Η ΕΕ ενέκρινε πριν από λίγο πακέτο κρατικής ενίσχυσης στη Lufthansa, προκειμένου να εφαρμοστεί σχέδιο διάσωσης της αεροπορικής εταιρείας, που πλήττεται λόγω της πανδημίας.
Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις ενέκριναν την ανακεφαλαιοποίηση των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της γερμανικής εταιρείας Lufthansa, με την επιφύλαξη απαγόρευσης μερισμάτων, επαναγοράς μετοχών και ορισμένων εξαγορών έως ότου επιστραφεί η κρατική στήριξη.
Το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πακέτου στήριξης, συνολικού ύψους 9 δισ ευρώ που περιλαμβάνει και την κρατική εγγύηση σε δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ που η Γερμανία σχεδιάζει να χορηγήσει στην DLH ως ξεχωριστή βοήθεια υπό το γερμανικό σχέδιο που εγκρίθηκε με την απόφαση της Κομισιόν την 22α Μαΐου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι η Γερμανία υπέβαλε επίσης επιχειρηματικό σχέδιο για την εξαργύρωση έως το 2026 τόσο του δανείου όσο και των μέσων ανακεφαλαιοποίησης, και δεσμεύθηκε να επεξεργαστεί μια στρατηγική εξόδου εντός 12 μηνών μετά τη χορήγηση της ενίσχυσης, εκτός εάν το κρατικό μερίδιο μειωθεί κάτω από το 25% των ιδίων κεφαλαίων μέχρι τότε.
Η Γερμανία θα πρέπει επίσης να καταρτίσει σχέδιο αναδιάρθρωσης για τη Lufthansa εάν δεν έχει πωλήσει το μερίδιο της έξι χρόνια μετά τη χορήγηση της ενίσχυσης ανακεφαλαιοποίησης.
Οι αξιωματούχοι ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με το dpa, ενέκριναν το πακέτο διάσωσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, φέρνοντας πλέον το γερμανικό κράτος στην πλευρά της ιδιοκτησίας της αεροπορικής εταιρείας.
Ωστόσο, η οικονομική βοήθεια υπόκειται στον όρο ότι η μεγαλύτερη γερμανική αεροπορική εταιρεία συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις για αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές των Βρυξελλών την Πέμπτη.
Αυτό εξάλλου αποτελούσε και το μόνο αγκάθι, σύμφωνα άρθρο του Der Spiegel πριν από ακριβώς έναν μήνα, στην έγκριση του πακέτου από πλυεράς ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η έγκριση από την ΕΕ ήταν πλέον ζήτημα «τυπικής διαδικασίας» καθώς η Lufthansa και το γερμανικό κράτος είχαν ήδη συμφωνήσει σε πακέτο στήριξης 9 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Der Spiegel, το σχέδιο στο οποίο συμφώνησαν «επί της αρχής» κυβέρνηση και εταιρία, είχε λάβει ήδη το πράσινο φως τόσο από το κρατικό Ταμείο για την Σταθεροποίηση της Οικονομίας (WSF) όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο του αερομεταφορέα.
Με πληροφορίες του SZ/dpa/Reuters
σχόλια