Πώς πέθανε ο Τουταγχαμών; - Το «μοτίβο τραυματισμών» στο σώμα του

Πώς πέθανε ο Φαραώ Τουταγχαμών; - Το «μοτίβο τραυματισμών» στο σώμα του Facebook Twitter
0

Ο θάνατος του Τουταγχαμών έχει εδώ και χρόνια καλυφθεί από πέπλο μυστηρίου. Σε ηλικία 19 ετών, έγινε ο νεότερος Φαραώ της Αρχαίας Αιγύπτου, μπαίνοντας από νωρίς στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μετά τον πρόωρο θάνατό του. 

Ο Τουταγχαμών ήταν Αιγύπτιος Φαραώ της 18ης δυναστείας, που βασίλευσε περίπου από το 1332 μέχρι το 1323 π.Χ. σύμφωνα με την συμβατική χρονολόγηση. Γεννήθηκε το 1341 π.Χ., και πέθανε σε ηλικία 19 ετών. 

Από τότε που ανακαλύφθηκε ο τάφος του το 1922, οι αιγυπτιολόγοι προσπαθούν να εξάγουν κάποιο ασφαλές συμπέρασμα για την αιτία θανάτου του. Πολλές θεωρίες έχουν διατυπωθεί, αλλά με τα λείψανά του να είναι σχεδόν απρόσιτα καθώς έχουν μεσολαβήσει χιλιάδες χρόνια από την ημέρα του θανάτου του, το έργο αυτό έδειχνε σχεδόν αδύνατο.

Αυτό συνέβη μέχρι που μια ομάδα ειδικών χρησιμοποίησε εξειδικευμένες τεχνικές για να πάρει δείγματα από το ύφασμα της ταφής του και, όπως ισχυρίστηκαν, να προσδιορίσει πώς ήρθε το τέλος του Αιγύπτιου Φαραώ τόσο πρόωρα. 

Ο δρ Chris Naunton, διευθυντής της Egypt Exploration Society, μαζί με μια ομάδα άλλων ειδικών πιστεύουν ότι έλυσαν τον γρίφο αφού συνέδεσαν τα τραύματα του Τουταγχαμών με εκείνα που υπέστη σε ατύχημα που είχε με ένα άρμα. Το ενδιαφέρον του Δρ Naunton ξεκίνησε όταν βρήκε αναφορές του Howard Carter, του Βρετανού αιγυπτιολόγου που βρήκε τον τάφο του, οι οποίες υποδηλώνουν ότι τμήματα του σώματός του είχαν καεί.

Ένα στοιχείο προήλθε από τις σημειώσεις του Δρ Ρόμπερτ Κόνολι, ανθρωπολόγου στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, ο οποίος ήταν μέλος της ομάδας που εξέτασε με ακτίνες Χ τα λείψανα του Τουταγχαμών το 1968. Το 2013, ανάμεσα σε πολλά λείψανα που σχετίζονται με τον Φαραώ, βρήκε ένα κομμάτι από τη σάρκα του, το οποίο ήταν το μοναδικό γνωστό δείγμα εκτός Αιγύπτου.

Συνεργαζόμενος με τον Δρ Matthew Ponting, ο Δρ. Κόνολι χρησιμοποίησε ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης για να συμπεράνει ότι η σάρκα είχε καεί. Αργότερα, οι χημικές εξετάσεις διαπίστωσαν ότι το σώμα του Τουταγχαμών είχε καεί καθώς είχε σφραγιστεί μέσα στο φέρετρό του.Τα έλαια που επέτρεπαν τη σύνδεση με το οξυγόνο και το λινό προκάλεσαν μια χημική αντίδραση που ουσιαστικά «έψησε» το σώμα του φαραώ σε θερμοκρασία που ξεπερνούσε τους 200C. 

Σε συνεργασία με επιστήμονες από το εγκληματολογικό ινστιτούτο Cranfield, οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια «εικονική αυτοψία», η οποία αποκάλυψε ένα «μοτίβο» τραυματισμών που εκτείνονταν στο πλάι του σώματός του.

Το έργο τους θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί ο Τουταγχαμών είναι επίσης η μόνη μούμια που βρέθηκε ποτέ και από την οποία λείπει η καρδιά. Αυτό συνέβη επειδή ήταν σοβαρά κατεστραμμένη.

Οι ερευνητές τροχαίων ατυχημάτων συνέχισαν να δημιουργούν προσομοιώσεις ατυχημάτων με άρμα στον υπολογιστή και επιβεβαίωσαν περαιτέρω τη θεωρία. Η ομάδα πιστεύει ότι ένα άρμα έπεσε πάνω στον Τουταγχαμών ενώ ήταν γονατιστός, με αποτέλεσμα να σπάσει τα πλευρά και τη λεκάνη του και να συνθλίψει την καρδιά του.

Η ανακάλυψη του τάφου έλαβε σημαντική κάλυψη και ανανέωσε το ενδιαφέρον για την Αρχαία Αίγυπτο και αποτέλεσε μείζον θέμα της επικαιρότητας του 1922, καθώς πολλές εφημερίδες ασχολήθηκαν με το θέμα της ανακάλυψης του τάφου. Κάτι τέτοιο όμως λειτούργησε και αρνητικά, αφού ενισχύθηκε η φήμη της λεγόμενης «κατάρας του Τουταγχαμών». 

Με πληροφορίες από Express

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ