ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Μενδώνη για Γλυπτά Παρθενώνα: Η απρέπεια του Σούνακ έδωσε στο θέμα τεράστια δημοσιότητα

Μενδώνη για Γλυπτά Παρθενώνα: Η απρέπεια του Σούνακ έδωσε στο θέμα τεράστια δημοσιότητα Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

Η Λίνα Μενδώνη εξέφρασε την άποψη πως η δημοσιότητα που πήρε η απόφαση του Ρίσι Σούνακ να ακυρώσει τη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη «βοηθά» στην υπόθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα

Η υπουργός Πολιτισμού σημείωσε πως το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα έχει αποκτήσει «τεράστια δημοσιότητα», κάνοντας αναφορά στα δημοσιεύματα των διεθνών ΜΜΕ, μετά την κίνηση του Βρετανού πρωθυπουργού.

 «Και η όποια δημοσιότητα δεν αφορά μόνο το γεγονός ότι ακυρώθηκε, με ευθύνη του Βρετανού πρωθυπουργού, η συνάντησή του με τον κύριο Μητσοτάκη, αφορά σε αυτό καθαυτό το ελληνικό αίτημα. Επομένως, εξαιτίας αυτής  της εσφαλμένης κίνησης του κ. Σούνακ, της απρεπούς συμπεριφοράς θα έλεγα, το ελληνικό αίτημα της οριστικής επιστροφής και επανένωσης των Γλυπτών στο μουσείο της Ακρόπολης, δύο μέρες βρίσκεται στην απόλυτη επικαιρότητα», συμπλήρωσε η Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3. 

Οι διαπραγματεύσεις αυτού του είδους, για τόσο ευαίσθητα θέματα «απαιτούν χρόνο, υπομονή», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού. «Νομίζω ότι η ελληνική πλευρά διαθέτει και την υπομονή αλλά και την επιμονή, να θέτει τα θέματα αυτά και να τονίζει συνεχώς τη βαρβαρότητα με την οποία η βρετανική πλευρά έχει συμπεριφερθεί στα Γλυπτά του Φειδία όχι μόνο από τον ίδιο τον Έλγιν, πράγμα το οποίο μαρτυρείται από τον Ντότγουελ, από δικούς του ανθρώπους που παρακολουθούσαν την εποχή εκείνη τι έκανε ο Έλγιν, αλλά και αργότερα, όταν το Βρετανικό Μουσείο στη δεκαετία του ‘30 με συρμάτινες βούρτσες και χημικά, απέξυσε τις επιφάνειες για να βγάλει την πατίνα», συμπλήρωσε η κ. Μενδώνη. 

Ακόμη, υπενθύμισε μεταξύ άλλων πως τη δεκαετία του ’60 η επιφάνεια των Γλυπτών καλύφθηκε με αραιωμένο κερί γλυκόλης πολυαιθυλενίου. «Όλα αυτά, με αφορμή την ακύρωση της συνάντησης, έχουν βγει ξανά στο φως και συζητώνται, με αποτέλεσμα να ενισχύεται το ελληνικό αίτημα. Δημιουργείται ένα κλίμα διεθνώς- και αυτό ενισχύεται υπέρ του δίκαιου του ελληνικού αιτήματος», επεσήμανε και υπενθύμισε πως η ελληνική θέση παραμένει ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι προϊόντα κλοπής. 

«Από κει και πέρα, η Ελλάδα κρατά την εθνική της στάση και συνεχίζει με επιμονή και υπομονή να διεκδικεί αυτά που της ανήκουν», τόνισε. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η Λίνα Μενδώνη είπε πως η Αθήνα συνομιλεί με το Βρετανικό Μουσείο για αυτό το θέμα, όπως και με όλη την επιστημονική κοινότητα. 

Ερωτηθείσα για την πολυετή συμφωνία που είναι στο τραπέζι, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, απάντησε ότι πρόκειται για αυτό που είπε πριν από τρία χρόνια ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Μπόρις Τζόνσον. «Εφόσον τα Γλυπτά επιστρέψουν στην Ελλάδα, το κενό το οποίο θα προκύψει, μπορεί η Ελλάδα να το καλύψει, οργανώνοντας περιοδικές εκθέσεις με σημαντικές αρχαιότητες και από το ντεπό που έχει το Βρετανικό Μουσείο, αλλά προφανώς και με αρχαιότητες, οι οποίες, με βάση τον αρχαιολογικό νόμο, μπορούν να δανείζονται για περιοδικές εκθέσεις στο Βρετανικό Μουσείο», συμπλήρωσε. 

Οι μελέτες για την Ακρόπολη και το Ηρώδειο

Στην ίδια συνέντευξη η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στην αποκατάσταση της ανόδου στην Ακρόπολη, στη μορφή την οποία είχε κατά τη ρωμαϊκή περίοδο. 

Αυτό που βλέπουμε σήμερα, σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού, είναι διαδοχικές παρεμβάσεις από τον 19ο αιώνα μέχρι τη δεκαετία του ‘70. H αποκατάσταση «θα δώσει τη δυνατότητα να μην υπάρχει η κοσμοσυρροή που παρατηρείται στα Προπύλαια, που είναι ένας πολύ στενά διαμορφωμένος χώρος, άνοδος και κάθοδος και εκεί  η μεγάλη ροή των επισκεπτών δημιουργεί τεράστιο συνωστισμό», συμπλήρωσε. 

Η μελέτη είναι σχεδόν έτοιμη να εισαχθεί στα αρμόδια όργανα του υπουργείου Πολιτισμού, δήλωσε η κ. Μενδώνη. Πρόσθεσε ότι στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις έως το φθινόπωρο του 2024, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο.  

Παράλληλα σημείωσε πως έχει ξεκινήσει το μελετητικό πρόγραμμα για την παρέμβαση στο Ηρώδειο. «Το μνημείο έχει καταπονηθεί και πρέπει να το δούμε, πριν να υπάρξουν επικινδυνότητες. Θα πρέπει να δούμε την αναστήλωση του, τη συντήρησή του», επεσήμανε η υπουργός, συμπληρώνοντας ότι στόχος είναι αυτές οι μελέτες να είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του 2025.

Στη συνέχεια θα πρέπει να κλείσει για ένα διάστημα το Ηρώδειο, προκειμένου να γίνει η αποκατάσταση. «Για ένα διάστημα θα διακοπούν οι παραστάσεις και ακριβώς επειδή αυτό επηρεάζει και το Ελληνικό Φεστιβάλ, θέλουμε έγκαιρα να κάνουμε αυτό τον προγραμματισμό, ώστε να ενημερώσουμε και τους φορείς που μετέχουν στο ελληνικό φεστιβάλ και το Ελληνικό Φεστιβάλ, πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν τα έργα και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή για να κλείσει το Ηρώδειο, προφανώς για τον συντομότερο δυνατό χρόνο», συμπλήρωσε για το θέμα. 

Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM