Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών

Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών Facebook Twitter
0

Ότι οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και εμφιαλωμένων ποτών, υποστηρίζει νέα παγκόσμια έρευνα.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και περιορίζουν τις δαπάνες τους για κρέας και εμφιαλωμένα ποτά ενώ προσπαθούν να μειώσουν τα πλαστικά απορρίμματα, και η τάση αυτή αναμένεται να ενταθεί καθώς κλιμακώνονται οι ανησυχίες για το κλίμα. Περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων που ρωτήθηκαν σε 24 χώρες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία ανησυχούν για το περιβάλλον και οι μισοί εξ αυτών , ή 16% του παγκόσμιου συνόλου, λαμβάνουν δραστικά μέτρα για να μειώσουν το ενεργειακό αποτύπωμά τους.

«Βλέπουμε ήδη μικρές μειώσεις στις δαπάνες για κρέας, εμφιαλωμένα ποτά και για κατηγορίες όπως τα υγρομάντηλα», ανέφερε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar σε έκθεσή της για την έρευνα. «Καθώς οι αγορές πλουτίζουν, αυξάνεται το βάρος που δίδεται σε θέματα περιβαλλοντισμού και πλαστικών. Στο μέλλον, θα μπορούσαμε να δούμε το μερίδιο των καταναλωτών με 'οικολογική συνείδηση' να ενισχύεται σε χώρες που έχουν αυξανόμενο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν».

Η έρευνα με δείγμα πάνω από 65.000 ανθρώπους έδειξε ότι οι καταναλωτές στη δυτική Ευρώπη είναι πιθανότερο να επιδιώξουν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων στην Ασία και τη Λατινική Αμερική έχει από περιορισμένο έως μηδαμινό ενδιαφέρον για το θέμα αυτό. Η Χιλή είναι η εξαίρεση στη Λατινική Αμερική και η χώρα με τους περισσότερους καταναλωτές που είναι ευαισθητοποιημένοι για περιβαλλοντικά θέματα στον κόσμο, με το 37% των ερωτηθέντων να προσπαθούν ενεργά να κάνουν την αλλαγή. Η Αυστρία και η Γερμανία βρίσκονται στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά τους περισσότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, με τη Βρετανία να μην απέχει πολύ, ανέφερε η Kantar, προβλέποντας ότι οι πωλήσεις νωπού κρέατος στη Βρετανία θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 4% τα επόμενα δύο χρόνια, εάν συνεχίσει να εξαπλώνεται ο περιβαλλοντισμός.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα που έχουν ανταγωνιστική τιμή και είναι άμεσα διαθέσιμα». Σύμφωνα με την Kantar, το 48% των αγοραστών θέλει οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων να κάνουν περισσότερα για να μειωθούν τα πλαστικά απορρίμματα. Στην έκθεση σημειώνεται ότι περίπου 10 εταιρίες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η Nestle, η Coca-Cola, η Unilever, η Walmart και η Carrefour,  έχουν υπογράψει δέσμευση για να είναι οι συσκευασίες τους επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες έως το 2025.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα είδη ανακαλύφθηκαν στο Περού: Από αμφίβια ποντίκια μέχρι ψάρια με μεγάλες κεφαλές

Περιβάλλον / Νέα είδη ανακαλύφθηκαν στο Περού: Από αμφίβια ποντίκια μέχρι ψάρια με μεγάλες κεφαλές

Εκτός από τα ήδη επιβεβαιωμένα, οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορεί να έχουν εντοπίσει έως και 48 ακόμη νέα είδη, τα οποία θα πρέπει να μελετηθούν περαιτέρω για την επίσημη αναγνώρισή τους
LIFO NEWSROOM
Συγκινητική ιστορία: Δύο ορφανές τίγρεις της Σιβηρίας επανενώθηκαν μετά από ταξίδι 200 χλμ. στα ρωσικά δάση

Περιβάλλον / Συγκινητική ιστορία: Δύο ορφανές τίγρεις της Σιβηρίας επανενώθηκαν μετά από ταξίδι 200 χλμ. στα ρωσικά δάση

Η ρομαντική ιστορία του Μπόρις και της Σβετλάγια δημιουργεί ελπίδες για τον απειλούμενο πληθυσμό των τίγρεων στα σύνορα της Ρωσίας με την Κίνα
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα και επισιτιστική ανασφάλεια απαιτούν ολιστική προσέγγιση, προειδοποιεί μελέτη

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα και επισιτιστική ανασφάλεια απαιτούν ολιστική προσέγγιση, προειδοποιεί μελέτη

Βιοποικιλότητα, νερό, τρόφιμα, υγεία και κλιματική αλλαγή, είναι οι πέντε βασικοί τομείς που επηρεάζουν ο ένας τον άλλο και γι' αυτό απαιτείται ολιστική λύση
LIFO NEWSROOM
«Σαν ένα γιγάντιο σπιτάκι για πουλιά»: Οι εθελοντές που σώζουν τις έγκυες φώκιες της Φινλανδίας

Περιβάλλον / «Σαν ένα γιγάντιο σπιτάκι για πουλιά»: Οι εθελοντές που σώζουν τις έγκυες φώκιες της Φινλανδίας

Για να αντιμετωπίσουν την κρίση, εθελοντές συγκεντρώνουν χιόνι και δημιουργούν σωρούς μήκους 7 μέτρων και ύψους 1,5 μέτρου κατά μήκος της παγωμένης λίμνης
LIFO NEWSROOM
Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Γιατί δεν περιορίζεται η πλαστική ρύπανση στην Ελλάδα; Μια αποκαλυπτική έκθεση του WWF η οποία δίνει απαντήσεις για τις αλλαγές που δεν έγιναν στην καθημερινότητά μας, τις ευθύνες της πολιτείας αλλά και τη συμπεριφορά των πολιτών.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ