Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια Facebook Twitter
Η φλαμανδική ταπισερί του 17ου αιώνα, με τίτλο Η Αποθέωση των Τεχνών, είναι η μεγαλύτερη από μια σειρά έξι τμημάτων που εκλάπη από την εκκλησία του Santo Domingo στο Castrojeriz της Ισπανίας το 1980. Από την ταπισερί λείπει το κάτω αριστερά κομμάτι που ο κλέφτης είχε κόψει για να το πουλήσει χωριστά.
0

Η «Αποθέωση των Τεχνών»  είναι μια ταπισερί κατασκευασμένη στη Φλαμανδία τον 17ο αιώνα, η μεγαλύτερη από μια σειρά με έξι μέρη που κλάπηκαν το 1980 από την εκκλησία του Αγίου Δομήνικου στο Castrojeriz της Ισπανίας.

Τις πρώτες πρωινές ώρες στις 7 Νοεμβρίου 1980 ένας κλέφτης έργων τέχνης μπήκε κρυφά στην ιστορική καθολική εκκλησία της πόλης και έκλεψε μόνος του έξι φλαμανδικές ταπετσαρίες του 17ου αιώνα που δημιούργησε ο Corneille Schutz, μαθητής του Peter Paul Rubens.

Η σειρά απεικόνιζε τις μούσες των κλασικών τεχνών, με το έργο να εκτείνεται σε ύψος 4 μέτρα και πλάτος 6,5 μέτρα. Τα κομμάτια είχαν ανακτηθεί με τα χρόνια εκτός από ένα.

Το μυστήριο της εξαφάνισής του κομματιού της ταπισερί  λύθηκε μετά από 42 χρόνια. Μια διεθνής έρευνα από την Ιντερπόλ έφερε στο φως και το τελευταίο κλεμμένο κομμάτι που αφαίρεσε, ο René Alphonse van den Berghe περισσότερο γνωστός ως «Erik the Belgian».

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια Facebook Twitter
O René Alphonse van den Berghe περισσότερο γνωστός ως «Erik the Belgian».

Ο Erik the Belgian, Βέλγος έμπορος έργων τέχνης που ενεπλάκη στην κλοπή κατά παραγγελία μεγάλου αριθμού έργων τέχνης από ισπανικές εκκλησίες πέθανε τον Ιούνιο του 2020. Σπούδασε καλές τέχνες και ήταν έμπορος αρχαιοτήτων στη γενέτειρά του Nivelles, όπου αγόραζε και μεταπωλούσε αντικείμενα από κάστρα και σπίτια που είχαν εγκαταλειφθεί κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αν και φυλακίστηκε πολλές φορές στη διάρκεια της «καριέρας του», τα ισπανικά δικαστήρια απέτυχαν να τον καταδικάσουν για οποιαδήποτε κλοπή έργων τέχνης.

Ο ίδιος έλεγε: «Δεν είμαι μικροαπατεώνας. Είμαι κλέφτης υψηλής κατηγορίας. Έχω κλέψει για την αγάπη της τέχνης και έχω κλέψει αντικείμενα πολυτελείας. Τα χρήματα δεν έχουν αξία». Στοχοποίησε μικρά, υποχρηματοδοτούμενα μουσεία και εκκλησίες σε όλη την Ευρώπη και μετακόμισε στην Ισπανία τη δεκαετία του 1970 για να συνεχίσει το παράνομο έργο του. Σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών ο Van den Berghe υπολογίζει ότι έκλεψε περίπου 6.000 πολύτιμα αντικείμενα σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του και υποστήριζε ότι «Όλα είναι εύκολο να τα κλέψεις».

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια Facebook Twitter
Το κλεμμένο κομμάτι από την ταπισερί του 1654 του Corneille Schutz. Φωτο: Spanish National Police

Ένας αστυνομικός της Ιντερπόλ που ασχολήθηκε με την κλοπή επί σειρά ετών, αν και οι ισπανικές αρχές είχαν παραιτηθεί από την αναζήτηση του αγνοούμενου κομματιού, κατάφερε να εντοπίσει αυτό το κομμάτι χάρη στον πρώην δικηγόρο του κλέφτη έργων τέχνης και το επέστρεψε στην Αρχιεπισκοπή Μπούργκος.

Έτσι με την προσθήκη του κομματιού που είχε κοπεί από την κάτω αριστερή πλευρά της σύνθεσης, η ταπισερί είναι ολοκληρωμένη ξανά.

Η αστυνομία υποπτεύεται ότι ο κλέφτης είχε κόψει το μικρό τετράγωνο από το μεγαλύτερο έργο για να το βάλει σε πλαίσιο και να το πουλήσει χωριστά, πράγμα που δεν κατάφερε.

Το τετράγωνο κομμάτι που έλειπε απεικονίζει έναν από τους πολλούς μικρούς αγγέλους που διακοσμούν τα περιγράμματα και των έξι ταπισερί.

Όσο για τον δημιουργό του έργου, ο Corneille Schutz, ένας Φλαμανδός καλλιτέχνης κλωστοϋφαντουργίας και μαθητής του ζωγράφου Rubens, σχεδίασε τη σειρά ταπισερί στη Μπριζ γύρω στο 1654, σύμφωνα με το Μουσείο Ιερών Αντικειμένων Castrojeriz.

Με τίτλο Η Αποθέωση των Τεχνών η μεγαλύτερη ταπισερί απεικονίζει μια περίληψη των ευρωπαϊκών μεσαιωνικών κατηγοριών εκπαίδευσης στις φιλελεύθερες τέχνες. Καθεμία από τις υπόλοιπες έξι ταπετσαρίες απεικονίζει μία από τις τέχνες —όπως η Μουσική, η Αστρονομία, τα Μαθηματικά, η Φιλοσοφία ή η Γραμματική— ως γυναικεία μούσα που περιβάλλεται από τα σύμβολα της τέχνης της.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ