Μια τοιχογραφία για τους ρόλους των γυναικών μεταφέρεται από τις φυλακές Ράικερς στο Μουσείο Μπρούκλιν

Μια τοιχογραφία για τους ρόλους των γυναικών μεταφέρεται από τις φυλακές Ράικερς στο Μουσείο Μπρούκλιν Facebook Twitter
«Για το Γυναικείο Σπίτι», έργο της Φέιθ Ρίνγκολντ.
0

Το 1972, η 91χρονη σήμερα καλλιτέχνης, ακτιβίστρια και συγγραφέας Φέιθ Ρίνγκολντ αφιέρωσε έναν πίνακα στις γυναίκες που ήταν φυλακισμένες στο Rikers Island, το διαβόητο συγκρότημα φυλακών στη Νέα Υόρκη.

Με τίτλο «Για το Γυναικείο Σπίτι», το έργο είναι ένα μήνυμα δύναμης και επιμονής, απεικονίζοντας γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και εθνοτήτων σε διαφορετικούς ρόλους εμπνευσμένες από τις συνεντεύξεις της Ρίνγκολντ με κρατούμενες. Σχεδιάστηκε, σύμφωνα με τα λόγια της Ρίνγκολντ για να «διευρύνει την εικόνα των γυναικών και να δείξει την οικουμενικότητά τους».

Μετά από πέντε δεκαετίες στο Ράικερς, ο καμβάς 2,5 επί 2,5 μέτρων κατευθύνεται  στο Μουσείο του Μπρούκλιν. Το σχέδιο μετεγκατάστασης ανακοινώθηκε από την Πρώτη Κυρία της Νέας Υόρκης, Chirlane McCray που δήλωσε ότι αυτός ο ιστορικός πίνακας θα διατηρηθεί στο Μουσείο του Μπρούκλιν όπου τα παιδιά μπορούν να τον δουν και να ξέρουν ότι μπορούν επίσης να δημιουργήσουν έργα τέχνης που πυροδοτούν την αλλαγή και την φαντασία και διευρύνουν την επίγνωση.

Το έργο «Για το γυναικείο σπίτι» θα γίνει μέρος της μόνιμης συλλογής του μουσείου, στο Κέντρο Φεμινιστικής Τέχνης Elizabeth A. Sackler στον τέταρτο όροφο του μουσείου.

Η τοιχογραφία είναι η πρώτη δημόσια εγκατάσταση της Ρίνγκολντ και ένα πραγματικό κομμάτι της ιστορίας της υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που συνδυάζει τα πρώτα χρόνια της μεταρρύθμισης των φυλακών και του φεμινιστικού ακτιβισμού.

Μια τοιχογραφία για τους ρόλους των γυναικών μεταφέρεται από τις φυλακές Ράικερς στο Μουσείο Μπρούκλιν Facebook Twitter
Η καλλιτέχνις, συγγραφέας και ακτιβίστρια Φέιθ Ρίνγκολντ

Η Ρίνγκολντ, ηγετική φυσιογνωμία του Κινήματος των Μαύρων Τεχνών, πιο γνωστή για τα ζωγραφισμένα «παπλώματα» με τις ιστορίες της, στα οποία αφηγήθηκε με τον παραδοσιακό τρόπο των μαύρων ιστορίες της φυλής, της σκλαβιάς και της ζωής τους στην Αμερική, έκανε το έργο την ίδια εποχή που η Άντζελα Ντέιβις εξέτιε ποινή 18 μηνών στο Women’s House of Detention στο Μανχάταν για την υποτιθέμενη σύνδεσή της με την αποτυχημένη απόπειρα απόδρασης του φυλακισμένου μαύρου συγγραφέα Τζορτζ Τζάκσον. Οι δημόσιες διαμαρτυρίες για την απελευθέρωσή της ήταν μεταξύ των πρώτων μαζικών κινητοποιήσεων που έθεσε τις βάσεις για το σύγχρονο κίνημα κατάργησης των φυλακών.

Το έργο αρχικά προοριζόταν για το πανεπιστήμιο της Ρίγκολντ, το City College, αλλά η προσφορά της απορρίφθηκε. Έτσι το έργο προσφέρθηκε και εγκαταστάθηκε στο Σωφρονιστικό Ίδρυμα για τις Γυναίκες στο Ράικερς που εξέτιαν ποινές δίνοντας ένα αισιόδοξο μήνυμα  στον «μακρύ δρόμο» της φυλάκισής τους.

Ο πίνακας δεν γλύτωσε τον βανδαλισμό και κάποιοι τον ασβέστωσαν το 1988, όταν το Σωφρονιστικό Ίδρυμα Γυναικών έγινε κέντρο κράτησης ανδρών. Η τοιχογραφία τελικά αποκαταστάθηκε για να μεταφερθεί αλλά πολλοί διαμαρτυρήθηκαν λέγοντας ότι το έργο αποκόπτεται από το σημαντικό κοινωνικό του πλαίσιο. Η μεταφορά του πάντως στο μουσείο σηματοδοτεί τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες συνέβαλαν στην ανάπτυξη και τη διαμόρφωση της πόλης σε ένα ασφαλές και θετικό περιβάλλον.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM