H Κιμ Καρντάσιαν και δεκάδες άλλες διασημότητες ανακοίνωσαν ότι θα «παγώσουν» τους λογαριασμούς τους στα social media για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στη διάδοση «μίσους, προπαγάνδας και παραπληροφόρησης».
«Η παραπληροφόρηση που κοινοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει σοβαρό αντίκτυπο», αναφέρει η Κιμ Καρντάσιαν σε δήλωσή της την Τρίτη. Η κίνηση είναι μέρος της εκστρατείας #StopHateforProfit που οργανώθηκε από ακτιβιστές πολιτικών δικαιωμάτων. Οι διασημότητες θα σταματήσουν οποιαδήποτε δραστηριότητα στους λογαριασμούς τους για 24 ώρες την Τετάρτη.
«Δεν μπορώ να σιωπήσω, ενώ αυτές οι πλατφόρμες συνεχίζουν να επιτρέπουν τη διάδοση μίσους, προπαγάνδας και παραπληροφόρησης, που δημιουργήθηκαν από ομάδες για να σπείρουν τη διχόνοια και να διχάσουν την Αμερική. Η παραπληροφόρηση έχει σοβαρό αντίκτυπο στις εκλογές μας και υπονομεύει τη δημοκρατία μας», πρόσθεσε.
I love that I can connect directly with you through Instagram and Facebook, but I can’t sit by and stay silent while these platforms continue to allow the spreading of hate, propaganda and misinformation - created by groups to sow division and split America apart pic.twitter.com/XkxzABn7qw
— Kim Kardashian West (@KimKardashian) September 15, 2020
Άλλες διασημότητες που έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν στο μποϊκοτάζ είναι ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, η Τζένιφερ Λόρενς και η Κέιτι Πέρι. «Δεν μπορώ να μείνω αδρανής ενώ αυτές οι πλατφόρμες κλείνουν τα μάτια σε ομάδες και δημοσιεύσεις που διαδίδουν μίσος και παραπληροφόρηση», έγραψε η Πέρι στο Instagram. Ο ηθοποιός Άστον Κούτσερ, ο οποίος έχει εκατομμύρια ακολούθους και συμμετέχει επίσης στο μποϊκοτάζ, είπε ότι «αυτά τα εργαλεία δεν κατασκευάστηκαν για τη διάδοση του μίσους και της βίας».
Οι διοργανωτές της καμπάνιας #StopHateforProfit, που ξεκίνησε τον Ιούνιο, κατηγορούν το Facebook και το Instagram ότι δεν κάνουν αρκετά για να σταματήσουν τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση. Η ομάδα έχει εστιάσει στο Facebook, το οποίο κατέχει επίσης το Instagram και το WhatsApp και πέρυσι προσέλκυσε διαφημιστικά έσοδα περίπου 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Χιλιάδες επιχειρήσεις και σημαντικές ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων συμμετέχουν στην εκστρατεία. «Πλησιάζουμε σε μία από τις πιο κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις στην αμερικανική ιστορία. Οι ανεξέλεγκτες και ασαφείς αλλαγές του Facebook έχουν επικίνδυνες ελλείψεις για την προστασία της δημοκρατίας μας», αναφέρει η εκστρατεία.
Τον Ιούνιο, το Facebook είπε ότι θα χαρακτηρίσει ως δυνητικά επιβλαβείς ή παραπλανητικές τις αναρτήσεις που είναι αμφιλεγόμενες για την αξία των ειδήσεών τους. Ο ιδρυτής Μαρκ Ζούκερμπεργκ είπε επίσης ότι θα απαγορεύσει διαφημίσεις που περιέχουν ισχυρισμούς «ότι άτομα συγκεκριμένης φυλής, εθνικότητας, καταγωγής, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου ή καθεστώτος μετανάστευσης» αποτελούν απειλή για άλλους.
Αλλά η εκστρατεία #StopHateforProfit ζήτησε να γίνουν περισσότερα και στη συνέχεια περισσότερες από 90 εταιρείες σταμάτησαν τη διαφήμιση προς υποστήριξη των προσπαθειών της. Ως αποτέλεσμα του μποϊκοτάζ, οι μετοχές στο Facebook σημείωσαν πτώση και τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι 7,2 δισ. δολάρια είχαν χαθεί από την προσωπική καθαρή αξία του Ζούκερμπεργκ.
Οι ρυθμιστικές αρχές και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής σε όλο τον κόσμο ανησυχούν για την ανάπτυξη της ρητορικής μίσους, όχι μόνο στο Facebook, αλλά και σε όλες τις πλατφόρμες, με πολλές χώρες να ξεκινούν έρευνες για το πώς αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τεχνολογίας το ζήτημα.