω μικρό. Από εκεί και μετά δεν μπορώ να καταλάβω την ελαφρότητα και την απάθεια με την οποία αντιμετωπίζουν τα πραγματικά προβλήματα της Αθήνας, τη φτώχεια, την ανεργία, τους άστεγους, την εκμετάλλευση των εργαζομένων, τη βία...Χρησιμοποιώντας φανταστικά γεγονότα, νομίζω ότι θα μπορούσαν να οργανώσουν μαζί με κάποιο μεγαλοαφεντικό που μόλις έχει απολύσει χιλιάδες ανθρώπους χωρίς να τους πληρώσει "καθάρισμα τσίχλας από τους δρόμους της Αθήνας" στο οποίο θα σηκώναν τους άστεγους για να καθαρίσουν τις τσίχλες από το πεζοδρόμιο.
Δεν ξέρω (και δεν χρειάζεται εν τέλει) τι κάνεις στη ζωή σου, αν είσαι κορίτσι, αγόρι κτλ. και επίσης είναι η πρώτη φορά που κάνω σχόλιο αλλά πολύ ωραία τα λες, με εκφράζεις, όχι μόνο τώρα αλλά και σε άλλα σχόλια που χεις γράψει, υπάρχουν κι άλλοι λοιπόν που σκέφτονται όπως εγώ, ωραία :)
Σόρυ αλλά πάντα θα πιστεύω ότι ήταν το μεγαλύτερο κίνημα κορόϊδων των τελευταίων ετών. Όχι για το ότι ήταν υποκινούμενοι, αυτά είναι όντως βλακείες. Αλλα γιατί δεν δέχομαι να αποκαταστήσω την ανικανότητα/οκνηρία των υπαλλήλων που πληρώνονται από εμένα για τη δουλειά για την οποία θα τους ξελασπώσω και το δήμαρχο/άρχοντα που θα καπηλευτεί/εφησυχάσει με το έργο μου. Όχι κύριοι.
Οκ, σωστό ότι αν οι δήμαρχοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους, ίσως οι Atenistas να μην είχαν λόγο ύπαρξης. Μπορούμε λοιπόν να συνεχίσουμε να ζούμε σε μια πόλη με πολλά άσχημα σημεία και να βρίζουμε το κάθε υπάλληλο/δήμαρχο χωρίς να αλλάξει ποτέ τίποτα, ή μπορούμε να κάνουμε κάτι για βελτίωση μόνοι μας και να ξεμπερδεύουμε. Γιατί σε μένα η επιλογή φαίνεται τόσο αυτονόητη;
το να πιέσεις τον δήμαρχο σου οργανωμένα και συλλογικά (και αν χρειαστεί,και με συγκρουσιακούς όρους, για να πετύχεις τον στόχο σου) να κάνει την δουλειά του,δεν σου πέρασε από το μυαλό?
Θυμάσαι το άλλο, οτι "τα συμφέροντα ρίχνουν μαύρους στα Πατήσια" για να πέσουν οι τιμές και να αγοράσουν ό,τι ...δεν κινείται; Παραμύθια, φυσικά, από τα τόσα που διακινεί και πιστεύει ο σκοταδιστής νεοέλληνας...
αυτο που περιγράφεις,η μετακίνηση κοινωνικών/φυλετικών τάξεων μέσα στις πόλεις και ο συσχετισμός της με τα οικονομικά συμφέροντα που παίζουν την δεδομένη χρονική περίοδο είναι ολόκληρη κοινωνιολογική και πολεοδομική θεωρία,το λεγόμενο gentrification.Είναι αντικείμενο μελέτης σε πάρα πολλά πανεπιστήμια.Παραδείγματα υπάρχουν πολλά,από το Λονδίνο του '70,στο Λος Άντζελες του 90,τη Νεα Υόρκη,το Τόκυο,το Σαν Φρανσισκο.μπορείς βέβαια να συνεχίσεις να πιστεύεις ότι είναι θεωρίες συνομωσίας του νεοέλληνα,αν σε καθησυχάζει περισσότερο
Απαντώ σε αυτό που σου έγραψε ο "validbodies" (δεν υπήρχε δυνατότητα απάντησης στο δικό του σχόλιο)."Gentrification" είναι ο Αγγλικός όρος για τον "εξωραϊσμό" κάποιας υποβαθμισμένης περιοχής, που εμπεριέχει πράγματι συγκεκριμένα υπονοούμενα και αναφορές στην πρόσφατη ιστορία του πολεοδομικού σχεδιασμού. Συνήθως ο όρος υπονοεί επικριτική στάση αυτού που τον χρησιμοποιεί. Σε καμία περίπτωση όμως δεν υπονοεί νεοελληνικές θεωρίες συνωμοσίας όπως αυτές που λέει ο validbodies κ.α. Ότι κάποιοι ("Αυτοί"...) έβαλαν κάποιους άλλους να πάνε κάπου και με την παρουσία τους να υποβαθμίσουν την περιοχή, ώστε μετά από 30 χρόνια να πάνε οι πρώτοι "κάποιοι" (ή τα εγγόνια τους) και να επωφεληθούν από την υποβάθμιση. Εκτός και έτσι τους τα διδάσκουν στα εγχώρια πανεπιστήμια (ΕΜΠ-"Ιστορία της Πόλης" κτλ...).
μωρέ το αστικό τοπίο εξωραίζεται,αλλά με ποιό κόστος?και ποιοί την πληρώνουν?και πράγματι,μπορεί στα πανεπιστήμια να μην εξετάζεται η πλευρά της εκμετάλλευσης μαζών για την πτώση τιμών,αλλά ευχαριστώ πολύ,πόση αλήθεια διδάσκεται στα πανεπιστήμια?το επόμενο σχήμα δεν γίνεται να μην σου λέει κάτι:το κέντρο της αθήνας υποβαθμίζεται τρομερά->οι αρχές δεν κάνουν τπτ,αδιαφορούν για τις Νιγηριανές πόρνες,τους μικροπωλητές και τους ναρκομανείς στα πεζοδρόμια->πάμπολλα μαγαζία κλείνουν,οι τιμές πέφτουν κατακόρυφα->ξαφνικά το κράτος εμφανίζεται "ικανό" να διαχειριστεί την κατάσταση,αρχίζουν οι μαζικές σκούπες της αστυνομίας οι οποίες σε συνδυασμό με την "δράση" της Χρυσής Αυγής καθαρίζουν περιοχές του κέντρου από "ανεπιθύμητους"->τσουπ,το κέντρο είναι έτοιμο για εκμετάλλευση!!http://www.lifo.gr/now/society/23082
ε όχι και εκκωφαντική σιωπή! κυρίως κράξιμο από τους επαναστάτες του δρόμου και του καναπέ που δεν μπορούν να φανταστούν πως μπορείς να κάνεις πράγματα και χωρίς το σημαιάκι σου...
Είχα δει αφίσες στα Εξάρχεια που έβριζαν χυδαία τους Atenistas ότι δήθεν ήταν βαλτοί από επιχειρηματικά συμφέροντα. Πού πάτε χωρίς να κάνετε δήλωση επαναστατικών φρονημάτων, βρε!