Η Τζόαν Κόλινς για τον έρωτα, την απώλεια και τη βία στο Χόλιγουντ: «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει»

Η Τζόαν Κόλινς για τον έρωτα, την απώλεια και τη βία στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Φωτ.: NINA PROMMER/EPA
0

Η Τζόαν Κόλινς, μία από τις τελευταίες μεγάλες ντίβες, διανύει την ένατη δεκαετία της ζωής της, αλλά έχει σήμερα την ίδια όρεξη και φιλοδοξία όπως και στα 18 της. Μίλησε στη βρετανική Guardian για τη φήμη, την πολιτική, τη μητρότητα και τους πέντε γάμους της. 

Είναι διάσημη εδώ και επτά δεκαετίες «περισσότερα χρόνια απ΄ό,τι ζούμε πολλοί από μας», όπως γράφει ο δημοσιογράφος Σάιμον Χεϊτεστόουν, που της πήρε τη συνέντευξη σε ένα εστιατόριο στο Λονδίνο.

Εμφανίστηκε στο ραντεβού τους φορώντας ένα λευκό φόρεμα, λευκό καπέλο, τεράστια γυαλιά και πολλά δαχτυλίδια. Ακόμα και αν δεν ήταν η Τζόαν Κόλινς, ήταν δεδομένο πως θα τραβούσε τα βλέμματα με την παρουσία της. 

Η πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο ήταν σε ηλικία 17 ετών και στα πρώτα της βήματα υποδυόταν κακά κορίτσια, που δεν έμοιαζαν σε τίποτα με τον χαρακτήρα της νεαρής Κόλινς. 

Το 1955 υπέγραψε συμβόλαιο με την 20th Century Fox ως η «νέα Ελίζαμπεθ Τέιλορ». Και παρότι έγινε γνωστό όνομα, δεν έφτασε ποτέ σε αυτό το επίπεδο φήμης. Έκανε ένα διάλειμμα από την καριέρα της σχεδόν όλη τη δεκαετία του 1960 για να μεγαλώσει παιδιά της.

Επανήλθε με εμφανίσεις σε ταινίες τρόμου και στις αρχές της δεκαετίας του 1970 άνοιξε ο δρόμος για να φτάσει στον ρόλο που την ανέδειξε παγκοσμίως: η ραδιούργα Αλέξις Κόλμπι, στην αμερικανική σαπουνόπερα Δυναστεία.

Και η φήμη της Αλέξις, την ακολουθεί μέχρι σήμερα κάτι που θεωρεί άδικο. «Ναι, νομίζω πως είναι πολύ άδικο. Έπαιξα υπέροχα την Αλέξις. Είμαι ταυτισμένη μαζί της, και οι παραγωγοί απόλαυσαν να δείχνουν ότι είμαι και εγώ έτσι. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν ενθουσιασμένη με το να με χαρακτηρίζουν συνεχώς σκύλα. Είναι αρκετά οδυνηρό και αγενές, και οι περισσότεροι άνθρωποι που με γνωρίζουν δεν πιστεύουν ότι είμαι. Αλλά είμαι ειλικρινής και δεν ανέχομαι με τίποτα να με κοροϊδεύουν».

«Ποτέ δεν έπεσα στον καναπέ του κάστινγκ»

Στο Χόλιγουντ, απέφυγε ξανά και ξανά να πέσει στον καναπέ παραγωγών και μεγαλοστελεχών. Στη νέα της αυτοβιογραφία Behind the Shoulder Pads, γράφει ότι της υποσχέθηκαν τον ρόλο της Κλεοπάτρας αν συμφωνούσε να είναι «καλή» με τον επικεφαλής της Fox, Μπάντι Άντλερ, και τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου.

«Δεν μπορούσα και δεν ήθελα - και μόνο η σκέψη ότι αυτοί οι γέροι με αγγίζουν ήταν αποκρουστική. Ήταν μια εποχή που οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί θεωρούσαν δικαίωμά τους να διαλέγουν τις όμορφες νεαρές ηθοποιούς, και αυτό ήταν πολύ λυπηρό. Ποτέ δεν συμφώνησα με αυτό. Ποτέ. Ποτέ στον καναπέ του κάστινγκ». 

Το πιο συγκλονιστικό κεφάλαιο του βιβλίου είναι όταν η Κόλινς γράφει ότι έμεινε έγκυος στα 26 της χρόνια από τον αρραβωνιαστικό της Γουόρεν Μπίτι, έναν 23χρονο, τότε, επίδοξο ηθοποιό, και έκανε άμβλωση. Όταν τον ενημέρωσε για την εγκυμοσύνη, τη ρώτησε πώς συνέβη και της είπε ότι ήταν «τρομερό». Όταν βρέθηκε στο ιατρείο για την άμβλωση, ένιωσε ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει. Ο Μπίτι επέμενε όμως, καθώς θα είχε επιπτώσεις στις καριέρες τους. Και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, παραδέχεται πως ήταν η σωστή απόφαση. 

Δηλώνει πως ποτέ δεν ένιωσε άνετα με το γυμνό και όταν ο δημοσιογράφος αναφέρει τη φωτογράφιση για το Playboy το 1984, απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Με πλήρωσαν 100.000 δολάρια»

Οι πέντε γάμοι και τα παιδιά

Έχει παντρευτεί πέντε φορές και χαρακτηρίζει τον τωρινό της σύζυγο Πέρσι Γκίμπσον την κατάλληλη επιλογή. 

«Ο Πέρσι κι εγώ είμαστε παντρεμένοι εδώ και 21 χρόνια και είναι απλά υπέροχα». Όσον αφορά στα σχόλια για τα 32 χρόνια που τον περνά, απαντά: «Ο Πέρσι είναι ο πιο μεγάλος, ηλικιακά, άνδρας που έχω γνωρίσει ποτέ: "Λοιπόν, αν πεθάνει, θα πεθάνει"».

Βγήκε ραντεβού με τον 31χρονο ηθοποιό Μάξγουελ Ριντ, όταν ήταν 17 ετών και παρθένα, και επιστρέφοντας στο διαμέρισμά του εκείνος τη βίασε, αφού της έριξε κάτι στο ποτό της. «Ήμουν 17 ετών, αλλά νοητικά ήμουν 12 ετών. Δεν είχαμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Δεν είχα δει ποτέ π@@ς μέχρι που με βίασαν και τότε αρνήθηκα να το κοιτάξω. Χαχαχαχαχα! Η μητέρα μου μου είπε ότι οι άντρες θέλουν μόνο ένα πράγμα και μάλλον είχε δίκιο».

«Είναι μια τυπική αντίδραση για την Κόλινς - να γελάει» με τα δεινά της, σχολιάζει ο δημοσιογράφος. 

Στη συνέχεια παντρεύτηκαν. «Προέρχομαι από μία γενιά στην οποία αν έκανες σεξ, παντρευόσουν». Μετά από τέσσερα χρόνια γάμου και αφού ο Ριντ επιχείρησε να την εκπορνεύσει, αποφάσισε να δώσει ένα τέλος. 

Στα 20 της πλέον, αποφάσισε να πάρει τη ζωή στα χέρια της. 

Όταν της ζητήθηκε να κατατάξει τους συζύγους της, μίλησε μόνο για τον Ριντ, που τον όρισε ως τον χειρότερο, και τον Πίτερ Χολμ, έναν «κακοποιητικό και πεινασμένο για χρήματα απατεώνα». 

Δηλώνει «πολύ καλή μητέρα», μαγειρεύει για τα παιδιά της και απολαμβάνει τον ρόλο στο έπακρο. 

Της λείπει η αδελφή της Τζάκι, που πέθανε πριν από μερικά χρόνια από καρκίνο. Όχι μόνο η αδελφή της, όμως, αλλά και πολλοί άλλοι που έχει χάσει τα τελευταία χρόνια. «Η αδελφή μου πέθανε από καρκίνο του μαστού και της γκρίνιαζα για χρόνια να πηγαίνει και να κάνει μαστογραφίες, γιατί το έκανα. Είχα τρομοκρατηθεί μήπως το πάθω. (...) Δεν πήγαινε στους γιατρούς. Είναι πολύ λυπηρό. Πολύ λυπηρό».

Η διπλωματική απάντηση για την πολιτική

Στα τέλη του 1990, ανέλαβε στήλη στο βρετανικό περιοδικό Spectator, με αρχισυντάκτη, τότε, τον Μπόρις Τζόνσον - τον μετέπειτα πρωθυπουργό της Βρετανίας. 

«Αγαπάω τον Μπόρις» λέει, αλλά όταν τη ρωτάει αν θα ήθελε να επιστρέψει στην πολιτική, αρνείται να απαντήσει. 

«Δεν θα απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Ξέρω την εφημερίδα για την οποία εργάζεσαι. Δεν νομίζω ότι οι ηθοποιοί θα πρέπει να εμπλέκονται στην πολιτική».

Σε άλλο σημείο αναφέρεται στη στενή σχέση της με τη Μάργκαρετ Θάτσερ, μία γυναίκα που θαύμαζε πολύ. «Την αγαπούσα. Την αγαπούσα πάρα πολύ! Ήμουν στα 80α γενέθλιά της, αλλά τότε ήταν πολύ αδύναμη. Με δυσκολία μπορούσε να σταθεί όρθια. Και ξέρετε ότι η βασίλισσα και ο Φίλιππος ήρθαν σε εκείνο το πάρτι. Πήγα στην κηδεία της. Ήμουν τόσο λυπημένη. Νομίζω ότι καταστράφηκε από τη ζήλια των ανδρών στο κοινοβούλιο. Πραγματικά, θαύμαζα τη δύναμή της». 

Είχε πάντα φίλους σε υψηλόβαθμα πόστα. Ο πρίγκιπας Κάρολος, άλλωστε, φέρεται να έγραψε κάποτε μία επιστολή για το ντεκολτέ της. 

Δεν σκέφτεται να αποσυρθεί

Όταν ο Σάιμον Χεϊτεστόουν τη ρωτά αν σκέφτεται να αποσυρθεί από την υποκριτική, μοιάζει σχεδόν σαν να την προσέβαλε. 

«Όχι. Οι ηθοποιοί μπορούν να συνεχίσουν για πάντα, γιατί πάντα υπάρχουν ρόλοι γι' αυτούς».

Κάποτε, εξοργίστηκε όταν την παρουσίασαν ως «την πρώην ηθοποιό Τζόαν Κόλινς» σε μία εκδήλωση. Δεν υπάρχει τίποτα «πρώην» πάνω της - και ελπίζει ότι δεν θα υπάρξει ποτέ, όσο αναπνέει. 

Φαίνεται πως έχει αμείωτη διάθεση για ζωή και συμβουλεύει: «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει εκείνη».

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεντ-Εξιπερί, η Νίκι ντε Σεν Φαλ και o Μπιλ Μάρεϊ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ο Σεντ-Εξιπερί, η Νίκι ντε Σεν Φαλ και o Μπιλ Μάρεϊ από αύριο στους κινηματογράφους

Μέτρια κινηματογραφική εβδομάδα, με δυο βιογραφικά δράματα που απογοητεύουν, μια κακόβουλη crime κωμωδία και μια διασκευή video game απευθυνόμενη στο οικογενειακό κοινό ανάμεσα στις νέες κυκλοφορίες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM