Οι Times υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Ανήκουν στην Αθήνα, πρέπει να επιστραφούν»

Οι The Times υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ανήκουν στην Αθήνα, τώρα πρέπει να επιστραφούν Facebook Twitter
0

«Η άποψη των Times για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα: Ενώνοντας την Ελληνική Κληρονομιά». Αυτός είναι ο τίτλος δημοσιεύματος των Times του Λονδίνου, οι οποίοι τάσσονται υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα.

«Η υπόθεση για την επιστροφή των Ελγίνειων Μαρμάρων στην Αθήνα έχει γίνει επιτακτική», σημειώνει στον υπότιτλο. Οι Times του Λονδίνου κάνουν στροφή και όπως γράφουν μετά από 50 χρόνια στήριξης στην κυβέρνηση και το βρετανικό μουσείο στη θέση κατά της επιστροφής, γνωστοποιούν ότι αλλάζουν γνώμη.

«Για περισσότερα από 50 χρόνια, καλλιτέχνες και πολιτικοί υποστήριξαν ότι τα τόσο θεμελιώδη τεχνουργήματα για την πολιτιστική ταυτότητα ενός έθνους πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Το μουσείο και η βρετανική κυβέρνηση, με την υποστήριξη των Times, αντιστάθηκαν στην πίεση. Όμως οι καιροί και οι συνθήκες αλλάζουν. Τα γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Τώρα πρέπει να επιστρέψουν», γράφουν χαρακτηριστικά.

Οι The Times υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ανήκουν στην Αθήνα, τώρα πρέπει να επιστραφούν Facebook Twitter

Το δημοσίευμα αναφέρεται στην πρόσφατη επιστροφή του θραύσματος Fagan του Παρθενώνα από το Μουσείο Antonino Salinas του Παλέρμο, για να εκτεθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης. Πρόκειται για απόσπασμα του λίθου VI της ανατολικής ζωφόρου του Παρθενώνα, όπου απεικονίζονται οι θεοί του Ολύμπου καθιστοί, παρακολουθώντας την παράδοση του πέπλου στην Αθηνά, την Πολιούχο θεά της Αθήνας. Απεικονίζει τα κάτω άκρα της Θεάς Αρτέμιδας, μεταξύ άλλων Θεάς του κυνηγιού, η οποία ατενίζει προς την πομπή των Παναθηναίων, που προσέρχεται προς τον μεγάλο ναό.

Με αφορμή την επιστροφή αυτή, οι Times θυμούνται μια παρόμοια συμφωνία που είχε προταθεί στο Βρετανικό Μουσείο πριν αρκετά χρόνια. «Σε αντάλλαγμα για την επιστροφή των γλυπτών, η Ελλάδα θα έστελνε στο Λονδίνο μια εκ περιτροπής έκθεση με μερικά από τα καλύτερα κλασικά της αντικείμενα που δεν εκτίθενται μόνιμα», σημειώνει.

«Η πρόταση έφτασε κοντά σε συμφωνία. Απέτυχε λόγω διαμάχης για την ιδιοκτησία των γλυπτών του Παρθενώνα. Η Βρετανία επέμεινε ότι είχαν αγοραστεί, όχι λεηλατηθεί, και πρέπει να παραμείνουν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου», αναφέρει το δημοσίευμα, προσθέτοντας την αντίδραση της Ελλάδας στα λεγόμενα των Βρετανών, οι οποίο μεταξύ άλλων είχαν προβάλει επιχειρήματα που σχετίζονταν και με την «αυξανόμενη ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα έχει επηρεάσει μεγάλο μέρος του Παρθενώνα, ενώ τα Ελγίνεια Μάρμαρα έχουν διατηρηθεί σε σχεδόν παρθένα κατάσταση σε ένα καθαρό, ασφαλές περιβάλλον».

Βέβαια, όπως τονίζει το δημοσίευμα, αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει πλέον. «Όχι μόνο τα Γλύπτά του Παρθενώνα έχουν ήδη υποστεί ζημιές από ακατάλληλο καθαρισμό, αλλά η Ελλάδα έχει χτίσει ένα υπέροχο μουσείο δίπλα στην Ακρόπολη, ασφαλές και προσβάσιμο, όπου φυλάσσονται τώρα τα αυθεντικά γλυπτά και όπου τα μάρμαρα θα συμπλήρωναν τη ζωφόρο», σημειώνει.

«Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι sui generis. Στέκονται εμπόδιο σε μια θερμή σχέση με την Ελλάδα: ο Λόρδος Βύρων θεωρείται ήρωας της ελληνικής ανεξαρτησίας. Ο ελληνισμός έφτασε στο απόγειό του στη βικτωριανή Βρετανία. Ο διαχωρισμός στοιχείων ενός καλλιτεχνικού συνόλου είναι σαν να βγάζεις τον Άμλετ από το First Folio των έργων του Σαίξπηρ και να λες ότι τα δύο μπορούν ακόμα να υπάρχουν χωριστά. Η επιστροφή των Μαρμάρων θα ήταν μια μεγαλόψυχη χειρονομία, καθώς η Βρετανία χρειάζεται να αναζωπυρώσει τις ευρωπαϊκές φιλίες», αναφέρει μεταξύ άλλων

Με πληροφορίες The Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ