Είτε αρέσει είτε όχι τα social media έχουν εισβάλει στη ζωή μας, έχουν αλλάξει τον τρόπο που ενημερωνόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο και κυρίως έχουν γίνει εργασία πλήρους απασχόλησης, επάγγελμα κανονικό, το οποίο συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα και την έξωθεν μαρτυρία μιας επιχείρησης.
Γι' αυτό άλλωστε και πολλοί στις μέρες μας δηλώνουν "social media managers / co-ordinators / strategists", και άλλα παρεμφερή, κάποτε με έξοχα αποτελέσματα για την επιρροή ενός brand στα social media, κάποτε, όμως, με καταστροφικά. Και επειδή για την ώρα οι σπουδές στο online marketing δεν αρκούν και επειδή το συγκεκριμένο πεδίο βρίσκεται ακόμη υπό χαρτογράφηση και διαμόρφωση, μερικά βιβλία για την εξάσκηση, την ενημέρωση και την εκπαίδευση σε ζητήματα στρατηγικής στα social media δεν είναι κακή ιδέα.
Σύμφωνα με το site "wersm", υπάρχουν 3 σοβαρά, έξυπνα γραμμένα και κατανοητά εγχειρίδια που κάθε "social media manager" που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να έχει ξεφυλλίσει, ενώ βοηθούν πολύ και όσους απλώς αγαπούν να επικοινωνούν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και κάποτε χαώνονται για το τι είναι σωστό και τι όχι σε ό,τι αφορά τις δημοσιεύσεις σε Facebook, Twitter, Instagram, κ.λπ.
1.
"Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World" του Gary Vaynerchuck
Πρόκειται για ένα έξυπνο βιβλίο που πρακτικά καταγράφει και ξεκλειδώνει τη φύση της στρατηγικής που απαιτεί καθένα από τα social media που χρησιμοποιούμε μέχρι τώρα. Ειδικά σε ό,τι αφορά αυτό που στο marketing λέγεται "αγκίστρι", αλλά και όλους τους τρόπους σωστής επικοινωνίας με πελατειακή βάση ή ακόμη και με δύσκολο κοινό, οποιασδήποτε επαγγελματικής κατηγορίας, το βιβλίο θεωρείται από τα καλύτερα στο είδος του.
2.
"Youtility: Why Smart Marketing Is About Help Not Hype" του Jay Baer
"Η διαφορά ανάμεσα στο 'βοηθάω' και στο 'πουλάω' είναι μικρή", γράφει στον πρόλογο του εγχειριδίου του ο Baer, περιγράφοντας απλά και κατανοητά πώς δημιουργείται ελκυστικό περιεχόμενο και πώς οι αναρτήσεις μας μπορούν να γίνουν κάτι περισσότερο από δημοφιλείς στο κοινό που απευθυνόμαστε, όποιο κι αν είναι αυτό: πελάτες, φίλοι, μέλη της οικογένειας μας, όλοι. Ένας μικρός οδηγός του πως μπορεί κανείς να γίνει "σταρ" των social media, αλλά και με τη σοφία που πρέπει να τον διακρίνει για να διαχειριστεί προϊόντα και φυσική παρουσία. Που στο τέλος μπορεί να είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα (βλ. Kim Kardashian).
3.
"Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less" του Joe Pulizzi
Τι είναι καλύτερο από το να διαθέτει κανείς συγκλονιστικό περιεχόμενο; Μα το να υπάρχει μεγάλο κοινό, χιλιάδες followers για να το δει. Το βιβλίο δίνει μεγάλη σημασία ακριβώς σ' αυτό: στο πώς πολλαπλασιάζει κανείς το κοινό του στα social media και κυρίως στο πώς το διατηρεί ενεργό, δραστήριο και έτοιμο για interactive συζητήσεις. Επίσης, είναι ένας εξαιρετικός οδηγός για το πώς το site ή η επιχείρηση σας στο διαδίκτυο θα έχει καλύτερη τύχη στις μηχανές αναζήτησης.
Με στοιχεία από το wersm.com
σχόλια