Στις καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων του δυστυχήματος με το ελικόπτερο στα Σπάτα, το κινητό του 22χρονου Τζακ Φέντον που έχασε τη ζωή του και τις τοξικολογικές εξετάσεις στρέφονται οι έρευνες για τη διακρίβωση των αιτιών της τραγωδίας.
Ο πιλότος και οι δύο τεχνικοί εδάφους ανέφεραν στις καταθέσεις τους ότι οι τέσσερις Βρετανοί αποβιβάστηκαν- ενώ οι έλικες ήταν σε λειτουργία- ανά δύο και τους συνόδευε υπάλληλος της εταιρείας που ανέλαβε να τους οδηγήσει σε κτίριο του ελικοδρομίου, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδα in.gr.
Ο 22χρονος, σύμφωνα με αυτές τις καταθέσεις, αποβιβάστηκε από τη δεξιά πλευρά του ελικοπτέρου και άρχισε να κινείται προς τον χώρο υποδοχής, που ήταν ακριβώς μπροστά του. Οι επιβάτες που αποβιβάστηκαν από την αριστερή πόρτα έκαναν κυκλική κίνηση, μπροστά από το ελικόπτερο, για να κατευθυνθούν στον χώρο προσωρινής παραμονής, ανέφεραν σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Αφού διένυσε περίπου 20 μέτρα, ο 22χρονος έκανε αναστροφή, ενώ φαινόταν να μιλά στο κινητό και κινήθηκε προς το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου, σύμφωνα με τις καταθέσεις. Εκεί, επιχείρησε να περάσει από κάτω και χτυπήθηκε από το στροφείο που ήταν στην άλλη πλευρά της ουράς του ελικοπτέρου, σε λειτουργία και μη ορατό.
«Κανείς δεν μας συνόδευσε»
Από την πλευρά της, η αδελφή του Τζακ Φέντον, αλλά και φίλος του, δήλωσαν ότι δεν είχαν δοθεί οδηγίες για την αποβίβαση.
«Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Τζακ έκανε βόλτα με ελικόπτερο. Οπότε μπορείτε να φανταστείτε πόσο προσεκτικός, αν μη τι άλλο, ήταν. Όλα τα υπόλοιπα, ότι έτρεξε πίσω στο ελικόπτερο και παραβίασε τα πρωτόκολλα, είναι ανοησίες. Γιατί; Επειδή δεν υπήρχαν πρωτόκολλα. Ποτέ δεν τους είπαν τι να κάνουν και τι να μην κάνουν», δήλωσε η αδελφή του Τζακ Φέντον, Ντέιζι, μιλώντας στην Daily Mail. Η ίδια χαρακτήρισε «ανοησία και ψέμα» τις αναφορές ότι ο αδελφός της γύρισε πίσω για να βγάλει selfie. «Κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι τον οδήγησε πίσω. Ίσως ξέχασε κάτι», συμπλήρωσε.
Παρόμοιες δηλώσεις έκανε και ο 20χρονος Τζακ Στάντον- Γκλιβς, που ήταν στο ίδιο ελικόπτερο με τον 22χρονο.
«Δεν μας είχαν δοθεί οδηγίες όταν βγήκαμε από το ελικόπτερο και κανείς δε μας συνόδευσε στο lounge. Αυτό που έκαναν ήταν να ανοίξουν τις πόρτες για εμάς. Αποβιβαστήκαμε μόνοι μας και κανείς δε σταμάτησε τον Τζακ από το να πάει στο πίσω μέρος τού ελικοπτέρου. Κανείς από εμάς δεν είχε πάει στο lounge προτού συμβεί το δυστύχημα», δήλωσε στην Daily Mail.
Τα επόμενα βήματα
Πλέον, η έρευνα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και των δικαστικών αρχών στρέφεται στις καταθέσεις των περίπου 10 αυτοπτών μαρτύρων, στο κινητό του 22χρονου και την αναζήτηση τυχόν συνομιλητή του τη μοιραία στιγμή, αλλά και το πόρισμα των τοξικολογικών εξετάσεων που διενεργήθηκαν στο θύμα του δυστυχήματος.
Από την πρώτη έρευνα, σύμφωνα με το in.gr, δεν φαίνεται να έχει βρεθεί οπτικό υλικό από κάμερα που υπάρχει έξω από τον χώρο υποδοχής επιβατών ελικοπτέρων. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας σημείωσαν ότι από τα έγγραφά τους που έχει εγκρίνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προβλέπεται η αποβίβαση επιβατών από ελικόπτερα συνοδεία υπαλλήλων, όταν οι έλικες είναι εν λειτουργία. Αν οι έλικες είχαν σταματήσει δεν θα απαιτούνταν η παρουσία συνοδού, με βάση τους κανονισμούς, υποστηρίζουν.