Μπέζος: Δεν συμφωνώ με την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους

Μπέζος: Δεν συμφωνώ με την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους Facebook Twitter
56

Για το σύμφωνο συμβίωσης και τη δυνατότητα των ομόφυλων ζευγαριών να κάνουν και να υιοθετούν παιδιά μίλησε ο ηθοποιός Γιάννης Μπέζος, ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του ως προς την υιοθεσία και τη συμφωνία του σχετικά με το σύμφωνο συμβίωσης.

«Είμαι υπέρ του συμφώνου συμβίωσης χωρίς συζήτηση και έχω και πάρα πολλούς φίλους που είναι ομοφυλόφιλοι και με μεγάλη προσωπικότητα και πολύ μεγάλο έργο πίσω τους, όμως το θέμα του παιδιού είναι πολύ λεπτό και δεν μπορεί να απαντά κανείς, έτσι, ελαφρά τη καρδία. Δεν συμφωνώ προς το παρόν» σημείωσε ο ηθοποιός.

Στη συνέχεια τόνισε ότι «προτιμότερο θα ήταν τα παιδιά να είναι σε ένα ζευγάρι ετεροφυλοφίλων παρά σε ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων».

Πολιτισμός
56

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Πολιτισμός / Τέχνη και διασκέδαση για τις γιορτές

Νέες ταινίες, πάρτι, κλασική μουσική, σημαντικές εικαστικές εκθέσεις και στολισμένα spots στην πόλη για τις εβδομάδες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Τούρκοι αρχαιολόγοι: Εντοπίσαμε το σημείο που έγινε η μάχη του Γρανικού του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Πολιτισμός / Τούρκοι αρχαιολόγοι: Εντοπίσαμε το σημείο που έγινε η μάχη του Γρανικού του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Για να προσδιορίσει τη διαδρομή που ακολούθησε ο Μέγας Αλέξανδρος για να φτάσει στο πεδίο της μάχης, η ομάδα των επιστημόνων μελέτησε προσεκτικά αρχαίες πηγές
LIFO NEWSROOM
Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Η στρωτή μουσική βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη, η ηχηρή πολιτική δήλωση του Ρασούλοφ, το origin story του βασιλιά των λιονταριών Μουφάσα και τρεις ακόμα προτάσεις εγκαινιάζουν την εορταστική σεζόν στους κινηματογράφους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Έχουν περάσει δύο χρόνια σχεδόν από αυτή τη δημοσίευση. Μου κάνει εντύπωση που εμφανίζεται από τις πρώτες όταν γκουγκλάρει κανείς "υιοθεσια - ομοφυλόφιλο ζευγάρι¨", καθώς, όπως πολλοί έχουν γράψει ήδη, "Εχει δικαίωμα ο κ. Μπέζος να εκφράσει τη γνώμη του" αλλά για ποιό λόγο η γνώμη του κ. Μπέζου είναι σεβαστή, ή ακόμα και αξιόλογη, με ξεπερνάει. Ο καθένας έχει δικαίωμα να πει τη γνώμη του. Δεν είναι όμως σεβαστή η γνώμη αυτή, με τον ίδιο τρόπο που δε σέβεται εκφράζοντάς τη τους γονείς σε ομοφυλοφιλικές σχέσεις παιδιών (βιολογικών τους και μη). Έχουν γίνει έρευνες όπως πολλοί ανέφεραν ήδη, που υποδεικνύουν ότι τίποτα το διαφορετικό δεν έχουν τα παιδιά που μεγαλώνουν με δύο γονείς του ίδιου φύλλου. Τα παιδιά που είχαν, έχουν και θα έχουν πρόβλημα είναι αυτά που οι γονείς τους δεν τους μαθαίνουν όχι απλά να ανέχονται, αλλά να αποδέχονται πλήρως όλες τις διαφορετικότητες γύρω τους. Κατανοώ ότι σε κάποιους αυτό θα ακουστεί υποκριτικό καθώς λέω προηγουμένως ότι γνώμες σαν και αυτή που εκφράζονται εδώ δεν είναι σεβαστές. Αντιθέτως είναι κατακριτέες. Αποδέχομαι πλήρως τον άνθρωπο Μπέζο, και όποιον Μπέζο. Και μπορεί να κάνει ότι θέλει. Δεν είναι απαραίτητο όμως να συμφωνώ με τη γνώμη του, δεν ειναι καν απαράιτητο να τη σεβαστώ. Αντιθέτως την κατακρίνω, καθώς ο λόγος του, έχοντας την αξία που έχει, ζημιώνει ανθρώπους που δεν ασχολούνται με τρίτους, αλλά προσπαθούν να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για τη δική τους οικογένεια, όποια μορφή και να έχει αυτή. Η γνώμη του καθενός είναι σεβαστή όταν αφορά το άτομο του. "Ειμαι υπερόπτης". Σεβαστό. "Δεν είμαι ανοιχτός στη διαφορετικότητα". Σεβαστό. "Θα πω ποιος θα κανει τι ειδους οικογενεια και θα εξισώνω την αγάπη ενός ομόφυλου ζευγαριού για τους ίδιους και τα παιδιά τους με γονείς που βιάζουν, ή ανώμαλους, ή τη Χάρυβδη". ΚΑΤΑΚΡΙΤΕΟ! Δεν αφορά όλο αυτό πεποιθήσεις και απόψεις. Η ζωή του κάθενός αφορά μονάχα τον ίδιο και τους ανθρώπους που επιλέγει να τη μοιράζεται. Και για αυτό δε χρειάζεται τη γνώμη κανενός. Όταν όμως για να μπορέσει να φτιάξει κάποιος την οικογένεια που επιθυμεί και μπορεί να υποστηρίξει πρέπει να πείσει το νομοθέτη, το Μπέζο, και τη θεία από το χωριό, τότε καλά θα κάνει να φορέσει πολύ καλά παπούτσια γιατί έχει δρόμο μπροστά του. Δε θα έπρεπε να έχει, αλλά έχει..
ενα παιδι χρειαζεται ΜΟΝΟ αγαπη, κατανοηση, φροντιδα και υποστηριξη. αν αυτα ερχονται απο μια μανα κ εναν πατερα, η απο μονο μια μανα η μονο ενα πατερα η απο δυο πατερες η δυο μητερες, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμμια σημασια !!! Ολα τ αλλα ειναι ΠΑΠΑΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΙΩΜΑΣΤΕ!!!
Απόλυτα σωστός ο κ.Μπέζος. Πολύ λεπτό το θέμα και καλό θα είναι οι δήθεν "προοδευτικοί" να μήν βγάζουν εύκολα συμπεράσματα γιατί αυτό το θέμα δεν εχει να κάνει με το λεγόμενο σύμφωνο συμβίωσης αλλά με την ψυχική και σωματική υγεία παιδιών!!
Και εγώ τώρα 'έχω μια αίσθηση' ότι 'προς το παρόν' ο κ. Μπέζος θα ήταν προτιμότερο, εφόσον θέλει, να μην μπορεί να αποκτήσει/υιοθετήσει παιδί με την σύντροφό του. Όχι μόνο δε να μην μπορεί αλλά να του απαγορεύεται να αποκτήσει παιδί. Γιατί; Sας ακούω να ρωτάτε φίλτατα έλλογα όντα. Γιατί 'έχω την αίσθηση', επειδή 'είναι λεπτό το θέμα', ότι το παιδί θα μεγαλώσει καλύτερα με την σύντροφό Μπέζου και κάποιον άλλο δωρητή σπέρματος. Αλλά συμφωνώ ότι πρέπει να μπορεί ο κ. Μπέζος (και άλλοι σαν και αυτόν) να υπογράφει σύμφωνα συμβίωσης η να να παντρεύεται όποια/ον θέλει,Αν δεν μας πει τους λόγους που θεωρεί ότι είναι προτιμότερο να έχουν τα παιδιά γονείς διαφορετικού φύλου (έτσι γενικά και αφηρημένα), ώστε να του απαντήσουμε (έτερο- και ομο- ) με αντεπιχειρήματα , η άποψη του δεν μπορεί παρά να υπακούει στην αρχή του επιθεωρητή Κάλλαχαν για τις απόψεις αυτές καθ' αυτές, και γι' αυτό δεν βιάζομαι και τόσο να την σεβαστώ. Το ότι κάποιος έχει άποψη σημαίνει ότι απλώς την έχει και ότι απλώς δεν του απαγορεύεται να την έχει, δεν σημαίνει ούτε ότι αμέσως το περιεχόμενο της χρήζει σεβασμού (ο όποιος κερδίζεται), ούτε ότι αυτομάτως νομιμοποιείται επειδή τούτος εδώ η κάποιος άλλος την έχει (την άποψη και την 'αίσθηση ότι').
εαν δε εχει νοημα το να εχει ενα παιδι γονεις μητερα -πατερα τοτε δεν εχει νοημα και να εχει 2 γονεις γενικοτερα.θα μπορουσε να ειναι 3 αντρες παντρεμενοι, ή 5 ή ενας μονος του και να κανει οικογενεια.δε γινονται αυτα.Το παδι χρεαιζεται επαφηη με τη μητερα του.(εκτος και αν ξαναγραψουμε την βιολογια και τις ανθρωπινες σχεσεις καταργοντας τη μητρικη επαφη και επισης χρεαζεται ενα δευτερο πολο .εναν ισχυροτερο που θα συμπληρωσει αυτα που δε καλυπτει η γυνακεια φυση.ετσι ηταν ετσι θα ειναι και στον αιωνα τον απαντα εκτος και αν ξαψουμε να βρουμε σε ολο το βασιλειο της φυσης .ειδη θηλαστικων που οι πατεραδες εγκαταλειπουν την οικογενεια γαι να δικαιολογησουμε τα αδικαιθολογητα (.πχ ο κουκος για να κανουμε πλακα δε ειναι καλαο και αξιος για την οικογενεια.στα σοβαρα τωρα.σε ζητηματα ηθικης δε χρεαζεται πιεση.οποιος θελει παντρευεται οποιον θελει με συμφωνο συμβιωσης ,με θρησκευτικο τροπο ,μεσω fb, δεν εχει σημασια.τα παιδια ομως θα μεγαλωνουν με μητερα και πατερα.οχι με δυο πατεραδες.οχι με δυο μαναδες.σε λιγο καιρο θα μπορει μια μητερα να κανε παιδι 70 χρονων ,θα μπορει καποιος να παντρευεται 10 γυναικες ταυτοχρονα (καλο ? )η να παιζει με το dna toy παιδιου αν θα του δωσει πρασινα ματια η μαυρα.η απαντηση δικαιωμα του ειναι δε θα καλυπτει.και αθ ερθειο καιρος που δε θα υπαρχει και κανενξα προβλημα τεχνικο.για να μη χασουμε τη μπαλα λοιπον καλω ειναι να κραταμε ενα μετρο.και το μετρο εγω (και δε υποχρεωνω καποιον να το δεχθει. με το ζορι.)το δεχομαι πρωτα απο τη φυση και την εξελιξη.και μετα απο την ηθικη μου
Νομίζω ότι είναι πιο εύκολο η κοινωνία να αποδεχθεί την υιοθεσία από δύο γυναίκες ομοφυλόφιλες,παρά από δύο άνδρες. Όπως και να το κάνουμε, ο ρόλος της μητέρας είναι πολύ δύσκολο να αντικατασταθεί από δύο πατέρες και είναι πιο συμβατό μάλλον με τα κοινωνικά πρότυπα να μεγαλώνουν δυο γυναίκες ένα παιδί. Είναι αφύσικο να στερηθεί ένα ανθρώπινο πλάσμα τη μητρική αγκαλιά, που ακόμα και σε ένα ίδρυμα, του την προσφέρουν οι βρεφοκόμοι.
Είναι τόσο λεπτό όλο αυτό το θέμα . Το πιο εύκολο είναι να αρχίσουν χαρακτηρισμοί από τους μεν και τους δε . Το πιο δύσκολο είναι να σκεφτούμε ....είτε με την λογική είτε με το συναίσθημα . Ο Μπέζος ειπε το εξής : <<Δεν συμφωνώ προς το παρών>> και αυτό είναι πιο τίμιο από το να παρει μέρος ναι ή όχι . Γιατί σε αυτή τη φάση νομίζω πως όλοι αφουγκραζόμαστε την κατάσταση (οι πιο ένθερμοι πάιρνουν θέση και δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους ) αλλά αυτο που χρειάζεται ειναι ψυχραιμια . Ουτε εγώ ουτε ο γειτονας μπορούμε να ξέρουμε τα θετικα ή αρνητικά του να μεγαλωνει ενα παιδί με γονεις του ιδιου φυλλου . Μην χαρακτηριζουμε τόσο εύκολα ...απλά ας φανταστουμε πως θελουμε να δουμε την κοινωνια μας μετα από λιγα χρόνια .
μια ερωτηση παρακαλω δηλαδη το τριο μητερα ,πατερας ,παιδι ειναι το ιδιο κ το αυτο με το τριο πατερας.πατερας παιδι???δηλαδη ειμαι ομοφοβικος που προτιμω για ολα του παιδια του κοσμου το πρωτο??? η συντηρητικος???δεν κρινω τους ομοφυλοφιλους ,ας κανουν οτι επιθυμουν στο κρεβατι τους!!!
Κανενα δεν ειναι ιδιο με το άλλο.Και το διδυμο μαμα-γιαγια να μεγαλώνουν ενα παιδι δεν ειναι το ίδιο. ¨Η μια μαμα μονη της ή παππους -γιαγια, ή μπαμπας-γιαγια.Ολα αυτα ομως εχουν δοκιμαστει και απ ο,τι βλεπουμε δεν οδηγησαν σε προβληματικα και δυστυχισμένα παιδια.Το μονο πρόβλημα για ενα παιδι που μεγαλώνει με γκει γονεις είναι η συμπεριφορα των άλλων απεναντι του. Αλλα αυτό ειναι που πρεπει να αλλαξει. Θυμάμαι ακόμα πώς αντιμετωπιζονταν κάποτε τα παιδια χωρισμενων γονιων ή ακομα χειροτερα τα παιδια αγνωστου πατρός.Σημερα πια εχουν ξεπεραστει. Οπως θα ξεπεράσουμε και το σοκ με τους γκει γονεις. Και οφειλουμε να το ξεπερασουμε.
Μεταφοραί ο Μητσος συμφωνώ απόλυτα. Μάλιστα σε άλλες χώρες έχει θεσμοθητηθεί εδώ και χρόνια η υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια.Αλλά ας δε κι η Ελλάδα μήπως έχουν κάνει λάθος οι άλλες χώρες! Τι να πω δηλ, με ξεπερνάει!
Μπορούν να κάνουν και ό,τι επιθυμούν και στο μπάνιο τους;Ρωτάω, γιατί αυτό με το κρεβάτι το ξαναέγραψες. Λίγη ποικιλία δεν βλάπτει.Ναι, είμαι είρων και ξινή, γιατί αυτά που διαβάζω με βγάζουν από τα ρούχα μου.
ο καθενας εχει δικαιωμα να κανει ο,τι θελει στο κρεββατι τουσεβασμος στους ομοφυλοφιλους και καμια κριτικητο θεμα παιδι ειναι αλλο κεφαλαιο ομωςαν εσας σας φαινεται φυσιολογικο ενα παιδακι να εχει 2 μπαμπαδες η δυο μαμαδες ταυτοχρονα,τοτε καταληγουμε στο συμπερασμα οτι τα παντα ειναι φυσιολογικα και εμεις οι υπολοιποι ειμαστε ομοφοβικοι,συντηρητικοι κλπ...
Αν εσένα σου φαίνεται φυσιολογικό ένα παιδάκι να έχει μία μαμά και ένα μπαμπά αποκλειστικά τότε να απομακρύνοουμε και όλτα τα παιδάκια από τους χωρισμένους γονείς γιατί μόνο ένας δεν κάνει. ΕΛΕΟΣ.
Τι τραβανε και αυτοι οι ομοφυλοφιλοι! Που εχουν να αντιμετωπισουν για αρχη την οικογενεια(αρκετοι),τους συγγενεις, την εκκλησια,την ομοφοβια,το μισος,τον συντηρητισμο,την οπισθοδρομηση,τους πικροχολους, τους κομπλεξικους,το κρατος,την νομοθεσια,δεν τους φταναν ολα αυτα,τωρα εχουν και τους "επωνυμους" που εχουν αποψη! Βρε αφηστε τους ανθρωπους στην ησυχια τους,να ζησουν την μια και μοναδικη ζωη τους οπως θελουν,αφου δεν πειραζουν κανεναν. Και ας κοιταξει ο καθενας την καμπουρα του.Και ναι.. δεν ειναι κακο,μπες για μια στιγμη στην θεση του αλλου..συζητα μαζι του,μαθε, που ερχεσαι απο την αλλη ακρη για να χωσεις την μυτη σου.
Μ'αρέσει που έχει και πολλούς φίλους ομοφυλόφιλους. Τίποτα δεν έμαθε από τόσους φίλους? Γιατί αν πραγματικά είχε φίλους ομοφυλόφιλους, δεν θα είχε τέτοια γνώμη.Πιστεύω πως δεν έχει ούτε έναν φίλο που να είναι ομοφυλόφιλος. Και αν είχε πριν, σίγουρα τώρα με τις δηλώσεις αυτές έχασε κι αυτούς που ίσως είχε.
Ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να κάνει δικά του παιδιά ή δεν συμφωνεί και μ'αυτό ο Κ.Μπέζος;Γιατί πρέπει κάποιος να εκφράζει τη γνώμη του για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων;Σε θέματα όπου θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η αρχή της ισότητας;Επίσης,επειδή βλέπω πολλές γυναίκες να λένε ότι όπως και να'χει είναι απόλυτα σεβαστή η γνώμη του,αν εγώ έλεγα ότι διαφωνώ με την απόκτηση παιδιού από single γυναίκες και επιθυμώ να απαγορευτεί με νόμο η δυνατότητα τους να αποκτήσουν παιδί εφόσον δεν είναι παντρεμένες με κάποιον θα θεωρούσαν και πάλι σεβαστή την γνώμη μου ή θα με στόλιζαν ως σεξιστή,ρατσιστή κτλ;
Δεν πρέπει να πέσουμε να τον φάμε τον Μπέζο για έναν πολύ απλό λόγο: εξέφρασε αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι Έλληνες σήμερα. Όσοι λοιπόν είμαστε υπέρ της αληθινής και χωρίς όρους ισότητας, αντί να στεκόμαστε απέναντι στον Μπέζο ή στον οποιονδήποτε, πρέπει να εξηγήσουμε γιατί οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και στους ομοφυλόφιλους το δικαίωμα να γίνονται γονείς (με υιοθεσία, παρένθετη μητέρα κτλ.) Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός ζευγαριού: ενός νεαρού άνδρα, ας τον πούμε Γιώργο, και μιας νεαρής γυναίκας, ας την πούμε Μαρία. Ο Γιώργος είναι γιατρός, μένει στο δικό του διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης, του αρέσουν τα σπορ και είναι εξωστρεφής. Η Μαρία δεν εργάζεται κάπου, είναι γοητευτική και της αρέσουν ιδιαίτερα οι νυχτερινές έξοδοι. Λίγο καιρό μετά τη γνωριμία τους, παντρεύονται και κάνουν ένα παιδί. Ωστόσο, λίγο καιρό αφού γεννηθεί το παιδί, το ζευγάρι χωρίζει. Ας υποθέσουμε τώρα ότι η Μαρία κάνει υπερβολική χρήση αλκοόλ και ουσιών και δε δίνει την αρμόζουσα προσοχή στο παιδί της. Ο δε Γιώργος είναι στοργικός με το παιδί του, του αφιερώνει χρόνο και φροντίζει να μη του λείψει τίποτα. Ο Γιώργος, ο οποίος στο παρελθόν είχε λιγοστές σεξουαλικές εμπειρίες με άλλους άνδρες, αρχίζει λίγο μετά το χωρισμό του να βγαίνει τακτικά με έναν φίλο του, το Μιχάλη, και γίνονται ζευγάρι. Ερωτώ: αποτελεί η σεξουαλική ταυτότητα του Γιώργου παράμετρο που θα πρέπει να προσμετρηθεί από το δικαστήριο κατά την επιδίκαση της γονικής μέριμνας; Με άλλα λόγια, θα πρέπει το δικαστήριο να προτιμήσει μια ακατάλληλη μητέρα έναντι ενός ομοφυλόφιλου πατέρα; Από νομική σκοπιά θεωρώ πως όχι. Αντίστοιχα, ακόμη κι αν η Μαρία δεν ήταν αλκοολική και ήταν καλή μητέρα για το παιδί της, και πάλι το γεγονός ότι ο Γιώργος είναι ομοφυλόφιλος δε θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη από το δικαστήριο υπέρ της μια ή της άλλης απόφασης. Το κρίσιμο στοιχείο που οφείλει να προσμετρήσει ο δικαστής είναι το συμφέρον του παιδιού και αν ο γονιός είναι ένας καλός γονιός, που μπορεί να του προσφέρει αυτά που έχει ανάγκη. Αφού ο Γιώργος είναι ένας καλός πατέρας, η ομοφυλοφιλική του σχέση με το Μιχάλη είναι άσχετη και δε πρέπει να σταθεί εμπόδιο στην ανάληψη της γονικής μέριμνας του παιδιού του. Αυτά πρέπει να ισχύουν για την περίπτωση ενός ομοφυλόφιλου φυσικού γονέα. Γιατί λοιπόν θα έπρεπε να αλλάξουμε τα κριτήρια στην περίπτωση των θετών γονιών; Αντίστοιχα με την παραπάνω περίπτωση, ο σεξουαλικός προσανατολισμός του υιοθετούντα δε θα έπρεπε να είναι κρίσιμη παράμετρος, δεν πρέπει δηλαδή να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχηματισμό του δικανικού συλλογισμού που επιτρέπει ή όχι σε έναν άνθρωπο (ή σε ένα ζευγάρι) να υιοθετήσει. Είναι γεγονός πως πολλοί ομοφυλόφιλοι έχουν τρόπο ζωής που τους καθιστά λιγότερο κατάλληλους ή και ακατάλληλους να υιοθετήσουν λόγω άστατης ζωής κτλ. Αυτό όμως συμβαίνει αντίστοιχα και σε πολλούς ετεροφυλόφιλους. Το εμπόδιο δηλαδή εδώ δεν είναι η σεξουαλική προτίμηση καθαυτή αλλά ο τρόπος ζωής και η δυνατότητα παροχής σταθερού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη ενός παιδιού, παράμετροι οι οποίες θα πρέπει πάντα να κρίνονται από τον αρμόδιο κοινωνικό λειτουργό και να λαμβάνονται υπόψη από το δικαστή. Αλλά αν είσαι άνθρωπος ώριμος και κατασταλαγμένος και έχεις την επιθυμία να γίνεις γονιός (ή να παραμείνεις όπως ο Γιώργος παραπάνω στο παράδειγμά μου) δε βλέπω το λόγο που η γενετήσιά σου προτίμηση θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο σε σένα και στον (ή στην) σύντροφό σου. Γιατί άραγε θα πρέπει να μας ενδιαφέρει η σεξουαλική ταυτότητα του υιοθετούντα; Η οικονομική, κοινωνική, ψυχολογική και δεν ξέρω ποια άλλη κατάσταση μάλιστα, είναι λογικό να μας ενδιαφέρει. Κι εκεί αν θες είναι λογικό να θεσπιστούν αυστηροί όροι και προϋποθέσεις ώστε να διασφαλίζουν ότι τα παιδιά θα πέφτουν σε καλά χέρια και θα μεγαλώνουν με αγάπη.
Ωραία, δομημένη σκέψη, αλλά βασίζεται νομίζω σε λάθος δεδομένα. Δεν απαγορεύεται από πουθενά να υιοθετήσει κάποιος παιδί (ή να αποκτήσει με παρένθετη μητέρα) επειδή είναι ομοφυλόφιλος. Στην πράξη βέβαια μπορεί να επηρεάσει αρνητικά (κακώς βεβαίως).Αυτό που συζητάμε όμως δεν είναι αυτό. Αυτό που συζητάμε είναι να υιοθετήσει παιδί από κοινού ένα ομόφυλο ζευγάρι και να αναγνωρίζονται ως γονείς του νομικά και οι δυο. Ούτε αυτό απαγορεύεται ευθέως αλλά αποκλείεται πρακτικά γιατί τα ομόφυλα ζευγάρια δεν έχουν το δικαίωμα του γάμου και μόνο παντρεμένο ζευγάρι μπορεί να υιοθετήσει μαζί παιδί.Η ρύθμιση αυτή του ελληνικού δικαίου έχει κριθεί ως συνάδουσα με τα ανθρώπινα δικαιώματα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Και αυτό γιατί ο ελληνικός νόμος δεν κάνει διάκριση λόγω σεξουαλικών προτιμήσεων στην υιοθεσία. Όπως δεν μπορεί να υιοθετήσει μαζί ένα ετερόφυλο ζευγάρι εκτός γάμου, έτσι δεν μπορεί και να υιοθετήσει μαζί ένα ομόφυλο ζευγάρι εκτός γάμου (αντίθετα νομοθεσίες που προβλέπουν ότι μπορούν να υιοθετήσουν ετερόφυλοι εκτός γάμου, αλλά όχι ομόφυλοι εκτός γάμου, κρίθηκαν ως παραβιάζουσες τα ανθρώπινα δικαιώματα).Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι η υιοθεσία αλλά ο γάμος. Αν οι ομοφυλόφιλοι αποκτήσουν την δυνατότητα να παντρεύονται (ή αντίθετα αν τα ζευγάρια εκτός γάμου αποκτήσουν την δυνατότητα να υιοθετούν από κοινού), τότε τίποτε δεν εμποδίζει τους ομοφυλόφιλους να υιοθετήσουν από κοινού.Το Ε.Δ.Α.Δ. έχει κρίνει ότι η ρύθμιση του γάμου μόνο για ετερόφυλα ζευγάρια δεν αντίκειται στα ανθρώπινα δικαιώματα και είναι δικαίωμα κάθε κράτους να ορίζει τον γάμο μόνο ως ένωση άνδρα-γυναίκας, επομένως δεν αποτελεί υποχρέωση της χώρας η επέκταση του γάμου και στα ομόφυλα ζευγάρια.Αφού δεν αποτελεί υποχρέωση τς χώρας από πλευράς ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τότε επαφίεται στην ίδια την χώρα να το αποφασίσει δημοκρατικά, εάν το επιθυμεί, δηλαδή με βάση την αρχή της πλειοψηφίας.Και αφού επί του παρόντος η πλειοψηφία δεν συναινεί, όπως φαίνεται, στον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, τότε πιθανότατα δεν πρόκειται να εισαχθεί, επομένως δεν θα εισαχθεί και η δυνατότητα από κοινού υιοθεσίας ομόφυλων ζευγαριών.Μένει λοιπόν μόνο η υιοθεσία από μεμονωμένο γονέα, για την οποία συμφωνώ απόλυτα με το σκεπτικό σου.
Ευχαριστώ πολύ Konsta για τις εύστοχες παρατηρήσεις σου και που ορθά υπογράμμισες ποιο είναι το πραγματικό ζήτημα, η υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια. Έχω την τάση να ξεφεύγω εκτός θέματος όταν γράφω, δεν είναι η πρώτη φορά. Ήθελα να καταδείξω ότι στο θέμα γονείς-παιδί δεν είναι το φύλο που μετράει αλλά το ποιόν του ανθρώπου. Μου έλειπαν ωστόσο οι γνώσεις επί του οικογενειακού δικαίου, το οποίο και φαίνεται να κατέχεις. Ελπίζω σύντομα να υπάρξει η πολυπόθητη συναίνεση και στη χώρα μας. Ώστε να νομοθετηθεί επιτέλους ότι άνθρωποι του ίδιου φύλου μπορούν να παντρεύονται και να γίνονται γονείς.
Τοσα ξες τόσα λες. Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη και οξυγόνο. Τι να τους κάνουν τους ετερόφιλους γονείς όταν δεν τα παρέχουν αυτά. Οικογένεια είναι, και ο νομοθέτης δεν έχει καμία δουλειά να ορίζει και να περιορίζει. Ντροπή σε όσους υποθέτουν ότι έχουν τέτοιο δικαίωμα, να λένε δηλαδή στους άλλους τι μπορουν και δεν μπορούν να κάνουν. Καλά κάνει και έχει την γνώμη του αλλά δεν χρειαζόταν να την πει.
Με κούφανες!! Ο νομοθέτης ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ορίζει τι μπορείς και τι δεν μπορείς να κάνεις. Αν τώρα ο ορισμός του είναι λάθος, ή outdated, απλά θα πρέπει η κοινωνία να σπρώξει προς μια τροποποίηση της νομοθεσίας. Και ούτε εσύ, ούτε εγώ μπορύμε να απαγορεύσουμε σε κάποιον -με μη θεσμικό ρόλο στη κοινωνία- να εκφέρει την γνώμη του, όποια και αν είναι αυτή. Αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά της δημοκρατίας!
Πέρα από την ουδέτερη δήλωση "συμπαθώ τους ομοφυλόφιλους όμως άξιοι να μεγαλώσουν παιδί δεν είναι", μπορεί να τεκμειριώσει την άποψή του αυτή με επιχειρήματα ή προσπαθεί στρέψει τα βλέμματα πάνω του μ' αυτό το τρόπο, μιας και με την ηθοποιία δε τα πολυκαταφέρνει τελευταία?
Σε τέτοια θέματα δεν χωράνε ημίμετρα και ναι μεν αλλά. Ίσα δικαιώματα σε όλους σημαίνει ίσα δικαιώματα. Τελεία.Και στο γάμο και στην υιοθεσία.Τώρα σε ότι αφορά στις δηλώσεις Μπέζου τι να πει κανείς; Προς το παρόν δεν συμφωνει, αρα προς το μέλλον θα συμφωνήσει; Τι εννοεί; Προφανώς υπονοεί το γνωστό επιχείρημα περί σωστού περιβάλλοντος για να μεγαλώσει ένα παιδί, αλλά γιατί να βάζει το προς το παρόν; δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι, αρα δεν πρόκεται να αλλάξει και εκείνος γνώμη (και δεν μας νοιάζει κιολας εάν αλλάξει ή όχι).Αυτό είναι το χειρότερο όλων, η υποκρισία στα θέματα αυτά. Και καλά ελευθερία, και καλά δεν είμαστε ρατσιστες, αλλά απέναντι σε οποιαδήποτε αλλαγή προάγει την πραγματική ισότητα, είμαστε σκεπτικοί "για το καλό των παιδιών".Δεν δέχομαι το επιχείρημα των σωστών προτύπων για κανένα λόγο. Αν είχε σημασία το φύλο και όχι η αγάπη αυτών που μας μεγάλωσαν,θα υπήρχαν στην κοινωνία τρομακτικά παραδείγματα. Πόσοι άνθρωποι μεγάλωσαν μονο με τον ένα γονιο, λόγω διαζυγίου, θανάτου; Πόσοι άνθρωποι μεγάλωσαν από ηλικιωμένους ανθρώπους (παππού-γιαγιά). Πάθαμε κάτι;
Έτσι εξηγείται η φαγούρα που είχα το πρωί στον αγκώνα μου, μισό λεπτάκι να ξυστώ λίγο κι επανέρχομαι !!!Αααααχ, ανακούφισή !!Αγαπητέ κύριε Μπέζο,Έχεις ακριβώς την ίδια ηλικία με τον πατέρα μου, μέχρι και στο μήνα ακόμα, και λέτε και οι δύο τα ίδια. Σχεδόν αναμενόμενη ήταν λοιπόν η άποψή σου, στην Ελλάδα του 1956 μεγαλώσατε και οι δύο και δε μου κάνει εντύπωση καθόλου. Αν ήσαστε και οι δύο Ολλανδοί μάλλον θα είχατε άλλη άποψη. Ευτυχώς για όλους μας δεν έχετε λόγο στο αν τελικά θα πραγματοποιείται υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια.Oh wait, σε κανονικές χώρες, ξέρεις, όχι θεοκρατίες, πραγματοποιείται. Ακόμα και σε θεοκρατίες βασικά. Τυπικά τη Αγγλία είναι θεοκρατία (Church of England γαρ) αλλά έχουν τα ίδια δικαιώματα οι ομοφυλόφιλοι συμπολίτες μας. Επίσης, μου είναι λίγο παράξενο να κατανοήσω πώς είναι οκ για μια γυναίκα απλά να κάνει σεξ και να μεγαλώσει παιδί, εντός ή εκτός γάμου και να είναι όλοι οκ με αυτό "επειδή έτσι είναι η φύση" αλλά αν η ίδια γυναίκα αποφασίσει να πάρει αντισυλληπτικά θα πέσουν πάνω της όλοι να τη φάνε "γιατί παρεμβαίνει με τη φύση" (Ελλάδα 2015, το έχουμε ακούσει αυτό).Πάντως να ξέρεις, κι εγώ με τους ηθοποιούς δεν έχω πρόβλημα, έχω πολλούς καλούς φίλους που είναι ηθοποιοί, αλλά δε συμφωνώ όταν κάνουν τηλεόραση αντί για θέατρο. Παραλληλίζω τον παραλογισμό εδώ. Μετά τιμής, Νάγια aka άλλος-ένας-άνθρωπος-του-οποίου-η-γνώμη-δε-μετράει-καθόλου-σε-σχέση-με-την-ισότητα-μεταξύ-ανθρώπων.Αυτά.
Σεβαστή η γνώμη του κου Μπέζου και παρότι διαφωνώ μαζί του, χαίρομαι που τονίζει ότι το θέμα είναι λεπτό και ότι διαφωνεί *προς το παρόν*. Δείχνει ότι ο άνθρωπος σκέπτεται και πως δύναται να αλλάξει γνώμη αν πειστεί από καλώς ορισμένα επιχειρήματα. Να πως εκφράζεις την γνώμη σου - ακόμα και συντηρητική - χωρίς να είσαι καραγκιόζης. Ας πάρουν μαθήματα κάποιοι. Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο θέμα θα (πρέπει να) αποφιστεί από ειδικούς που έχουν διεξάγει μελέτες και που αποδεικνύουν την μία ή την άλλη περίπτωση. Και όταν έρθει εκείνη η στιγμή δεν θα έχει σημασία τι γνώμη έχει η κοινωνία.
Το θέμα εχει ερευνηθεί εδώ και δεκαετίες και οι αποφάσεις εχουν παρθεί, σε όλα τα ανεπτυγμένα κρατη. Δε θα ανακαλύψουμε τον τροχό, απλά είμαστε πίσω σε όλα στην Ελλαδα.
...«προτιμότερο θα ήταν τα παιδιά να είναι σε ένα ζευγάρι ετεροφυλοφίλων παρά σε ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων». To προτιμότερο θα ήταν τα παιδιά να είναι σε ένα ζευγάρι Ανθρώπων (με το Α κεφαλαίο).
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν.Πάρε για παράδειγμα την γυναίκα στην Λέρο που άφησε το παιδί της να πεθάνει από ασιτία ενώ τάχα μου έβλεπε το παιδί αδιάθετο και έψαχνε βοήθεια στα μαμαδογκρουπς του facebook.