Η Ελευσίνα μετατρέπεται σε υπαίθριο κινηματογράφο με προβολές οκτώ εμβληματικών ντοκιμαντέρ

Αυτό το καλοκαίρι η Ελευσίνα μετατρέπεται σε υπαίθριο κινηματογράφο με προβολές  οκτώ εμβληματικών ντοκιμαντέρ. Facebook Twitter
Paris is Burning (1990) της Τζένι Λίβινγκστον
0

Από τις 7 έως 10 Ιουλίου, η 2023 ΕΛΕVΣΙΣ Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης Ελευσίνα παρουσιάζει το Μυστήριο 23_Σινέ-Ελευσίς: IN SITU realities, σηματοδοτώντας την έναρξη του πρώτου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στην ευρύτερη περιοχή, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Μια δράση παρακαταθήκης με ελεύθερη είσοδο, φόρος τιμής στον κινηματογράφο τεκμηρίωσης. 

Αντλώντας τη θεματική της από όλο το φάσμα της ρεαλιστικής καταγραφής, την αρχαιολογία, την ιστορία, την εθνογραφία έως το περιβάλλον και την οικολογία, η θερινή εκδοχή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ αποτελεί προπομπό της δράσης Σινέ-Ελευσίς: IN SITU realities, που θα φιλοξενηθεί από το φθινόπωρο του 2023 στον ιστορικό κινηματογράφο Ελευσίς, την πρώτη -ενόψει της 2023 ΕΛΕVΣΙΣ Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης- κλειστή αίθουσα παραστατικών και κινηματογραφικών καλλιτεχνικών γεγονότων. Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται αυτό το καλοκαίρι πιλοτικά και με ελεύθερη είσοδο, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Το Μυστήριο 23_Σινέ-Ελευσίς: IN SITU realities εμπνέεται από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Ελευσίνας ως εμβληματικού ιστορικού τόπου αλλά και σύγχρονου βιομηχανικού αστικού τοπίου, και θέτει στο επίκεντρο τους θεματικούς άξονες της 2023 ΕΛΕVΣΙΣ Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης αναφορικά με τη σύνδεση του ανθρώπου με την κοινωνία και το περιβάλλον. Στην Ελευσίνα, στον τόπο αυτόν των αντιθέσεων, όπου οι αναπόφευκτοι αναστοχασμοί του αρχαίου και βιομηχανικού παρελθόντος και το ανθρώπινο μωσαϊκό της σύγχρονης ιστορίας συναντούν σήμερα τους αναγκαίους οραματισμούς για ένα πιο οικολογικό μέλλον, ένας επίμονος διάλογος καλλιεργείται. Και είναι αυτές οι εγγενείς αντιθέσεις -φανερές και κρυμμένες- στο σώμα της, που καλούν και εμπνέουν συνεχώς κάθε κινηματογραφικό βλέμμα που τολμά να τη διατρέξει. 

Στόχος του Μυστηρίου 23_Σινέ-Ελευσίς: IN SITU realities είναι η μετατροπή της Ελευσίνας σε πολύτιμο και μυστηριώδες έκθεμα, μέσα από την απρόσμενη συνομιλία της κινηματογραφικής θέασης με το φυσικό σκηνικό που θα τη φιλοξενήσει, και τη μεταμόρφωση μιας σειράς προβολών σε site specific καλλιτεχνική δράση. Η επιλογή των ταινιών και των τοποθεσιών προβολής ακολουθεί τη λογική της εικαστικής παρέμβασης, της επανα-νοηματοδότησης ενός χώρου ως φιλόξενου σημείου πολιτισμού. 

Το video που ακολουθεί μεταμορφώνει την προβολή σε μία εικαστική παρέμβαση.

Επιμέλεια παραγωγής: Parasol

Σκηνοθεσία: Πάνος Κωστούρος

Πρόγραμμα Προβολών

Πέμπτη 7 Ιουλίου

Παλαιό Ελαιουργείο (Χώρος Στάθμευσης) 

21:00 ΣΜΥΡΝΗ, Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΙΑΣ ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ 1900-1922 της Μαρίας Ηλιού (2012, 87')  Κατάλληλη

Παρασκευή 8 Ιουλίου 

Γραμμές ΟΣΕ | Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ελευσίνας

21:00 ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ του Χρήστου Καρακέπελη (2012, 78') Κατάλληλη

22:30 BARAKA του Ρον Φρίκε (1992, 96') Κατάλληλη

Παλαιό Ελαιουργείο (Χώρος Στάθμευσης)

21:30 ΣΤΗ ΓΗ ΤΟΥ ΑΓΡΙΟΥ ΜΕΛΙΟΥ των Ταμάρα Κοτέφσκα και Λιούμπομιρ Στεφάνοφ (Honeyland, 2019, 89') Κατάλληλη

Σάββατο 9 Ιουλίου 

Γραμμές ΟΣΕ | Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ελευσίνας

21:00 WALL - E του Άντριου Στάντον (2008, 98' | Μεταγλωττισμένο) Κατάλληλη

22:45 ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΦΛΕΓΕΤΑΙ της Τζένι Λίβινγκστον (Paris is Burning, 1990, 78') Κατάλληλη άνω των 16 ετών

Παλαιό Ελαιουργείο (Χώρος Στάθμευσης) 

21:30 ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΝ ΣΚΟΡΣΕΖΕ ΣΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ των Μάρτιν Σκορσέζε και Μάικλ Χένρι Γουίλσον (A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies, 1995, 225') Κατάλληλη

Κυριακή 10 Ιουλίου

Γραμμές ΟΣΕ | Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ελευσίνας

21:30 ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ της Ανιές Βαρντά (The Beaches of Agnès, 2008, 112')  Κατάλληλη

Παλαιό Ελαιουργείο (Χώρος Στάθμευσης)

21:30 ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΚΟΡΜΠΑΤΣΟΦ των Βέρνερ Χέρτσογκ και Αντρέ Σίνγκερ (Meeting Gorbachev, 2018, 90') Κατάλληλη

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεντ-Εξιπερί, η Νίκι ντε Σεν Φαλ και o Μπιλ Μάρεϊ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ο Σεντ-Εξιπερί, η Νίκι ντε Σεν Φαλ και o Μπιλ Μάρεϊ από αύριο στους κινηματογράφους

Μέτρια κινηματογραφική εβδομάδα, με δυο βιογραφικά δράματα που απογοητεύουν, μια κακόβουλη crime κωμωδία και μια διασκευή video game απευθυνόμενη στο οικογενειακό κοινό ανάμεσα στις νέες κυκλοφορίες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM