Αυτοκίνητο: Μειώθηκαν οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση νερού στην ΕΕ

ΕΕ: Σημαντική μείωση στην κατανάλωση νερού και στις εκπομπές ρύπων για κάθε παραγόμενο αυτοκίνητο Facebook Twitter
Φωτ.: Αρχείου / Eurokinissi
0

Μείωση τόσο στην κατανάλωση νερού όσο και στις συνολικές εκπομπές CO2 ανά επιβατικό αυτοκίνητο καταγράφηκε στην ΕΕ από το 2005.

Συγκεκριμένα, η μείωση στην κατανάλωση του νερού μειώθηκε κατά 34,4% ενώ οι συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μειώθηκαν κατά 31% από το 2005, κάτι που αποδεικνύει ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων έχουν στρέψει το βλέμμα τους στην προστασία του περιβάλλοντος και πως οι μακροπρόθεσμες στρατηγικές τους απέδωσαν καρπούς.

Οι στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης νερού κατέστησαν δυνατή τη μείωση της συνολικής ποσότητας νερού που χρησιμοποιείται στην παραγωγή αυτοκινήτων κατά 51,4% μεταξύ 2005 και 2022. Αυτό έχει επιτευχθεί έπειτα από την αυξημένη εφαρμογή τεχνολογιών επαναχρησιμοποίησης του νερού. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, οι εκπομπές CO2 ανά παραγόμενο αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 7,4% μεταξύ 2005 και 2022, ενώ το συνολικό ποσοστό μειώθηκε κατά 31,4% την ίδια περίοδο, αντανακλώντας τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή. Να σημειωθεί πως οι κατασκευαστές κατάφεραν να αποσυνδέσουν τις εκπομπές CO2 από την αύξηση της παραγωγής προμηθεύοντας ολοένα και περισσότερο ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Κατά 47% σε σχέση με το 2005 έχει μειωθεί και η ποσότητα των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) που εκπέμπεται ανά επιβατικό αυτοκίνητο που παράγεται. Πρόκειται για οργανικούς διαλύτες που εκπέμπονται κυρίως από τομέα της βαφής των αυτοκινήτων. Με νέες τεχνολογίες, όπως η αντικατάσταση χρωμάτων με βάση διαλύτες και με περισσότερο νερό στις βασικές βαφές κατάφεραν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές VOC κατά 61% τα τελευταία 17 χρόνια.

Τέλος, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν μειώσει την κατανάλωση ενέργειας στην παραγωγή αυτοκινήτων κατά 6% από το 2005. Καθώς τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά για να τα καθιστούν ασφαλέστερα, καθαρότερα και εξυπνότερα, η πολυπλοκότητα της παραγωγής οχημάτων έχει αυξηθεί. Αυτή η αύξηση της πολυπλοκότητας επηρεάζει τη ζήτηση ενέργειας, με αποτέλεσμα να ανεβάζει τις ανάγκες.

Να σημειωθεί όμως πως οι εταιρείες συνεχίζουν να αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση της παραγωγής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η συνολική κατανάλωση ενέργειας από την παραγωγή αυτοκινήτων να έχει μειωθεί κατά 6% τα τελευταία 17 χρόνια.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM
Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Οι πλουσιότερες χώρες στον κόσμο έχουν δεσμευθεί να στηρίξουν οικονομικά τις φτωχότερες, με 100 δισ. δολάρια τον χρόνο, ωστόσο τα κονδύλια ξεκίνησαν να αποδεσμεύονται όπως πρέπει, μόλις το 2022
LIFO NEWSROOM