Τι απαντά το Facebook για το σκανδαλώδες ψυχολογικό πείραμα σε 700.000 newsfeed

Τι απαντά το Facebook για το σκανδαλώδες ψυχολογικό πείραμα σε 700.000 newsfeed Facebook Twitter
Ο ιδρυτής της εταιρείας που ανέλαβε την καμπάνια των social media για την εκλογή Ομπάμα το 2008 Clay Johnson ανέφερε στον Guardian: " To πείραμα είναι τρομακτικό. Θα μπορούσε το Facebook να επηρεάσει την ψυχολογία σε μια εκλογική αναμέτρηση εμφανίζοντας viral περιεχόμενο σε προεκλογική περίοδο. Θα μπορούσε η CIA να υποκινήσει επανάσταση στο Σουδάν ασκώντας πιέσεις στο Facebook ώστε να προβάλει περισσότερο περιεχόμενο που θα προκαλεί δυσφορία; Αν ναι τότε πρέπει να αναρωτηθούμε αν αυτό είναι νόμιμο."
0

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε το Facebook χειραγώγησε το newsfeed των ειδήσεων σε 689.003 χρήστες ώστε να μελετήσει κατά πόσον τα συναισθήματα που διοχετεύονται διαδικτυακά μπορούν να είναι μεταδοτικά. Επί μια εβδομάδα, ορισμένοι χρήστες έβλεπαν στο timeline τους περισσότερες ειδήσεις με θετικό προσανατολισμό στα σχόλια ενώ μια άλλη μερίδα είχε γίνει στόχος της αντίθετης πλευράς.

Μετά τον τεράστιο αντίκτυπο και τις αντιδράσεις που προκάλεσε χθες η είδηση πως το Facebook διεξήγαγε κάποιου είδους ψυχολογικού πειράματος, ο επιστήμονας που συνέταξε το τεστ αλλά και εκπρόσωποι της εταιρείας σχεδόν υποχρεώθηκαν να δώσουν εξηγήσεις σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσουν το θόρυβο.

Στον απόηχο της έντονης κριτικής από δικηγόρους, ψηφιακούς ακτιβιστές, πολιτικούς, φορείς αλλά χρήστες και χρησιμοποιώντας όπως ήταν φυσικό το Facebook ο επιστημονικός αναλυτής της πλατφόρμας Adam D. I. Kramer ανέφερε χαρακτηριστικά:

"Πολλοί άνθρωποι ρωτάνε για την διεξαγωγή της μελέτης που πρόσφατα δημοσιεύθηκε και θα ήθελα να δώσω μια σύντομη δημόσια εξήγηση. Ο λόγος που κάναμε αυτή την έρευνα είναι γιατί νοιαζόμαστε για το συναισθηματικό αντίκτυπο του Facebook και τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το προϊόν μας. Θεωρήσαμε ότι ήταν σημαντικό να διερευνηθεί η κοινή ανησυχία ότι βλέποντας τους φίλους μας να κοινοποιούν θετικό περιεχόμενο οδηγεί τους υπόλοιπους στο να αισθάνονται αρνητικά ή παραγκωνισμένοι. Την ίδια στιγμή, υπήρχε ανησυχία ότι η έκθεση σε στο αρνητικό περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να αποφεύγουν να επισκέπτονται το Facebook. Εμείς δεν είχαμε αποσαφηνίσει τα κίνητρα μας επισήμως."


Όσον αφορά τη μεθοδολογία ο Adam D. I. Kramer αναφέρει πως η έρευνά διεξήχθη παρεμβάλλοντας στο ελάχιστο στα newsfeed των χρηστών και για πολύ λίγο χρόνο, δίνοντας ως περίοδο διεξαγωγής του "πειράματος" μια μόλις εβδομάδα το 2012.



"Ο στόχος όλων των ερευνών μας στο Facebook είναι να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Έχοντας ο ίδιος οργανώσει και σχεδιάσει αυτό το πείραμα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο στόχος μας δεν ήταν να σας αναστατώσουμε. Μπορώ να καταλάβω γιατί μερικοί άνθρωποι ανησύχησαν και οι συνεργάτες μου και εγώ λυπούμαστε για τον τρόπο που η γραπτή έκθεση περιέγραψε την έρευνα. Εκ των υστέρων, τα ερευνητικά οφέλη του χαρτιού δεν δικαιολογηθούν όλη αυτή την ανησυχία. Το εν λόγω πείραμα διεξήχθη στις αρχές του 2012, και από τότε έχουμε διανύσει πολύ δρόμο. Οι πρακτικές αυτές θα αναθεωρηθούν λαμβάνοντας υπόψιν και τις αντιδράσεις από την πρόσφατη μελέτη. "

 

 

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM