Το ακριβότερο έργο με προέλευση από την Ασία που έχει προσφερθεί ποτέ σε δημοπρασία είναι το Slave and Lion το οποίο θεωρείται ότι όχι μόνο έχει ποιότητα έργου μουσείου αλλά για πολλούς είναι ένας εθνικός θησαυρός.
Το υπογράφει ένας από τους πιο διάσημους σύγχρονους εικαστικούς, ο Κινέζος Xu Beihong που γεννήθηκε το 1895 και πέθανε το 1953. Είναι ο ζωγράφος που άνοιξε το δρόμο για τον Κινέζικο Ρεαλισμό και πρωτοστάτησε στην εκπαίδευση σχετικά με τη σύγχρονη τέχνη στην Κίνα. Η εκτίμηση του έργου είναι από 45.000.000 - 58.000.000 δολάρια.
Ο πίνακας είναι ένα πρωτοποριακό παράδειγμα των θεματικών δημιουργιών του καλλιτέχνη και σηματοδοτεί μια στιγμή στην ιστορία της σύγχρονης κινεζικής τέχνης με ιστορική σημασία.
Το έργο του Xu Beihong, μια ελαιογραφία ζωγραφισμένη το 1924, στο ζενίθ της δημιουργικής του παραγωγής, θεωρείται ως μια από τις πιο σημαντικές δημιουργίες του. Με τον ίδιο να είναι από τους πρώτους Κινέζους καλλιτέχνες που διατύπωσαν την ανάγκη για καλλιτεχνικές εκφράσεις που αντανακλούσαν μια σύγχρονη Κίνα στις αρχές του 20ού αιώνα, ολόκληρες γενιές κινέζων καλλιτεχνών εμπνέονται από την πρωτοποριακή φύση του Σκλάβου και του Λιονταριού, που σηματοδοτεί την αρχή μιας επανάστασης στην τέχνη. Οι θεματικές του ελαιογραφίες δεν βρίσκονται τόσο σε μουσεία όσο στα χέρια ιδιωτών και ποτέ δεν έχουν εμφανιστεί περισσότερες από έξι σε δημοπρασίες.
Ο Xu Beihong διάσημος για τα άλογά του με μελάνια και ακουαρέλες δημιούργησε ένα έργο με αναφορά στο ρωμαϊκό μύθο του σκλάβου και του λιονταριού. Σύμφωνα με τον Αίσωπο, ο σκλάβος που προσπάθησε να δραπετεύσει συνελήφθη από τον αφέντη του και ρίχτηκε στο Κολοσσαίο για να παλέψει με το λιοντάρι. Ωστόσο, προς έκπληξη όλων, το λιοντάρι αναγνώρισε τον σκλάβο και δεν του επιτέθηκε. Αποδείχθηκε ότι ο σκλάβος είχε αφαιρέσει ένα αγκάθι που είχε κολλήσει στο πόδι του λιονταριού στο παρελθόν. Ο αυτοκράτορας αποφάσισε και άνοιξε την έξοδο από την αρένα για να απελευθερωθεί ο σκλάβος και ο λιοντάρι. Η ιστορία χρησιμεύει ως έπαινος στην ουσία της ανθρωπότητας και την εγγενή φύση μας προς τη συμπόνια και τη λύτρωση για όλους.
Το λιοντάρι στον πίνακα είναι πληγωμένο και χρειάζεται βοήθεια, αλλά παραμένει αξιοπρεπές, δίκαιο και περήφανο - σύμβολο του πνεύματος του Κινέζικου λαού. Ο σκλάβος στέκεται άφοβος απέναντι στον κίνδυνο, μια επίδειξη περιφρόνησης και σθένους, είναι ένα έμβλημα του έθνους. Σε αυτό το αριστούργημα, ο Xu Beihong αναδεικνύει την απλή αλληγορική ιστορία για την επιστροφή της καλοσύνης σε μια απεικόνιση της εθνικής δύναμης, ανθεκτικότητας και αντοχής, με τις ελπίδες για αναβίωση του έθνους.
Ο Xu Beihong χρησιμοποιεί συχνά το λιοντάρι για να δείξει την πίστη του στην άνοδο του έθνους. Ένα άγριο πλάσμα με ήρεμο χαρακτήρα και ως εκ τούτου θεωρείται ο «Βασιλιάς όλων των ζώων». Ο καλλιτέχνης έχει δημιουργήσει δεκάδες μεγαλοπρεπή έργα ζωγραφικής που απεικονίζουν το λιοντάρι σε όλη του τη ζωή, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών έργων όπως το Lion's Roar, το Τραυματισμένο Λιοντάρι (1938), το Join Forces στο Τόκιο (1943) και άλλα.