ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ προσέφυγε κατά της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου

Ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ προσέφυγε κατά της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου Facebook Twitter
41

Κατά του σχεδίου ανάπλασης της Πανεπιστημίου την οποία προωθεί το Ίδρυμα Ωνάση στρέφεται ο πρώην Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιάννης Αλαβάνος και ακόμη 53 άτομα.  

Υπέβαλλαν αίτηση στο ΣτΕ η οποία προσδιορίστηκε να συζητηθεί με την έναρξη του νέου δικαστικού έτους στις 19 Σεπτεμβρίου 2014.

Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθεί ως παράνομη και αντίθετη στην ευρωπαϊκή νομοθεσία η από 12.2.2014 απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος, με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για «την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου και την επέκταση του τραμ σε συναφείς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης του κέντρο της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου».

Όπως υποστηρίζουν, η υπουργική απόφαση είναι αντίθετη στο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της Αθήνας και με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, καθώς δεν προηγήθηκε στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ δεν υπάρχει και μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων.

Ελλάδα
41

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ελλάδα / Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ποιοι και πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες - «Η σύσταση μας είναι ισχυρή, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών» τονίζει ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Ακόμα και η μελέτη"Μεταλλασσόμενοι χαρακτήρες και πολιτικές στα κέντρα πόλης Αθήνα και Πειραιά» και επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Παναγιώτη Τουρνικιώτη, απετέλεσε τη βάση και προσδιόρισε το πλαίσιο για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό." copy από το site του rethink, γράφει στη σελίδα 497 "Η επιλογή αυτή θα αυξήσειτον κυκλοφοριακό φόρτο στον δακτύλιο και θα επιβά-λει ρυθμίσεις που θα οριστούν μετά από ειδική μελέτη" Ποιά είναι η ειδική μελέτη φόρτου κυκλοφορίας?Πιο κάτω στο ίδιο site ..."Η πρόταση στηρίζεται σε συνολική κυκλοφοριακή και πολεοδομική διερεύνηση του ΟΡΣΑ, σε συνεργασία του και μετά από εντατική σειρά συνεδριάσεων με τους εμπλεκόμενους φορείς ΔΜΕΟ, ΕΑΧΑ, ΟΑΣΑ, ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ. - See more at: http://www.rethinkathens.org/gre/project#sthash.sokLu2KJ.dpufΒλέπετε καμία μελέτη; Η συνάντηση και κάθε συνάντηση ΔΕΝ είναι επιστημονική μελέτη, φοβάμαι!
Προσωπικά, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να πεζοδρομήσουμε την Πανεπιστημίου. Είναι ένας πανέμορφος δρόμος, ο πιο φαρδύς του κέντρου με 5 λωρίδες κυκλοφορίας, εξυπηρετεί περίπου 100 χιλιάδες αυτοκίνητα τη μερα, σταθμευμένα αυτόκίνητα ΔΕΝ έχει, έχει από τα πιο όμορφα κτήρια, γενικά μαζί με την β. Σοφίας είναι μαλλον ο πιο όμορφος δρόμος του κέντρου.Επίσης, για όσους θέλουν να περπατήσουν, έχει φαρδύτατα πεζοδρόμια. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γίνει σαν την αηδία της Απ. Παύλου που είναι γεμάτη καφετέριες και στήνεται υπάίθριο παζάρι από μικροπωλητές όποτε έχει καλή μερα. Μπορείτε μήπως να περπατήσετε στην Απ. Παύλου μια Κυριακή με λιακάδα?Γιατί θα πρέπει να γεμίσει κι η Πανεπιστημίου καφετρίες και σουβλατζίδικα; Για να πούμε ότι κάτι κάναμε?Ένας (αριθμητικά, 1) πεζόδρομος δεν έγινε αηδία από την "οικονομία" που ακολουθεί τους πεζοδρόμους κι αυτό είναι η Δ. Αρεοπαγετίτου. Για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει διαθέσιμες θέσεις για να ανοίξουν μαζαζιά. Δυστυχώς, στην περίπτωση της Πανεπιστημίου αυτό δεν συμβαίνει. Έχει πάμπολλες θέσεις για να ανοίξουν επιχειρήσεις της αρπαχτής. Δείτε την οδό Μακρυγιάννη δίπλα στο Μουσείο. Ξεκίνησε με 2-3 μαγαζιά και τώρα δημιουργήθηκε κανονική σειρά!Ή μήπως πιστεύετε ότι όλα αυτά δεν θα συμβούν στην περίπτωση της Πανεπιστημίου;υ.γ. Δεν οδηγώ. υ.γ.2. Αν είναι να σταματήσει με αυτόν τον τρόπο αυτος ο παραλογισμός που πάει να γίνει, ας είναι..
Συγγνώμη αλλά σοβαρολογειτε; Δεν θελετε να γίνει ένας πεζόδρομος επειδή θα έχει μαγαζιά; Έχετε ταξιδέψει σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα; Και δεν έχουν μαγαζιά οι πεζόδρομοι;
Η αλήθεια είναι πως δεν έχω βγει και πολύ από το κατσικοχώρι μου. Παρά μόνο 2-3 φορές. Η μόνη πραγματική μεγαλούπολη που έχω επισκεφτει είναι η Αθήνα. Θυμάμαι σαν τώρα το δέος που ένιωσα όταν αντικρυσα την Ακρόπολη και την πανέμορφη ΛΕΩΦΟΡΟ Πανεπιστημίου.Και μια χαρά μαγαζιά είδα να έχει, βιλβιοπωλεία, ιδιαίτερους φουρνους, το ιστορικό Ζόναρς κλπ. Και θα ήθελα να διατηρηθεί έτσι και να ΜΗΝ γίνει συστάδα καφετεριών. υ.γ. Αυτό το μόνιμο επιχείρημα της "ευρωπαϊκής πρωτεύουσας", του "πως το κάνουν στα Ευρώπας" κλπ κλπ εκτός του ότι έχει λιώσει σαν από δεκαετίες καραμέλα, δείχνει απέραντη ξενοδουλίαση και ραγιαδισμό. Φιλικά..
Αγαπητε Bugs Bunny, να σας δωσω εγω μερικουε λογους?Α) για τη μειωση των αυτοκινητων και της εγκαρσιας κυκλοφοριας στο κεντρο της ΑθηναςΒ) για τη επεκταση της χρησης των ΜΜΜ και κυριως μετρο και τραμΓ) Για την τονωση της ζωης στο κεντρο της Αθηνας και την επιστροφη της επιχειρηματικοτητας (αρα και μαγαζια), της κατοικιας και της ασφαλειαςΔ) για την αυξηση του πρασινου και την πτωση της θερμοκρασιας (λεγεται και ελεγχος του μικροκλιματοςΕ) ακριβως για να αναδειχθουν τα υπεροχα κτιρια που επισημαινετε κι εσεις.ΣΤ) ακριβως για να αυξηθουν τα μαγαζια και να περιοριστουν οι θλιβερες χασκουσες τρυπες στο κατω μερος της Πανεπιστημιου και της ΣταδιουΖ) για να αυξηθει η κινηση, ο φωτισμος και να περιοριστει η ερημοποιηση που φερνει την τοπικη μικρο-παραβατικοτητα και εγκληματικοτητα, κυριως απο την Τριλογια μεχρι την ΟμονοιαΗ) Για να λειτουργησει η αναπλαση ως καταλυτης για ενοποιηση χωρων πρασινου, μουσειων, ιστορικων κτιριων, αρχαιολογικων χωρων, κλπ ουτως ωστε να ολοκληρωθει, επιτελους, η ενοποιηση των αρχαιολογικων και ιστορικων χωρων (το ονειρο του Τριτση και της Μελινας, αν θυμασθε)Θ) Για να αρχισει και ο Ελληναρας να συνειδητοποιει, επιτελους, οτι ο καιρος που πηγαινε παντου με το αυτοκινητο πλεει τα λοισθιαΘελετε κι αλλους λογους η σας φτανουν αυτοι για ενα πρωτο food of thought?
Μετά το βραδινό food έφτασα στο thought και έχω να πω τα εξής. α) τα αυτοκίνητα που δεν θα ΠΕΡΝΑΝΕ από εκεί, θα περνάνε πολύ απλά από αλλού. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Επειδή ΠΕΡΝΑΝΕ. Δεν σταθμεύουν (αν σταθμεύουν γίνεται σε υπόγεια πάρκινγκ των κτηρίων). Δεν είναι ούτε Γκάζι ούτε Ψυρρή η Πανεπιστημίου για να "αναγκάσεις" αυτόν που πάει να βγει εκεί να μην πάρει αυτοκίνητο. Στις κάθετες οδούς μια χαρά θα μπορεί να σταθμεύει και με την αναπλαση όπως μπορεί και σήμερα. β) Μια χαρά ΜΜΜ έχει η Πανεπιστημίου, πάμπολλες γραμμές και μια χαρά τα χρησιμοποιούμε όλοι. Πάντα βλέπω πολύ αυξημένη κίνηση στις στάσεις στο Πανεπιστήμιο, και παρακάτω. Το Τραμ προσωπικά το θεωρώ ένα άχρηστο, αργό μεσο, που δεν προσφέρει τίποτα που δεν μπορεί προσφέρει ένα δρομολόγιο λεωφορείου. Επίσης όποιος θέλει να πάρει Τραμ, ας κατέβει στην επόμενη σταση του Μετρό. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να περάσει από την Πανεπιστημίου. γ) Πιστεύω ότι μου κάνετε πλάκα, καθώς αυτόν είπα στο αρχικό μου σχόλιο ως κύριο λόγο που δεν συμφωνώ με το έργο. Την "επιχειρηματικότητα" των πεζοδρόμων. Και το είδος των μαγαζιών που τη συνοδεύουν. Μια χαρά μαγαζιά εχει και σήμερα. Για κατοικία δίπλα σε μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορείτε να κάνετε μια κουβεντούλα με τους κατοίκους της Αγ. Αποστόλων και γύρω πεζοδρόμων στου Ψυρρή. Επίσης, στο θέμα της ασφάλειας δεν ξερω πόσες φορές έχετε περάσει βραδυ από την Πανεπιστημίου, αλλά εγώ θα προτιμώ να περπατάω εκεί, παρά στους πεζοδρόμους του Μεταξουργειου πχ.δ) Το μοναδικό σοβαρό επιχείρημα, το πράσινο και το μικροκλίμα. Στο οποίο θα συμφωνήσετε ότι μπορεί να γίνει ωραιότατη παρέμβαση γεμίζοντας δέντρα την Ομόνοια. Ή και την Πλατεία Κοραή. Γιατί περισσότερα δέντρα από αυτά που γεμίζουν αυτές τις 2 πλατείες εγώ δεν είδα στις μακέτες. ε) Μια χαρά είναι ανεδεδειγμένα τα κτήρια και τώρα. ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ θα αναδειχθούν περισσότερο αν γίνει πεζόδρομος?στ) βλ. σχόλιο (γ)ζ) βλ. σχόλιο (γ)η) ο κ. Τρίτσης και η κ. Μερκούρη έχουν αποβιώσει 20 και πλέον χρόνια. Πιστεύω ότι πολλά άλλαξαν μεσα σε αυτά τα χρόνια. Επίσης, i) δεν συνηθίζω να διαμορφώνω απόψεις βάσει "ονείρων" άλλων ανθρώπων, άλλης εποχής. ii) η επικληση του ονόματός τους δεν μου δημιουργεί κάποιο συναίσθημα iii) δεν αναγνωρίζω αλαθητο σε κανένανθ) 1-2 φόροι ακόμα από τον Στουρνάρα και όσοι Ελληνάρες δεν το έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα, θα το συνειδητοποιήσουν, μην ανησυχείτε. υ.γ. Έχετε απαντήσει σε όλα τα σχόλια. Είστε τόσο ενεργός πολίτης ή έχετε κάποιου είδους σχέση με το rethink Athens?
Στο (γ) εκεί που κανω αναφορά για την ασφάλεια, μπηκε κατά λάθος ένα "θα" που αλλάζει όλο το νόημα. Η σωστή πρόταση είναι η παρακάτω:**αλλά εγώ προτιμώ να περπατάω εκεί, παρά στους πεζοδρόμους του Μεταξουργείου πχ.
Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μου βγάζει λινκ να απαντησω παραπάνω, τεσπα, σας απαντώ εδώ.Και τι να κανουμε τώρα που είναι ξενοίκιαστα τα μαγαζιά απο το Πανεπιστήμιο ως την Ομονοία κύριε Σπυρίδων? Να φτιάξουμε πεζόδρομο ώστε τα κάνουμε καφετέριες και σουβλατζίδικα?
Αγαπητε Bugs_BunnyΠροφανως και ειμαι ενεργος πολιτης που μενει στο κεντρο και δεν μπορει πια να βλεπει την πολη του να απαξιωνεται με αυτο τον τροπο και να γινεται Times Square της δεκαετιας του 80.Το Rethink Athens πιστευω οτι ειναι μια τεραστια ευκαιρια για την Αθηνα να αντιστρεψει την καθοδικη της πορεια και, σε συνδυασμο με αλλες παρεμβασεις οπως η νεα Λυρικη στον παλιο Ιπποδρομο, η αναπλαση Ελληνικου, Φαληρικου ορμου, η δημιουργια καινουριων μουσειων, κλπ. να ανοιξει νεες οδους στην αναπτυξη, την επιχειρηματικοτητα, τον τουρισμο, κλπ.Τα αυτοκινητα θα περνουν απο Ακαδημιας και Σταδιου αλλα το θεμα δεν ειναι αυτο, αγαπητε. Το θεμα ειναι οτι ενα τετοιο project, σε συνδυασμο με την αναπτυξη και συνεχη επεκταση των μεσων σταθερης τροχιας, θα ειναι το πρωτο βημα σε ενα μακροπροθεσμο στοχο που ειναι η σταδιακη εξαλλειψη του μεγαλυτερου μερους της κυκλοφοριας αυτοκινητων στο κεντρο.Ειναι λυπηρο το ποσα λιγα ξερετε για τα ΜΜΜ. Δεν ειναι ολα ιδια, τα λεωφορεια (εκ των οποιων πολλα θα καταργηθουν η μεταφερθουν λογω της επεκτασης του τραμ) ειναι αργα και μολυνουν ενω το τραμ ειναι στην ουσια ενα επιγειο Μετρο. Αν οι Ελληναραδες οδηγοι αφηναν το τραμ να λειτουργησει, θα μπορουσε να αναπτυξει ταχυτητες σχεδον οσο και του Μετρο. Το σχεδιο, αγαπητε, δεν ειναι το τραμ να επεκταθει απλως απο το Συνταγμα στην πλατεια Αιγυπτου μεσω Πανεπιστημιου αλλα να φτασει μεχρι τερμα Πατησιων. Φανταζεστε ποσο πιο γρηγορα θα κινουμαστε στο τραμ απο το Συνταγμα στα Ανω Πατησια οταν σχεδον ολες οι λεωφορειακες η γραμμες τρολευ που τωρα πνιγουν Παμεπιστημιου και Πατησιων θα εχουν μεταφερθει? Αυτο βεβαια, οπως προειπα, προυποθετει επισης οτι ο Ελληναρας θα αφηνει και λιγο το αυτοκινητο του στο σπιτι, αλλα θα μπορει να το κανει πιο ευκολα οταν Μετρο και τραμ θα εχουν επεκταθει ακομη πιο πολυ και θα συνεργαζονται.Δε σας κανω καθολου πλακα με τα μαγαζια και απορω για το τι δεν καταλαβαινετε? Προτιματε δηλαδη τα αδεια μαγαζια απο την Τριλογια και κατω μεχρι την Ομονοια (σε Σταδιου και Πανεπιστημιου) με οτι αυτο συνεπαγεται (συνθηκες εημοποιησης, εγκληματικοτητα, κλπ)? Με αυτα που λετε, αμφιβαλλω παρα πολυ αν εχετε ποτε επισκεφτει αυτη την πλευρα των Χαυτειων η αν εχετε ποτε περπατησει νυχτα εκει (πραγμα που εγω κανω σχεδον καθημερινα οταν μενω Ελλαδα γιατι το σπιτι μου ειναι μετα τη Βικτωρια).Για τα υπολοιπα τι να απντησω? Ωσ συνηθως, η πραγματικοτητα θα σας διαψευσει, οπως και παλιοτερα με τις Κασσανδρες που προεβλεπαν τα μυρια οσα για την πεζοδρομηση της Διονυσιου Αρεοπαγιτου/Αποστολου Παυλου/Ερμου, το νεο μουσειο της Ακροπολης, κλπ.Την καλημερα μου!
Τα ίδια Πανταλάκη μου τα ίδια Παντελή μου..Λοιπόν, επειδή τα άδεια μαγαζιά τα μέτρησα σήμερα, από την Ομόνοια μεχρι το Πανεπιστήμιο είναι δεν είναι 4-5 άδεια. Μιλάμε για μαγαζιά φάτσα. Ομολογώ πως στις στοές δεν μπήκα.Αυτό για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις. Φταίνε οι Ελληναράδες οδηγοί τώρα που δεν αφήνουν το Τραμ να αναπτύξει ταχύτητες, όχι το ότι ο συντελεστής τριβής μεταξύ 2 μετάλλων είναι 0,1 τη στιγμή που μεταξύ λάστιχου και οδοστρώματος είναι 0,7.Δηλαδή δεν μπορεί να φρενάρει αποτελεσματικά και αν αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα ανά πασα στιγμή σκοτώνει στεγνά όποιον βρεθεί στο διάβα του το Τραμ αν χρειαστεί να σταματήσει εφόσον βρίσκεται στην ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ κι όχι στον προστατευμένο χώρο που κινείται το Μετρό. Τα έχετε κάνει λίγο αχταρμά στο μυαλό σας. Τι σχέση έχει το χτίσιμο της Λυρικής και της βιβλιοθήκης στο Φαληρικό Δέλτα, με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου? Είπα εγώ να μην προχωρήσει η αναπλαση του Φαληρικού Δέλτα? Εκτρέπεται πουθενα η κυκλοφορία της Συγγρού και της Ποσειδώνος με αυτό το έργο?Αντίθετα, η Πανεπιστημιου "κατεβάζει" όσα αυτοκίνητα ανεβάζουν αθροιστικά Σταδίου και Ακαδημίας!!!Μην αναφέρετε άσχετα έργα για να δημιουργήσετε εντυπώσεις. Εκτός αν μετά μας πείτε να πεζοδρομήσουμε και τη Συγγρού για να τα ενώσουμε.Σας εξήγησα επίσης γιατί η Αρεοπαγίτου είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.Ποιες συνθήκες ερημοποιησης και πράσινα άλογα μου λετε, αφού περνανε τόσα αυτοκίνητα μερα νύχτα!! Υπαρχει 24ωρο τρόλλευ στην Πανεπιστημίου και οι στάσεις έχουν πάντα κόσμο. Έλεος δλδ, μη μας περνάτε για ηλίθιους.Τις νέες οδούς επιχειρηματικότητας σας τις περιέγραψα παραπάνω, μπορείτε να τις δείτε κι εσείς στην Αγ. Αποστόλων στου Ψυρρή, στην Απ. Παύλου στο Θησείο, στου Μακρυγιάννη στην Ακρόπολη: Σουβλάκι, μπουγάτσα, καφετέρια. και το αποκορύφωμα όλων που το ξεχασα παραπάνω: η Ανδριαννού δίπλα στην Αρχαία Αγορά. Αν εσάς σας αρέσει, no problem. Δημοκρατία έχουμε. Κατά τη δική μου γνώμη τέτοια επιχειρηματικότητα ποτέ μη σώσει και αποκτήσει η Πανεπιστημίου.υ.γ. Δεν μένετε μόνο εσείς στο κέντρο. υ.γ.2. Αναμασάτε τις ίδιες γενικολογίες/αερολογίες. Έχει αναλυθεί διεξοδικά το σκεπτικό μου, δεν θα επανέλθω. υ.γ.3. Αφού βάλατε στην παραμετρο το θέμα Λυρική να σας ενημερώσω ότι το ίδρυμα Νιάρχος κατασκευάζει με δικά του κεφάλαια ολόκληρο το έργο. Αντίθετα το ίδρυμα Ωνάσση χρηματοδοτεί μόνο τη μελέτη. Μαντέψτε ποιος θα πληρώσει τα υπόλοιπα..υ.γ.4. Αφού το γυρίσατε στο προσωπικό και με είπατε αδαή για τις συγκοινωνίες, ας κάνω κι εγώ μια προσωπική εκτίμηση: Δεν θεωρώ ότι είστε ένας απλος "ενεργός πολίτης".Αυτά και τέλος. Υγιείνετε.
Κε Bugς_Bunny, και μονο απο το τελευτιον σας σχολιο βλεπω οτι ειστε αλλος ενας πολιτης που κατατρυχεται απο τις συνομοσιωλογικες θεωριες που διαπρεπουν στην εποχη μας, συγχαρητηρια.Ξαναμετρηστε τα κλειστα μαγαζια, συμπεριλαμβανοντας και τις στοες, τη Σταδιου στα Χαυτεια και τις αρχες της Πατησιων. Τετοιου ειδους αναπλαση δε θα σηκωσει μονο την Πανεπιστημιου αυτη καθε αυτη αλλα και ολη τη γυρω περιοχη.Συγχαρητηρια επισης για τις γνωσεις σας στη Μηχανικη. Εγω δεν ειμαι ειδικος εκει, εσεις ομως που ειστε, θα μπορουσατε προφανως να διαφωτισετε ολους αυτους τους αξεστους Ευρωπαιους που, προφανως απο αγνοια κινδυνου, χρησιμοποιυν το τραμ στις πρωτευουσες τους πολλες φορες και ως κυριο μεσο μεταφορας...Ολα τα μεγαλα εργα συνδεονται γιατι δημιουργουν *αξονες*. Αξονες πεζοδρομων, αξονες πολιτισμου, αξονες συγκοινωνιακους, κλπ. Η Ποσειδωνος, ναι, θα καταβυθιστει και η Συγγρου, ελπιζω να γινει επισης δρομος ηπιας κυκλοφοριας (με τραμ, οπως λενε καινουριες μελετες) που θα συνδεει στη ουσια το Εθνικο Αρχαιολογικο με το Μουσειο Ακροπολης (μεσω Πανεπιστημιου και Δ. Αρεοπαγιτου), με Στεγη, Φιξ, νεα Λυρικη και παραλια. Δεν ξερω αν μπορειτε καν να το φανταστειτε!Ερημοποιηση: το επαναλαμβανω, Ειτε δεν κατοικειτε στο κεντρο ειτε δεν περπατατε ποτε νυχτα, αλλιως δεν εξηγουνται αυτα που λετε.Το λογαριασμο, αγαπητε, τον πληρωνει το ΕΣΠΑ, μα ουτε πια αυτο δεν ακουσατε?Ε, μετα απο αυτο, δεν ξερω αν πρεπει (η αξιζει) να πω τιποτα αλλο. Μονο το κλασικο: η πραγματικοτητα θα σας απαντησει και θα σας διαψευσει.
Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω τα πολιτικά κίνητρα, είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να μην έχει γίνει περιβαλλοντική μελέτη, και κυκλοφοριακή εδώ, για έργο τέτοιας εμβέλιας!! Και δυστυχώς ως χώρα έχουμε πολύ κακό προηγούμενο με τέτοιες ιστορίες.
Θυμάστε κάποια άλλα μεγάλα έργα όπως η υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης, αυτό της εκτροπής του Αχελώου, αλλά επίσης και η πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας (με υπογειοποίηση) κεντρικών οδών;Τι κοινά έχουν όλα αυτά; Είναι μεγάλες, κενόδοξες εξαγγελίες φαραωνικού τύπου, που έγιναν για τα μάτια του κόσμου, δίχως μελέτες περιβαλλοντικές, βιωσιμότητας, επιπτώσεων στην οικονομική ή άλλη δραστηριότητα. Και βέβαια δεν έγιναν ποτέ. Ας περάσουμε στο εν λόγω έργο. Ακούγεται πολύ καλό, μια όμορφη περατζάδα με ποδήλατο ή για πεζούς, που ίσως επιφέρει θετικά αποτελέσματα στη ζωή των δρόμων αυτών και των άμεσα γειτονικών τους. Αλλά•υπάρχει σοβαρή περιβαλλοντική μελέτη;•υπάρχει μελέτη συγκοινωνιακή;•υπάρχει μελέτη διατηρησιμότητας;Γιατί αν αυτά δεν υπάρχουν, πρόκειται για μια ακόμα φούσκα που στόχο έχει το τίποτα! Γιατί τι να το κάνω να περπατάω διακόσια μέτρα ανάμεσα σε αραιά δέντρα όταν ο διπλανός δρόμος θα είναι πήχτρα σε αυτοκίνητα, καυσαέριο και αφημένος στην απόλυτη υποβάθμιση και μιζέρια του; Τι να την κάνω την φωτισμένη περατζάδα αν σε απόσταση αναπνοής αστικοί οικισμοί πνέουν τα λοίσθια λόγω της εγκατάλειψης και της συνεχούς υποβάθμισης τους. Ναι να γίνει αυτό (και πολλά άλλα έργα), αλλά ως μέρος ενός σοβαρού σχεδίου, που να βλέπει το δάσος και όχι τα δύο ποτισμένα (;) ‘δεντράκια’ μόνο.…ενός σχεδίου που να σέβεται και να αναβαθμίζει τη ζωή όλων των κατοίκων και όχι μόνο των επισκεπτών κάποιων περιοχών…που να λύνει προβλήματα και να μην δημιουργεί άλλα σε γειτονικές περιοχές, κάνοντας το βίο αβίωτο συμπολιτών μας …να έχει προοπτική βιωσιμότητας οικονομικής Και πάνω από όλα, να είναι μέρος ενός οραματικού σχεδίου για το πώς θέλουμε να είναι η πόλη μας συνολικά, για τα επόμενα χρόνια, πως θέλουμε να ζούμε σε αυτή, όχι απλά την ώρα της σχόλης και του περιπάτου, αλλά στην καθημερινότητά μας. Αν δεν γίνουν αυτά, έχουμε μια ακόμη ‘υποθαλάσσια’, φοβάμαι.
Θα περάσω. Αλλά διάβασα μια από τις πιο βασικές μελέτες στις οποίες βασίστηκε η πρόταση (http://www.organismosathinas.gr/userfiles/file/Omades%20ergasias/Kedra%20Polis%20athinas%20Peiraia/Panepistimiou/1o%20Paradoteo.pdf) και ειδικά τις σελίδες από 481 και μετά. Δυστυχώς είναι ένα ατέρμονο ευχολόγιο με 'θα' κάθε είδους και καμία αριθμητική και επιστημονικά βάσιμη ανάλυση, φοβάμαι!
όντως ευάριθμες (δηλαδή ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ) ήταν οι ενημερώσεις για τα σχέδια κάποιων εργολάβων του Rethink (άλλο αν σε μια από αυτές τις ευάριθμεσ, δηλαδή ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ενημερώσεις έτρεξε να δώσει την ευλογία του και ο Σύριζα δια του υποψηφίου κου Γαβριηλίδη)...
Διαβάστε και αυτό http://cityissue0.wordpress.com/2014/04/04/rethink-athens-a-clear-yes-or-no/, στην πραγματικοτητα πρόκειται για μια πεζοδρομηση που εχει σε μεγαλο βαθμο το προbλημα της βιτρινας, και μαλιστα με την αιγιδα ενος οργανισμου που συγγνώμη αλλα δεν ειναι η δουλεια του οι πεζοδρομήσεις.Η Αθήνα χορτασε απο αρχιτεκτονες και πολεοδομους σωτήρες. Δεν εχω τελική αποψη αλλα δεν μου αρεσει ο χειρισμός και απολυτά. Και οπως και τα αχανη πάρκα (βλ. Ελληνικο) οι πεζοδρομήσεις δεν ειναι η λύση για πασα νοσο και μλ#@Εα
Δεν εινα πεζοδρομηση αγαπητε, εχετε ποτε ακουσει ξανα πεζοδρομο με ραγες τραμ, ποδηλατοδρομους και παραπλευρη κυκλοφορια οχηματων? Επαναλαμβανω: ενημερωθειτε υπευθυνα και μην αερολογιετε!
Ναι; Δηλαδή το θεμα ειναι αν ειναι πεζοδρομηση ή ήπιας κυκλοφορίας; με αυτή τη λογική ούτε η Δ.Αεροπαγίτου ειναι πληρως πεζοδρομημένη.Anyway οσο το σκέφτομαι η Αθηνας ή η Σταδιου έχουν πραγματικό δυναμικό για πεζοδρόμηση ή ήπια κυκλοφορία σε ένα δρόμο οπως την Πανεπιστημιου που στο μέσο του δεν εχει ούτε ένα κτήριο μη γραφειο (ΤτΕ, Αρσάκειο, Τριλογία, )κλπ κλπ ειναι μεγάλος ο φόβος το βράδυ να ειναι ερημη περιοχή.Και btw pls όχι άλλα δέντρα ατακτως εριμένα, εγω την τριλογία θελω να την βλέπω.
Να αλλάξεις ρε φίλε την Αθήνα, να σπάσεις την μονοτονία και την μιζέρια, αλλά δεν κατάλαβα γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες. Επειδή έχεις ωραία σχέδια και καλές προθέσεις? Γραφικός είναι αυτός που ξεχνάει συνειδητά ότι η τριπλή ανάπλαση είχε άλλα σχέδια κατά νου και όχι την βελτίωση των γενικότερων αστικών κτιρίων και δομών.
Μα υπαρχει περιβαλλοντικη μελετη, αλλιως το εργο δεν θα μπορουσε να κατατεθει. Προφανως το θεμα ειναι πως η μελετη αυτη καποιους δεν τους ικανοποιει.
Οτι ειπα για τον προηγουμενο κο mr.facof ισχυει και για εσας, κε Vale R. Εντυπωσιαζει η ευκολια που, μεσα στη αγνοια μας, οι Ελληνες ξερολες αποδομουμε τα παντα, μεσα σε σχολια δυο γραμμων. Επισκεφθηκατε ποτε το Rethink Athens κι εσεις να δειτε ενα καρο μελετες (περιβαλοντολογικες, συγκοινωνιακες, για το βροχινο νερο, για την αναπτυξη της περιοχης, κλπ)? Η αγνοια και των δυο σας (εννοω εσας και τον κο mr.facof) πραγματικα σκοτωνει!
Κοντός ψαλμός αληλούια. 19/9 θα μας πει το ΣΤΕ αν οι μελέτες ευσταθούν κι έχετε δικιο εσείς. Φαντάζομαι αυτό για το ξερόλες πάει στον πρώην πρόεδρο του ΤΕΕ και τους άλλους, ε? Που δεν ξέρουν για Rethink Athens και μελέτες, νομίζεις και προσέφυγαν στα δικαστήρια γιατί δεν είχαν κάτι άλλο να κάνουν στην ζωή τους.
Μα πραγματικα, κε Vale R, ενα εργο για το οποιο το Ιδρυμα Ωναση ξοδεψε εκατομμυρια σε μελετες, που οργανωθηκε διεθνης διαγωνισμος, που χρηματοδοτειται απο το ΕΣΠΑ, νομιζετε εσεις οτι δεν εχει τις απαραιτητες μελετες? Εγω που επισκεφθηκα επανειλημενα τις εκδηλωσεις του Rethink Athens ειδα μελετες για τα παντα: απο την επεκταση του τραμ μεχρι το μικροκλιμα, απο το συγκοινωνιακο μεχρι τη χρηση του βροχινου νερου και την αναπτυξη της τοπικης επιχειρηματικοτητας...Τωρα, τι ξερει ο πρωην προεδρος του ΤΕΕ? Δεν ξερω, προφανως ο,τι και ο αδελφος του που ζητα εξοδο απο το ευρω. Λογικη στον τροπο σκεψης της οικογενειας Αλαβανου εγω προσωπικα δυσκολευομαι να βρω.
υπαρχουν και ανθρωποι με αυτοκινητα,hello?Δυστυχως η ευτυχως δεν ζουμε ξυπολυτοι με μαργαριτες στο αυτι,ζουμε σε μια πολη που χωρις αυτοκινητο ειναι ταλαιπωρια.Δεν ειμαστε ουτε στην Ολλανδια ουτε σε κανα λιβαδι.Το εργο αυτο ειναι απαραδεκτο και θα καταστρεψει παντελως την περιοχη.Ολα αυτα τα αυτοκινητα,ταξι,μηχανακια απο που θα πανε?Θα εχουμε δηλαδη τον κεντρικο δρομο μπαξε (να δουμε και ποιος θα κανει την συντηρηση του) και τους παραλληλους δρομους γυρω γυρω να ειναι Ινδια απο το μποτιλιαρισμα και το καυσαεριο.Αυτος που το σκεφτηκε ειναι προφανες οτι το σκεφτηκε απο τον κηπο του στην Δροσια η καπου εκει γυρω.Παντελως ανρεαλιστικο σχεδιο,καθαρα για τα ''ματια'' και για τις μιζες.Το ιδιο ισχυει και για την πεζοδρομηση της Πατησιων
Να μην πάρετε κύριο το αυτοκίνητό σας στο κέντρο. Μας έχετε μπουχτίσει πια. Όποιος θέλει να κατέβει στο κέντρο να κατέβει με τα ΜΜΜ. Κουνήστε λίγο και τα πόδια σας. Το κέντρο το έχετε κάνει Ινδία εσείς κ οι όμοιοί σας που και στο περίπτερο να πάνε παίρνουν το αυτοκίνητο.Όσο για το μπαξέ ναι, καλύτερα να έχουμε μπαξέ παρά τη γαϊδουριά σας φαρδιά πλατιά διπλοπαρκαρισμένη πάνω σε διαβάσεις αναπήρων.
Αγαπητε mr.fakof,με συγχωρειτε αλλα, παντου στον ανεπτυγμενο κοσμο το αυτοκινητο υποχωρει και προτεραιοτητα δινεται στα μεσα μαζικης μεταφορας. Η Πανεπιστημιου και Πατησιων δεν γινονται *μπαχτσεδες* (και μονο αυτο δειχνει ποσο λιγα ξερετε για το εργο), αλλα δρομοι ηπιας και μικτης κυκλοφοριας, οπου τραμ, ποδηλατες, ταξι και φορτηγα προμηθειων (αυτα τα δυο τελευταια μονο στις παραλληλες οδους) θα κυκλοφορουν. Περασατε ποτε να ενημερωθειτε απο τις τοσες εκδηλωσεις που οργανωσε το Rethink Athens η απλα αερολογειτε?
Τελικα οι Συριζαιοι ακουν αναπλαση και τους γυρνανε τα αντερα. Οπως οταν μαζευαν υπογραφες απο Λαρισσαιους (δηθεν κατοικους Βοτανικου) για να μην γινει η διπλη αναπλαση του Παναθηναικου. Το κρατος θα κερδιζε ενα παρκο (γηπεδο Λεωφορου) δωρεαν και θα ανοιγαν τοσες θεσεις εργασιας. Τσιπρας απλα, θυμαται να λεει οτι ειναι Παναθηναικος σε καθε προεκλογικη εκστρατεια και μονο.
Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να προβάλλεται χωρίς ντροπή η άποψη ότι μπορεί να είναι περιβαλλοντικά επιζήμια η πεζοδρόμηση μιας οδού, και μάλιστα από τον πρόεδρο του επιστημονικού οργάνου των πολεοδόμων.
δεν είναι απίθανο...σκέψου οτι μπορεί να αυξήσει την κίνηση δραματικά σε άλλες περιοχές και γενικά να τις επηρεάσει με διάφορους τρόπους.δεν ξέρω τι έχει γίνει σε αυτήν την περίπτωση,αλλά περιβαλλοντική μελέτη είναι απαραίτητη
Τι να πω, τα ιδια και στον Εθνικο Κηπο, τα ιδια και παλιοτερα με το Μουσειο της Ακροπολης, τον μεγαλο περιπατο, κλπ. Ο,τι παει να αλλαξει τη μονοτονια και τη μιζερια δεχεται επιθεση απο γραφικες μειονοτητες της μιας χουφτας που προκαλουν ασυλληπτες καθυστερησεις για εργα που αφορουν ολους (και ολοι τα θαυμαζουν, οταν τελικα ολοκληρωθουν και οι αντιδρασεις των γραφικων ξεχαστουν). .
δεν είμαστε τόσο λίγοι...μάλλον εσείς είσασταν αυτοί που κάποτε..επί ολυμπιάδας, μας βρίζατε και μας απαξιόνατε ως τους ελάχιστους. Σήμερα, και λόγω των μύριων της φιέστας σας , φτάσαμε εδώ που έχουμε φτάσει. Και να μην μιλήσω για τη Βοβούπολη που τόσο αγαπήσατε στην ασχήμια της και στην απροκάλυπτη απουσία κάθε ανθρώπινου μέντρου. Άντε και σε ανώτερα, με τεράστια οικοδομήματα, με γίγα ξενοδοχεία στις πιο όμορφες παραλίες των νησιών, με αποκλεισμένες παραλίες παρά αν αγοράσεις τύπου Μυκόνου την γωνιά σου για 10 ευρώ, και άλλα παρόμοια.