Μαρίνα Σάττι: Από τη Eurovision στην Επίδαυρο

Μαρίνα Σάττι: Από την Eurovision στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Μαρίνα Σάττι έχει βρεθεί στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου μαζί με τις fonέs, ερμηνεύοντας τον Χορό των Ωκεανίδων στον «Προμηθέα Δεσμώτη» που σκηνοθέτησε η Μάρθα Φριντζήλα. Φωτ.: Freddie F./ LIFO
0

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη, επιστρέφει, μετά από επτά χρόνια, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Το 2017 είχε ανεβάσει τη «Μήδεια» στην ποιητική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, με υπότιτλο «Η βαρβαρότητα του έρωτα»· φέτος επιλέγει τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, μια τραγωδία που υμνεί τη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια της γυναίκας.

Η παράσταση προβλέπεται να ξεχωρίσει στο φετινό καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, αφού στον πολυμελή θίασο θα συμμετάσχει και η Μαρίνα Σάττι, η οποία τον ερχόμενο Μάιο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό της Eurovision.

Μαζί με τη χορωδία της, ένα γυναικείο σύνολο που ερμηνεύει πολυφωνικά παραδοσιακά τραγούδια απ’ όλο τον κόσμο, θα απαρτίζουν τον Χορό της τραγωδίας. Ανάμεσα στις πενήντα Κόρες του Δαναού, η Λένα Παπαληγούρα και η Λουκία Μιχαλοπούλου θα ερμηνεύσουν τις δύο πιο γνωστές Δαναΐδες.

Το χαρακτηριστικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο των «Ικετίδων» εντοπίζεται στην πρωταγωνιστική θέση που έχει ο Χορός, ο οποίος αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο της τραγωδίας, συμμετέχοντας στο μεγαλύτερο μέρος του έργου, στα διαλογικά και λυρικά κομμάτια του. Την υπόλοιπη διανομή συμπληρώνουν ηθοποιοί από τη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, χορεύτριες της δημοφιλούς ομάδας «Κι όμΩς κινείται» καθώς και ένας εξαιρετικός θίασος που θα ανακοινωθεί στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Πρόκειται για την ιστορία των Δαναΐδων και του πατέρα τους που ικέτευσαν την πόλη του Άργους να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο με τους γιους του Αιγύπτου. Το έργο δεν ανεβαίνει συχνά λόγω της ιδιομορφίας του, αλλά περιέχει ισχυρούς συμβολισμούς, βαθύτερα νοήματα και επίκαιρα μηνύματα σχετικά με τη μετανάστευση και τα δικαιώματα της γυναίκας.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του ιστορικού θεάτρου θα καταθέσει την οπτική της πάνω σε οικουμενικά και διαχρονικά θέματα που αναδεικνύονται μέσα από τον λόγο του Αισχύλου, δίνοντας μια σύγχρονη εκδοχή της τραγωδίας. Μία από τις ιστορικές παραστάσεις των «Ικετίδων» ήταν το 1977 σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου, μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και μουσική σύνθεση του Μίκη Θεοδωράκη

Όσον αφορά τη Μαρίνα Σάττι, κατά καιρούς έχει εμφανιστεί, μαζί με τη χορωδία της, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Δημήτρης Καλαντζής, ο Νίκος Κυπουργός, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Παύλος Παυλίδης και ο Διονύσης Σαββόπουλος.

Η μουσικός έχει βρεθεί στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου μαζί με τις fonέs, ερμηνεύοντας τον Χορό των Ωκεανίδων στον «Προμηθέα Δεσμώτη» που σκηνοθέτησε η Μάρθα Φριντζήλα – η ίδια είχε αναλάβει τη μουσική διδασκαλία. Μάλιστα, σε συνέντευξή της στη LiFO, στον M.Hulot, είχε δηλώσει σχετικά: «Τέσσερις φορές είχα την τιμή να σταθώ στη σκηνή της Επιδαύρου. Έμαθα πολλά μέσω του θεατρικού πλαισίου, δουλεύοντας με τον Θωμά Μοσχόπουλο, τη Λυδία Κονιόρδου, το Άγγελο Μέντη και τον Γιάννη Μπέζο (σ.σ. αυτές ήταν τρεις σεζόν στο Εθνικό)».

Για την τραγουδίστρια, συνθέτρια, μουσική παραγωγό και ηθοποιό όλα ξεκίνησαν όταν τραγούδησε πριν από οκτώ χρόνια τη διασκευή του παραδοσιακού τραγουδιού «Θα σπάσω κούπες», ενώ η καθιέρωσή της ήρθε έναν χρόνο αργότερα με τη «Μάντισσα». Φέτος, είτε με τη Eurovision, είτε ως σολίστ στις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η χρονιά της.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρίνα Σάττι: «Ζω το όνειρο. Αλλά ξέρω ότι δεν θα κρατήσει για πάντα και είμαι ok με αυτό»

Οι Αθηναίοι / Μαρίνα Σάττι: «Ζω το όνειρο. Αλλά ξέρω ότι δεν θα κρατήσει για πάντα και είμαι ok με αυτό»

Η ταλαντούχα μουσικός μιλά για τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια και περιγράφει βήμα-βήμα τη διαδικασία δημιουργίας του εκπληκτικού πρώτου άλμπουμ της, που μόλις κυκλοφόρησε.
M. HULOT
Μαριάννα Κάλμπαρη: «Προσπαθώ να βρω τρόπο να επιβιώσει το Θέατρο Τέχνης μέχρι να ανθήσει ξανά»

Θέατρο / Μαριάννα Κάλμπαρη: «Προσπαθώ να βρω τρόπο να επιβιώσει το Θέατρο Τέχνης μέχρι να ανθήσει ξανά»

Η Μαριάννα Κάλμπαρη, «παιδί» και καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, μιλά στη LiFO για όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ιστορικός θεατρικός οργανισμός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρίνα Σάττι

PORTRAITS 2022 / Μαρίνα Σάττι: «Με αυτή την εποχή, που η πληροφορία ταξιδεύει τόσο γρήγορα, δεν πολυταυτίζομαι»

Αντί να κυνηγά τη φρενήρη, εφήμερη καθημερινότητα μιας ποπ σταρ, η μουσικός που έγινε το internet sensation μιας γενιάς προτιμά να δουλεύει σε δικούς της χρόνους και να περνά τα Σαββατοκύριακά της με τις «κόρες» (chóres) της, την πολυμελή γυναικεία χορωδία που δημιούργησε «για να μην είναι μόνη της», αφήνοντας την επιτυχία να της χτυπάει σταδιακά την πόρτα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ