Για αιώνες, ένα βιβλίο από τη Βενετία, που εκδόθηκε από τον βενετσιάνικο τυπογράφο Άλδο Μανούτιο υπήρχε στα ράφια μιας βιβλιοθήκης στη βορειοδυτική Γερμανία, χωρίς ποτέ να το έχει ανοίξει και να το εξετάσει κάποιος ειδικός. Και μόνο το γεγονός ότι εκδόθηκε από τον Άλδο Μανούτιο του έδινε αξία αλλά η έκπληξη των Γερμανών βιβλιοθηκάριων ήταν μεγάλη όταν ανακάλυψαν ένα νέο σχέδιο του Ντύρερ, μια άγνωστη εικονογράφηση σε μια από τις σελίδες του κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου ελέγχου της συλλογής βιβλίων του ιδρύματος που το φιλοξενεί σήμερα.
Ο Άλδος Μανούτιος ήταν Ιταλός ουμανιστής, γνωστός για την εκδοτική του δραστηριότητα στη Βενετία την εποχή της Αναγέννησης, ο οποίος επινόησε τις πλάγιες γραμματοσειρές, την καθιέρωση της άνω τελείας στιγμής καθώς και τη μαζική παραγωγή δερματόδετων βιβλίων τσέπης σε προσιτές τιμές.
Άριστος γνώστης των ελληνικών, ήταν από τους πρώτους που εκτύπωσαν βιβλία με ελληνικούς χαρακτήρες, αξιοποιώντας τα χειρόγραφα της πολύτιμης συλλογής του Βησσαρίωνα του Τραπεζούντιου, που σώζονται σήμερα στη Μαρκιανή Βιβλιοθήκη. Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου ελέγχου απογραφής, οι ερευνητές της Κρατικής Βιβλιοθήκης του Όλντενμπουργκ βρήκαν στη σελίδα τίτλου του βιβλίου ένα μικρό σχέδιο που πιστεύουν ότι φιλοτεχνήθηκε από τον Γερμανό δάσκαλο της Αναγέννησης Άλμπρεχτ Ντύρερ.
Με διαστάσεις μόλις 16,5 επί 6 εκατοστά (6,5 επί 2,4 ίντσες), η εικονογράφηση απεικονίζει ένα ζευγάρι αγγελούδια καθισμένα πάνω σε φανταστικά θαλάσσια πλάσματα. Οι γλώσσες των πλασμάτων διασταυρώνονται σχηματίζοντας ένα περίτεχνο οικόσημο: το οικόσημο του γνωστού μελετητή της Νυρεμβέργης -και γνωστού του Ντύρερ- Βίλιμπαλντ Πίρτσχαϊμερ.
Οι βιβλιοθηκονόμοι του ιδρύματος παρουσίασαν το σχέδιο στο κοινό για πρώτη φορά πριν από λίγες ημέρες και όπως είπαν "η ανακάλυψη αυτή καταδεικνύει ότι στην Κάτω Σαξονία φιλοξενούμε εξαιρετικά υψηλού επιπέδου συλλογές και δείχνει ποιοι ανεξερεύνητοι θησαυροί βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση στις βιβλιοθήκες μας". Η βιβλιοθήκη πρόσθεσε ότι βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη περαιτέρω έρευνα σχετικά με την προέλευση του έργου τέχνης, συμπεριλαμβανομένης μιας συγκριτικής μελέτης με άλλα σχέδια του Ντύρερ.
Το βιβλίο, ένα αρχαίο ελληνικό κείμενο που γράφτηκε τον δεύτερο αιώνα, εκδόθηκε από τον βενετσιάνικο τυπογράφο Άλδο Μενούτιο το 1502 και η βιβλιοθήκη του Όλντενμπουργκ επεσήμανε ότι 14 βιβλία με σχέδια του Ντύρερ πωλήθηκαν από τους κληρονόμους του Pirckheimer το 1634. Μόνο έξι έχουν βρεθεί. Οι ειδικοί του ιδρύματος εκτιμούν ότι το ελληνικό τους κείμενο μπορεί να είναι το έβδομο. Είναι ένας από τους 263 τόμους της Συλλογής Aldinen του ιδρύματος, που θεωρείται ευρέως ότι είναι ένα από τα πιο πολύτιμα αρχεία πρώιμης τυπογραφίας στην Ευρώπη.