Κορωνοϊός: Οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Κορωνοϊός: Οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως διδασκαλία Facebook Twitter
0

Ενεργοποιούνται τα ψηφιακά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλη την επικράτεια.

Όπως ενημέρωσε το υπουργείο, σήμερα, Δευτέρα, έγινε η αρχή, πιλοτικά, από εκπαιδευτικούς και μαθητές στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου με έμφαση στη Γ' Λυκείου. Οι τρεις αυτοί νομοί επελέγησαν διότι είναι οι πρώτοι στους οποίους ανεστάλη, καθολικά, η λειτουργία των σχολείων.

Σήμερα, λοιπόν, πραγματοποιήθηκε εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο σε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων και καθηγητές πληροφορικής των τριών νομών, προκειμένου οι πληροφορίες να διοχετευτούν περαιτέρω στους εκπαιδευτικούς και να ξεκινήσει η διδασκαλία αύριο, Τρίτη. Στο εισαγωγικό σεμινάριο συμμετείχαν η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η γενική γραμματέας, Σίσσυ Γκίκα.

«Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις έκτακτες συνθήκες, δρα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο», δήλωσε σχετικά η κ. Κεραμέως και κάλεσε όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης «να ενεργοποιηθούν, να υιοθετήσουν και να αγκαλιάσουν την πρωτοβουλία».

«Η διαδικτυακή πλατφόρμα είναι ιδιαιτέρως απλή στη χρήση της. Κάθε εκπαιδευτικός διαθέτει μια εικονική τάξη με την οποία οι μαθητές συνδέονται, και έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους υλικό (έγγραφα, παρουσιάσεις), να διαμοιραστεί μαζί τους την οθόνη τους, ενώ μπορεί ακόμη να επιβάλει απόλυτη σιγή στην τάξη, και οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν το λόγο και να υποβάλουν ερωτήσεις. Υπάρχει συνεπώς πλήρης διάδραση εκπαιδευτικού και μαθητών. Για όσους μαθητές τυχόν δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για διαδικτυακή σύνδεση, η συμμετοχή στη διαδικτυακή πλατφόρμα δύναται να γίνει και μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με αστική χρέωση», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, αύριο, Τρίτη, θα παρακολουθήσουν εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο διευθυντές και εκπαιδευτικοί Λυκείων από 16 νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου.

Μέχρι τέλος της εβδομάδας, στόχος είναι να έχει προχωρήσει σημαντικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Λύκεια της χώρας, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία στη συνέχεια στα Γυμνάσια και εν τέλει στα Δημοτικά.

Συχνές ερωτήσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και απαντήσεις από το υπουργείο Παιδείας

1. Ποιες είναι οι μορφές της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που θα λειτουργήσουν;

Το υπουργείο Παιδείας προτείνει συνδυαστικά σύγχρονες και ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:

Σύγχρονη (τηλε-εκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο μαθητής συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου, σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχονται από το υπουργείο.

2. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές θα αναπληρώσει τις χαμένες ώρες;

Όχι. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

3. Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα;

Κατά τη σύγχρονη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να μοιραστεί με τους μαθητές του αρχεία, παρουσιάσεις, την εικόνα της οθόνης του, στην οποία θα έχει τη δυνατότητα να σημειώσει κ.ά. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, μπορεί να επιβάλει την ησυχία, να «κλειδώσει» την τάξη, να βγάλει κάποιον μαθητή εκτός. Οι μαθητές, από την πλευρά τους, θα μπορούν να «σηκώσουν χέρι», να λάβουν το λόγο, να υποβάλουν ερωτήματα, να στείλουν γραπτά μηνύματα στον/στην εκπαιδευτικό τους, να «δουν» τους συμμαθητές τους. Πρόκειται για μία διαδραστική τάξη.

4. Μήπως το σύστημα αυτό αποκλείει τις πιο ασθενείς κοινωνικά ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;

Επ' ουδενί. Κατ' αρχάς, η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων. Επιπλέον, όμως, μπορεί κανείς να συνδεθεί με την εικονική τάξη και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο.

5. Ποιος διαμορφώνει το πρόγραμμα;

Οι διευθυντές των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.

 

6. Ποιος θα βοηθάει τους εκπαιδευτικούς αν χρειάζονται βοήθεια για να συνδεθούν;

1ο επίπεδο υποστήριξης: Οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνονται στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.

2ο επίπεδο υποστήριξης: Η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί μέσω Webex teams με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

7. Γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένοι πάροχοι;

Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων, σύμφωνα με το υπουργείο, γίνεται «με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους - για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα - σε άλλες χώρες».

Επισημαίνεται μάλιστα ότι το όλο εγχείρημα δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για το κράτος. Το υπουργείο τονίζει ότι θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θάνατος φοιτητή από μηνιγγίτιδα στην Πάτρα: «Ήταν ραγδαίο το μικρόβιο, δεν το πρόλαβαν», λέει η μητέρα του

Ελλάδα / Νεκρός φοιτητής από μηνιγγίτιδα στην Πάτρα: «Ήταν ραγδαίο το μικρόβιο, δεν το πρόλαβαν», λέει η μητέρα του

«Οι γιατροί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους» συμπλήρωσε - Τι είναι, πώς μεταδίδεται και ποια είναι τα συμπτώματα της «κερευνοβόλου μηνιγγίτιδας»
LIFO NEWSROOM
Ομαδικός βιασμός 16χρονης στην Πάτρα: Ελεύθεροι με όρους οι δύο κατηγορούμενοι

Ελλάδα / Ομαδικός βιασμός 16χρονης στην Πάτρα: Ελεύθεροι με όρους οι δύο κατηγορούμενοι

«Τη βρήκαμε καθιστή σε πεζούλι, έτρεμε», λέει η μητέρα της - Το σχόλιο του αστυνομικού θείου της ανήλικης για το μήνυμα που της έστειλε ο «μποξέρ», ο τρίτος δράστης που αναζητά η αστυνομία
LIFO NEWSROOM
Κεραυνοβόλος μηνιγγίτιδα: Ο καθηγητής Σύψας εξηγεί τι είναι και πώς προσβάλλει τον οργανισμό

Ελλάδα / Κεραυνοβόλος μηνιγγίτιδα: Ο καθηγητής Σύψας εξηγεί τι είναι και πώς προσβάλλει τον οργανισμό

Η εξέλιξή της είναι ραγδαία, ενδεχομένως ακόμη και μέσα σε λεπτά της ώρας, εξηγεί στη LiFO ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Λοιμώξεων - Ποια είναι τα συμπτώματα
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ
Θεολογική Σχολή Χάλκης: Για «αναπτερωμένες ελπίδες» επαναλειτουργίας μιλούν τα τουρκικά ΜΜΕ

Ελλάδα / Θεολογική Σχολή Χάλκης: Για «αναπτερωμένες ελπίδες» επαναλειτουργίας μιλούν τα τουρκικά ΜΜΕ

Η διαδικασία προχωρά με «μεγαλύτερη αποφασιστικότητα» αυτή τη φορά είπε σε τουρκόφωνο μέσο ο Λάκης Βίγκας - «Δεν υπάρχουν νομικά εμπόδια», λέει ο δικηγόρος Κεζμπάν Χατέμι
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Mηνιγγίτιδα: Σπάνια κεραυνοβόλο μορφή υπέστη ο 20χρονος, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα οι γιατροί

Ελλάδα / Μηνιγγίτιδα - Πάτρα: Σπάνια κεραυνοβόλο μορφή υπέστη ο 20χρονος, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα οι γιατροί

Οι συμφοιτητές του 20χρονου φοιτητή που κατέληξε σε λίγες ώρες από μηνιγγίτιδα και το προσωπικό του Πανεπιστημίου που βρίσκονταν στην ίδια αίθουσα εχθές, λαμβάνουν την απαραίτητη χημειοπροφύλαξη - Ιχνηλατούνται οι επαφές
LIFO NEWSROOM