City: Ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια- Τώρα, το τεράστιο γλυπτό του Michael Heizer, ανοίγει για το κοινό

City: Ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια- Τώρα, το τεράστιο γλυπτό του Michael Heizer, ανοίγει για το κοινό Facebook Twitter
Φωτ.: Triple Aught Foundation
0

Είναι ένα τεράστιο γλυπτό, το οποίο δούλευε ο Michael Heizer επί μισό αιώνα. Μέχρι τώρα, αποτελούσε ένα μυστήριο. Πλέον, ανοίγει για το κοινό, έστω και για ελάχιστους επισκέπτες κάθε φορά. 

Το μυαλό είναι δύσκολο να συλλάβει σχεδόν οτιδήποτε αφορά το έργο, που ονομάζεται «City», σημειώνουν οι New York Times. Έχει μήκος 1,5 μίλι (περίπου 2.400 μ.) και πλάτος σχεδόν μισό μίλι (800 μ.). Βρίσκεται σε μια απομονωμένη κοιλάδα στην έρημο της Νεβάδα. Και η κατασκευή του κόστισε 40 εκατομμύρια δολάρια, χρήματα που προήλθαν από δωρεές αλλά και από την περιουσία του Heizer. 

Αν και ο δημιουργός του δεν θεωρεί ολοκληρωμένο το έργο, τον επόμενο μήνα, 52 χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε η κατασκευή του, το «City» θα αρχίσει να υποδέχεται επισκέπτες. Από τις 2 Σεπτεμβρίου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κάνουν κράτηση. Όμως, υπάρχουν περιορισμοί. 

Επειδή ο δημιουργός φοβάται ότι τα μεγάλη πλήθη θα αλλοιώσουν την εμπειρία, το τρέχον πλάνο είναι να εκδίδονται μόνο για έξι εισιτήρια την ημέρα. Αυτό θα γίνεται κάποιες ημέρες, σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους. 

Οι επισκέπτες θα πρέπει να πάνε στο Άλαμο- την κοντινότερη πόλη- μόνοι τους. Από εκεί θα τους παραλαμβάνουν, θα επιτρέπεται να περιδιαβούν στο «City» για μερικές ώρες και μετά θα τους επιστρέφουν προτού σκοτεινιάσει, επειδή στον δρόμο δεν υπάρχουν φώτα, ούτε έχουν σήμα τα κινητά τηλέφωνα.  

Για τους πολίτες των κοντινών κομητειών, η είσοδος θα είναι δωρεάν. Για τους υπόλοιπους επισκέπτες το εισιτήριο θα είναι 150 δολάρια. Όλα τα χρήματα θα πηγαίνουν για τον ετήσιο προϋπολογισμό- ύψους περίπου 1,3 εκατ. δολαρίων- του Triple Aught Foundation, το οποίο θα διαχειρίζεται το έργο. 

City: Ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια- Τώρα, το τεράστιο γλυπτό του Michael Heizer, ανοίγει για το κοινό Facebook Twitter
Φωτ.: NYT
City: Ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια- Τώρα, το τεράστιο γλυπτό του Michael Heizer, ανοίγει για το κοινό Facebook Twitter
Φωτ.: NYT

Το ένα από τα δύο μεγάλα μνημεία του «City», το «Complex One», ήταν το πρώτο τμήμα του έργου που κατασκεύασε ο Heizer. Θυμίζει τεράστιο μασταμπά (πυραμιδοειδής τάφος της αρχαίας Αιγύπτου) ή βωμό, περιγράφουν οι New York Times. Το άλλο μνημείο, που ονομάζεται «45°, 90°, 180°», αποτελείται από μία πλατεία από τσιμέντο με αρκετές σειρές ολοένα μεγαλύτερα τρίγωνα και ορθογώνια, που μοιάζουν με κομμάτια παζλ. Ανάμεσα στα δύο υπάρχουν λόφοι και μονοπάτια. 

Μόνο από τον αέρα η διάταξή του σχηματίζει ένα κομψό ανάγλυφο, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα. Αλλά το «City» δεν προορίζεται για να το βλέπουν από ψηλά ή ολόκληρο. Προορίζεται για πεζοπορία και εξερεύνηση στο ύψος των ματιών. 

City: Ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια- Τώρα, το τεράστιο γλυπτό του Michael Heizer, ανοίγει για το κοινό Facebook Twitter
Φωτ.: NYT

«To City σκόπιμα θυμίζει πολλές αρχαίες τελετουργικές κατασκευές, με την πολυπλοκότητα και το μέγεθός του, αλλά η μορφή του υποδηλώνει τον κεντρικό κόμβο ή τον πυρήνα μιας σύγχρονης πόλης», επισημαίνει σε ανακοίνωση το Triple Aught Foundation. 

Το αριστούργημα είναι ένας φορτωμένος, ξεπερασμένος όρος, αλλά τουλάχιστον υπονοεί κάτι αξέχαστα μοναδικό και αυτό είναι το «City», επισημαίνουν οι New York Times. 

«Είναι δημοκρατική τέχνη, τέχνη για όλες τις ηλικίες. Δεν είμαι εδώ για να πω στους ανθρώπους τι σημαίνει όλο αυτό. Μπορείτε να το ανακαλύψετε μόνοι σας», λέει ο δημιουργός του.  

City: Ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια- Τώρα, το τεράστιο γλυπτό του Michael Heizer, ανοίγει για το κοινό Facebook Twitter
Φωτ.: NYT
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ