Clout culture: Η απεγνωσμένη μανία να γίνεις διάσημος στα social media

Clout culture: Η απεγνωσμένη μανία να γίνεις διάσημος στα social media Facebook Twitter
0

«Ας μιλήσουμε για το Ίντερνετ»: αυτή είναι η αρχική φράση του γνωστού YouTuber Drew Gooden, o οποίος πριν από μερικούς μήνες ανέβασε ένα βίντεο στο κανάλι του, που έχει τίτλο "Arrested for Clout". Στο βίντεο αυτό, ο Gooden σχολιάζει το πώς, ενώ στο παρελθόν οι άνθρωποι πίστευαν ότι το Ίντερνετ θα είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, πλέον έχει μετατρέπει σε ένα μέσο για το πώς να γίνεις διάσημος - και μάλιστα κάνοντας φάρσες και λέγοντας ανοησίες. 

Το βίντεο αυτό επί της ουσίας αποτελεί μια συνεχή διερώτηση του YouTuber για το «εσύ τι θα έκανες για τη φήμη;», ένα ερώτημα που λίγο έως πολύ έχει απασχολήσει όλους μας για να πάρουμε περισσότερα likes ή για να μαζέψουμε πιο πολλούς followers. Και η επιβεβαίωση αυτή έρχεται, για παράδειγμα, από το γεγονός ότι τα βίντεο στο TikTok που έχουν ως tag τη λέξη #clout, έχουν συνολικά περισσότερες από 1,5 δις προβολές. Μάλιστα, στην ίδια κατηγορία ανήκουν και οι λέξεις #cloutchaser και #cloutcheck, οι οποίες περιγράφουν την απελπισμένη προσπάθεια κάποιων να γίνουν σώνει και ντε διάσημοι. 

 

Τα τελευταία χρόνια, η λέξη αυτή μπήκε πολύ δυναμικά στην ποπ κουλτούρα και ειδικότερα στη μουσική, με ίσως πιο πρόσφατο κομμάτι το ομώνυμο «Clout» της Cardi B με τον Offset. Σε αυτό το κομμάτι, μεταξύ άλλων, ακούγεται και ο «Κάνουν τα πάντα για τη φήμη (οτιδήποτε)» ―They do anything for clout (anything), η οποία μάλιστα για λόγους έμφασης επαναλαμβάνεται επτά φορές. Στη συνέχεια του τραγουδιού, αναφέρεται επίσης ότι κάποιοι αναζητούν τη φήμη στα blogs, για την ασθένεια του Instagram ("the IG disease") και για το ότι κάποιοι άλλοι λένε τρελά πράγματα μέσα από τα τουίτ τους ("talk crazy on tweets"). 

Δεν είναι, όμως, μόνο το τραγούδι της Cardi B στο οποίο αναφέρεται η έννοια του "clout", αλλά πολλά ακόμη, καθώς η ραπ μουσική, που έχει αποκτήσει πάρα πολλούς φανατικούς τα τελευταία χρόνια, έχει αναδειχθεί σε έναν από τους βασικούς «μοχλούς» που κατακρίνουν αυτήν την ανάγκη για φήμη. Παράλληλα, πέραν της μουσικής, η άνθιση της συγκεκριμένης κουλτούρας οφείλεται και στην πληθώρα των memes, των τουίτ και των χάσταγκ στο Instagram.  

Με πληροφορίες από The Atlantic

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM
Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM