Η Βαρκελώνη διώχνει τα οχήματα από το κέντρο της πόλης

Η Βαρκελώνη διώχνει τα οχήματα από το κέντρο της πόλης Facebook Twitter
GETTY IMAGES
0

Η πρωτεύουσα της Καταλονίας έχει τη μεγαλύτερη πυκνότητα οχημάτων στην Ευρώπη. Πριν από δύο χρόνια ο δήμος άρχισε να δημιουργεί δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Το πρόγραμμα αποδίδει τώρα καρπούς.


Mια διασταύρωση στη συνοικία Σαντ Αντόνι της Βαρκελώνης νωρίς το απόγευμα. Μέχρι πριν από μερικούς μήνες εδώ ήταν μποτιλιαρισμένα πλήθος αυτοκίνητα. Ο θόρυβος από τις μηχανές και τις κόρνες αφόρητος. Σήμερα όμως επικρατεί ησυχία. «Τόση ησυχία που ακούς που ακούς την ηλικιωμένη Μόντσε να μιλά με τις φίλες της που κάθονται σε παγκάκι σε μια λεωφόρο. Το στέκι τους, ένα καφέ λίγο πιο πέρα, έχει κλείσει λόγω κορωνοϊού: «Όλα τα καφέ και τα εστιατόρια έχουν κλείσει. Για αυτό μαζεύονται εδώ οι γειτόνισσες. Εδώ και καμιά ώρα βρισκόμαστε εδώ», λέει η συνταξιούχος.»


Τους τελευταίους μήνες ολοένα και περισσότεροι στη Βαρκελώνη εργάζονται από το σπίτι ή χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ηλεκτρικά πατίνια. Η ηρεμία σε διάφορα σημεία της Βαρκελώνης οφείλεται ωστόσο κυρίως στην απόφαση του δήμου να διώξει τα αυτοκίνητα από πολλές κεντρικές συνοικίες.

Δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας

Μια από αυτές είναι η συνοικία Σαντ Αντόνι. Η τοπική αυτοδιοίκηση επέλεξε συγκεκριμένα τετράγωνα με μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα δημιουργώντας ένα είδος «νησίδων», όπως αποκαλούνται, στα οποία πολλές οδικές αρτηρίες μετατράπηκαν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Παράλληλα επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων των κατοίκων ή ανεφοδιασμού μόνο κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων ωρών.

Η Βαρκελώνη διώχνει τα οχήματα από το κέντρο της πόλης Facebook Twitter
GETTY IMAGES

Εκεί όπου παλιά στάθμευαν χιλιάδες οχήματα σήμερα έχουν τοποθετηθεί παγκάκια και τσιμεντένιες γλάστρες με κάθε λογής λουλούδια και φυτά. Πάνω στην άσφαλτο είναι οριοθετημένα με κίτρινο χρώμα μεγάλα τετράγωνα μέσα στα οποία παίζουν παιδιά.

O Χαβί Ματίλα επικεφαλής αρχιτέκτονας του δήμου Βαρκελώνης έχει αναλάβει να δημιουργήσει κι άλλες τέτοιες «νησίδες» στο κέντρο της πόλης: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στη πόλη ζουν ήδη σήμερα πολλοί ηλικιωμένοι, οι οποίοι λόγω των δημογραφικών εξελίξεων γίνονται ολοένα περισσότεροι. Κατά συνέπεια θα πρέπει να αλλάξουν οι δημόσιοι χώροι και να γίνουν πολύ πιο ευχάριστοι».


«Η ζωή επέστρεψε στους δρόμους της συνοικίας μας»

Στη πρωτεύουσα της Καταλονίας ζουν σήμερα πάνω από 4 εκατομμύρια άνθρωποι σε μια σχετικά μικρή έκταση 600 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Οι πνεύμονες πρασίνου και τα πάρκα είναι λίγα, η μόλυνση υψηλή.


Σύμφωνα με την τοπική αυτοδιοίκηση μέσα στον τελευταίο χρόνο ο αριθμός των πεζών στη συνοικία Σαντ Αντόνι αυξήθηκε περισσότερο από 30%, ενώ ταυτόχρονα μειώθηκαν οι ρύποι, αλλά και ο θόρυβος σε παρόμοια ποσοστά. Η ζωή επέστρεψε στους δρόμους της συνοικίας μας, λένε ικανοποιημένοι πολλοί κάτοικοι.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Οι πλουσιότερες χώρες στον κόσμο έχουν δεσμευθεί να στηρίξουν οικονομικά τις φτωχότερες, με 100 δισ. δολάρια τον χρόνο, ωστόσο τα κονδύλια ξεκίνησαν να αποδεσμεύονται όπως πρέπει, μόλις το 2022
LIFO NEWSROOM
Το λεξικό της COP29: Βασικές έννοιες για τη φετινή διάσκεψη για το κλίμα στο Αζερμπαϊτζάν

Περιβάλλον / COP29: Όροι-κλειδιά και βασικές έννοιες της Διάσκεψης για το Κλίμα στο Αζερμπαϊτζάν

Το Αζερμπαϊτζάν είναι από τα πρώτα κράτη που αναπτύχθηκαν οικονομικά λόγω πετρελαίου και εξακολουθεί να βασίζεται στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο για το 90% των εξαγωγών του
LIFO NEWSROOM
Η ανθρωπότητα έχει ήδη θερμάνει τον πλανήτη κατά 1,5°C από το 1700

Περιβάλλον / Από το 1700 μέχρι σήμερα, η ανθρωπότητα έχει θερμάνει τον πλανήτη κατά 1,5°C

Η αλλαγή της βάσης εκτίμησης μπορεί να θεωρηθεί ως «μετακίνηση των στόχων» για την κλιματική δράση, καθώς το τρέχον επίπεδο θέρμανσης είναι σαφώς κοντά στο όριο των 1,5°C, ανεξάρτητα από την αρχική βάση
LIFO NEWSROOM