Ποια είναι η Francesca Street και γιατί όλοι διαβάζουν τα κείμενά της;

imrs4309472244dd6ac7.gif
0

Η πιο πολυδιαβασμένη δημοσιογράφος στον αγγλόφωνο κόσμο σήμερα είναι μια 29χρονη που ζει στο Λονδίνο και εργάζεται για το CNN.com. Ονομάζεται Francesca Street και τα άρθρα της προσελκύουν εκατομμύρια αναγνώστες. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι ίδιοι αυτοί αναγνώστες που την επιλέγουν, κάποτε συγκυριακά, συνεχίζουν να διαβάζουν τα κείμενά της και αργότερα μέσα στη μέρα. 

Η ετικέτα «πιο πολυδιαβασμένη» (σ.σ.: για την ακρίβεια και για την περίπτωσή της χρησιμοποιείται ο όρος "ελκυστική", πλην όμως αναφέρεται στην επισκεψιμότητα που παρουσιάζουν τα κείμενά της και όχι στην εξωτερική της εμφάνιση) δεν είναι υποκειμενική αξιολόγηση και δεν υπαινίσσεται τη γοητεία των ιστοριών της, αν και πολλοί αναγνώστες έχουν γοητευτεί. Η Chartbeat, μια εταιρεία που μετρά την ψηφιακή αναγνωσιμότητα, παρακολουθεί πόσο χρόνο περνούν οι αναγνώστες σε μια συγκεκριμένη ιστορία. Πρόσφατα εξέτασε 39 εκατομμύρια ιστορίες που δημοσιεύτηκαν στους περίπου 10.000 ιστότοπους για να καταλήξει ποιες είναι οι «πιο ελκυστικές» αναγνώσεις του 2023. Κανένας δημοσιογράφος δεν εμφανίστηκε στη λίστα περισσότερες από δύο φορές ως μοναδικός συγγραφέας εκτός από την Street, το όνομα της οποίας εμφανίστηκε πέντε φορές. Πέρυσι, δύο από τις ιστορίες της επίσης είχαν καταταχθεί μεταξύ των πιο ελκυστικών.

Η Street δεν γράφει για βαριά θέματα, τους πολέμους στην Ουκρανία και τη Γάζα, την οικονομία, την προεκλογική εκστρατεία για την προεδρία ή οποιοδήποτε από τα θέματα που συνήθως κυριαρχούν στις αρχικές και τις πρώτες σελίδες. Αντ' αυτού, οι μεγαλύτερες επιτυχίες της Street αφορούν το ρομαντισμό και εν γένει τις ανθρώπινες σχέσεις. Ειδικότερα, πρόκειται για ιστορίες με ταξιδιώτες που ερωτεύτηκαν στον δρόμο, που έχασαν και ξαναβρήκαν τον αγαπημένο τους.

Σε συνέντευξή της η Street δήλωσε ότι από τότε που άρχισε πριν από δύο χρόνια να γράφει τις ιστορίες της, άρθρα υπό τη γενικότερη βινιέτα «Τυχαίες συναντήσεις» ψάχνει να βρει για να παρουσιάσει μια ποικιλία σχέσεων. Αναζητά ιστορίες στις οποίες εμπλέκονται άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών, υπόβαθρων και σεξουαλικοτήτων. Συχνά, τα ζευγάρια την αναζητούν από μόνα τους, καθώς μπορούν να της στείλουν την ιστορία τους σε μια ειδική φόρμα που μπορούν να συμπληρώσουν και υπάρχει στην ιστοσελίδα του CNN.

Ποια είναι η Φραντσέσκα Στριτ και γιατί όλοι την διαβάζουν; Facebook Twitter
«Νομίζω ότι οι άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους σε αυτές τις ιστορίες. Μπορούν να ταυτιστούν μαζί τους».

Οι «Τυχαίες συναντήσεις» συνήθως επισφραγίζονται από έναν τίτλο δύο αράδων και μια μικρή περιγραφή της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Για παράδειγμα:  

♥ «Χώρισε το αγόρι της και μετακόμισε με έναν άνδρα που γνώριζε εδώ και 3 εβδομάδες. Να τι συνέβη στη συνέχεια» (Αυτή ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής ιστορία του 2023, σύμφωνα με το Chartbeat).

♥ «Είχαν ένα εφηβικό καλοκαιρινό ειδύλλιο. Ιδού τι συνέβη όταν ξαναβρέθηκαν χρόνια αργότερα». (Κατέλαβε την 51η θέση).

♥ «Συναντήθηκαν ενώ έκαναν πεζοπορία και ερωτεύτηκαν. Δύο μήνες αργότερα διαγνώστηκε με καρκίνο» (Η 53η πιο ενδιαφέρουσα ιστορία της χρονιάς, που δεν πρέπει να συγχέεται με την 72η στην κατάταξη: "Ερωτεύτηκαν ταξιδεύοντας με σακίδιο στην Ευρώπη και μετά χάθηκαν. Να πώς κατέληξαν παντρεμένοι για 24 χρόνια"

Πάντως η Street δεν ασχολείται καθόλου με διασημότητες και τις μεταξύ τους ερωτικές σχέσεις.  Όπως λέει: «Νομίζω ότι οι άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους σε αυτές τις ιστορίες. Μπορούν να ταυτιστούν μαζί τους». Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι όλες οι ιστορίες της έχουν αίσιο τέλος. (Spoiler alert: Η νεαρή γυναίκα που διαγνώστηκε με καρκίνο βρίσκεται σε ύφεση.) Τα ζευγάρια μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες ή χωρισμό αλλά, στο τέλος, η αγάπη θριαμβεύει. Η Street αποκαλεί τις ιστορίες «κινηματογραφικές σε έκταση, αλλά γειωμένες στην πραγματικότητα».

Πολλοί αναγνώστες ανακάλυψαν το έργο της Street επειδή δημοσιεύεται από το CNN.com, και το οποίο συγκαταλέγεται μεταξύ των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο. Τον περασμένο μήνα, κατέγραψε 116 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες, υπερδιπλάσια επισκεψιμότητα από την ιστοσελίδα της Washington Post και τριπλάσια από εκείνη της Wall Street Journal, σύμφωνα με την ComScore. Υπόψιν βέβαια ότι οι δύο τελευταίοι ιστότοποι είναι επί πληρωμή.

Αλλά το engagement ή η συναισθηματική «εμπλοκή» των αναγνωστών είναι ένας διαφορετικός τρόπος μέτρησης, πέρα από την επισκεψιμότητα ή τις προβολές σελίδων, λέει η Jill Nicholson, η οποία επιβλέπει την ετήσια λίστα της Chartbeat. Οι ιστορίες για μεγάλα ειδησεογραφικά γεγονότα - πυροβολισμοί, αποτελέσματα εκλογών, σκάνδαλα διασημοτήτων, πολιτικό δράμα, πόλεμος και καταστροφές, συχνά δημιουργούν τεράστια επισκεψιμότητα, λέει η ίδια, όμως, οι αναγνώστες σε κάποιες δημοσιεύσεις φαίνονται να μένουν λίγο παραπάνω. 

Γι' αυτό και οι ιστορίες που απασχολούν τους αναγνώστες έστω και για λίγα λεπτά έχουν γίνει ζωτικής σημασίας για το εμπορικό οικοσύστημα των μέσων ενημέρωσης. Οι εκδότες επιθυμούν την «εμπλοκή» των αναγνωστών επειδή μπορεί να τους ωθήσει να εγγραφούν. Στους χορηγούς αρέσει γιατί σημαίνει ότι οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να δουν τις διαφημίσεις που συνοδεύουν μια ιστορία. Η δουλειά και οι δημοσιεύσεις της μοιάζουν λίγο με τους ρυθμούς ενός χριστουγεννιάτικου διαφημιστικού σποτ του Hallmark, με σαφή αρχή, μέση και φινάλε. Από την πρώτη τυχαία συνάντηση ενός ζευγαριού και τη μεθυστική έλξη, σε κάποια επιπλοκή (χωρισμός, ασθένεια), μέχρι όλα να πάνε καλά στο τέλος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μία από τις κορυφαίες ιστορίες της φέτος για ένα ζευγάρι που γνωρίστηκε σε ένα αεροπλάνο για το Λονδίνο. Η ηρωίδα κάθεται δίπλα σε έναν ελκυστικό άντρα και τα βρίσκουν. Μόνο που εκείνος είναι Βρετανός και εκείνη Αμερικανίδα, με επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις σε δύο ηπείρους. Θα πάνε όλα καλά; (Ναι, φυσικά και θα πάνε.)

Η δημοτικότητα της δουλειάς της Street υποδηλώνει ότι - παρ' όλες τις επιπτώσεις  που έχει επιφέρει η εποχή του διαδικτύου στη δημοσιογραφία - κάποιες σταθερές παραμένουν αδιασάλευτες. Οι αναγνώστες απολαμβάνουν αυτό που κάποτε ήταν γνωστό ως ιστορίες «ανθρώπινου ενδιαφέροντος», δηλώνει  η Angèle Christin, αναπληρώτρια καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Οι ιστορίες για ρομαντικές, συχνά σκανδαλώδεις σχέσεις, αποτελούσαν βασικό στοιχείο του Κίτρινου Τύπου στα τέλη του 19ου αιώνα. Η διαφορά σήμερα είναι ότι το Chartbeat και άλλα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να μετρήσουν με ακρίβεια πόσοι άνθρωποι κάνουν κλικ στις ιστορίες και πόση ώρα παραμένουν για να τις διαβάσουν.

Παρά την εξέχουσα θέση της Street στη λίστα του Chartbeat, οι ιστορίες ανθρώπινου ενδιαφέροντος αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος των θεμάτων με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Ο κατάλογος επικυρώνει επίσης τη γοητεία που ασκούν στο κοινό ειδήσεις για διασημότητες, ιδίως για τους θανάτους τους, οι ειδήσεις για φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές και φυσικά για εγκλήματα.

Η πιο ενδιαφέρουσα ιστορία της χρονιάς, σύμφωνα με το Chartbeat, ήταν ο απολογισμός των Los Angeles Times για τον θάνατο του Matthew Perry στα τέλη Οκτωβρίου. Πέντε άλλες ειδήσεις για το θάνατο του Perry μπήκαν επίσης στην ετήσια λίστα, όπως και μεμονωμένες ιστορίες για το θάνατο του Henry Kissinger, της Rosalynn Carter, της Sinéad O'Connor και της Lisa Marie Presley. Ωστόσο, το μοναδικό πιο ενδιαφέρον θέμα ήταν το θρίλερ με τους δισεκατομμυριούχους επιβάτες του υποβρυχίου Titan τον Ιούνιο. Εννέα ιστορίες σχετικά με το υποβρύχιο - που καλύπτουν πηγές ειδήσεων όπως το περιοδικό People, το CBS News, το NPR και το Fox News - κατατάχθηκαν μεταξύ των πιο ελκυστικών ιστοριών του Chartbeat.

Άλλα ειδησεογραφικά θέματα που εμφανίστηκαν πολλές φορές ήταν εκείνα για μαζικούς πυροβολισμούς στο Νάσβιλ, στο Μοντερέι Παρκ της Καλιφόρνια και στο Λιούιστον του Μέιν, καθώς και για φυσικές καταστροφές στο Μάουι, στην Καλιφόρνια, στη Νότια Καρολίνα και στον Καναδά.

ΠΗΓΗ: Washington Post

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM