Οικονομικό Φόρουμ Δελφών– Δ. Ανδριόπουλος (Dimand): Οι πόλεις του μέλλοντος δεν θα έχουν αυτοκίνητα

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών – Δ. Ανδριόπουλος (Dimand): «Οι πόλεις του μέλλοντος δεν θα έχουν αυτοκίνητα» Facebook Twitter
Φωτ.: ΑΠΕ/ΜΠΕ
0

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πάνελ πραγματοποιήθηκε σήμερα στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για το φλέγον θέμα της βιωσιμότητας των πόλεων και της βελτίωσης της ποιότητας της καθημερινότητας. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή», Νίκος Βατόπουλος, ο οποίος στην εναρκτήρια τοποθέτηση του σημείωσε ότι «οι ιεραρχήσεις έχουν πλέον αλλάξει και είναι επιτακτική ανάγκη να μιλήσουμε για τη νέα ταυτότητα των πόλεων».

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, μιλώντας στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, τόνισε: «Η υπερσυγκέντρωση του πληθυσμού στις πόλεις είναι αναμφίβολα ένα πρόβλημα που θα απασχολήσει τις επόμενες γενιές. Εμείς ως Dimand εξετάζουμε και επιθυμούμε να διαφοροποιηθούμε χωρίς έναν εταιρικό εγωισμό γι’ αυτό και έχουμε προσανατολιστεί στα πράσινα κτίρια και τις αστικές αναπλάσεις.

Η Dimand αναπτύσσει ακίνητα με τον πλέον σύγχρονο και βιώσιμο τρόπο, αναδεικνύει ξεχασμένα εμβληματικά κτίρια και περιοχές, δίνοντας νέα πνοή στη ζωή των κατοίκων. Δημιουργούμε σύγχρονα κτίρια για φιλοξενία και επαγγελματική χρήση. Γι’ εμάς η συζήτηση έγινε πράξη και είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να αναζητήσουμε έναν δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με όλους τους αρμόδιους φορείς χωρίς ενοχές. Διότι, σε αντίθετη περίπτωση αν δεν το αντιμετωπίσουμε, θα μας πνίξει». 

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Η κινητικότητα μεγάλο πρόβλημα

Στη συνέχεια, ο γνωστός αρχιτέκτονας και πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής Αξιολόγησης, Ανδρέας Κούρκουλας, επισήμανε:

«Το μεγάλο πρόβλημα που ορίζει τις πόλεις κατά 80% είναι η κινητικότητα. Στην Αθήνα, παρότι η πόλη και το κέντρο ανήκει σε ένα είδος ευρωπαϊκής πόλης, ο μηχανισμός αυτός βρίσκει τεράστιες αντιστάσεις. Αυτό που έχουμε σήμερα επιδιορθώνεται με εύκολο τρόπο, είμαστε ευτυχείς να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητες αυτού του μοντέλου. Το αυτοκίνητο έχει επηρεάσει τον τρόπο ανάπτυξης των πόλεων. Για παράδειγμα στην Αθήνα έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια τη σύγκρουση του ευρωπαϊκού σχεδιασμού του 19ου αιώνα με τα μικροσυμφέροντα και την αντιπαροχή. Οι ανάγκες δηλαδή της αγοράς καθόρισαν τον τρόπο διαμόρφωσης τους αστικού τοπίου. Δείτε ως παράδειγμα την οδό 3η Σεπτεμβρίου η οποία αποτυπώνει πλήρως την αλλοίωση της ευρωπαϊκής ιδέας». 

Ο Νίκος Βατόπουλος έθεσε και το θέμα της ποιότητας της καθημερινότητας αλλά και το δημοσίου χώρου εστιάζοντας στο «μείζον πρόβλημα στην Αθήνα της κακής κατάστασης του δημοσίου χώρου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους πεζούς, το πράσινο, την κίνηση της αγοράς, τον τουρισμό».

Το παράδειγμα της Λωζάνης

Ο κ. Κούρκουλας έκανε λόγο για την επανάχρηση και αξιοποίηση του εγκαταλελειμμένου οικιστικού αποθέματος για το οποίο τόνισε ότι «είναι ένα βαθιά κοινωνικό θέμα». Στο σημείο αυτό ο κ. Ανδριόπουλος υποστήριξε ότι τα ποδήλατα γίνονται σύμμαχοι στις νέες επιταγές της εποχής και η προτεραιότητα δίνεται στους πεζούς.

Μάλιστα, ανάφερε το παράδειγμα της Λωζάνης λέγοντας: «Στην ελβετική πόλη εφάρμοσαν για ένα διάστημα το όριο ταχύτητας στα 30χλμ από το βράδυ ως νωρίς το πρωί. Είδαν ότι το παράδειγμα αυτό πέτυχε και το έχουν εφαρμόσει πλέον σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Όσο κι αν αυτό μας φαίνεται μεταφυσικό για τις ελληνικές πόλεις, αυτά θα συμβούν κι εδώ. Επομένως, το μέλλον των πόλεων θα είναι χωρίς αυτοκίνητα και αυτά τα παραδείγματα θα εφαρμοστούν και στην Ελλάδα στο εγγύς μέλλον. Είναι βέβαιο ότι θα οδηγηθούμε στις πόλεις ή περιοχές των 15 λεπτών όπου όλες οι καθημερινές δραστηριότητες θα γίνονται με τα πόδια εντός 15 λεπτών». 

Μιλώντας για τα πλεονεκτήματα της ελληνικής πρωτεύουσας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει συντονισμένος σχεδιασμός, ούτε σε ορίζοντα δεκαετίας. Το δεύτερο και πολύ σημαντικό είναι ότι η Αθήνα, έτσι όπως αναπτύχθηκε, έχει τέτοιες ευκαιρίες που μπορούν να σχεδιάσουν τα επόμενα 50 χρόνια της πόλης. Ποια πόλη στην Ευρώπη έχει Ελαιώνα, Βοτανικό, Άγιο Διονύσιο, την Ομόνοια, την Αιόλου και τη Σοφοκλέους; Όλα αυτά είναι παρεμβάσεις για τα επόμενα 20 με 40 χρόνια. Για εμάς εδώ μένει η απόφαση να συντονιστούμε και να συνεργαστούμε. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω στις ευκαιρίες που έχει η πόλη, ο κώδικας είναι γραμμένος, πρέπει μόνο να πατήσουμε το κουμπί. Είμαστε η εξαίρεση στα παραδείγματα όπου σε όλες αυτές τις περιοχές έχουν υλοποιηθεί οι βαριές υποδομές». 

Και κατέληξε: «Οι ελληνικές πόλεις, με απλό τρόπο, πρέπει χωρίς κόμπλεξ να κάνουν τα αυτονόητα. Να ανοίξουμε τις πόρτες μας στο νερό, ακόμη και να γκρεμίσουμε». 

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συγκινητική ιστορία: Δύο ορφανές τίγρεις της Σιβηρίας επανενώθηκαν μετά από ταξίδι 200 χλμ. στα ρωσικά δάση

Περιβάλλον / Συγκινητική ιστορία: Δύο ορφανές τίγρεις της Σιβηρίας επανενώθηκαν μετά από ταξίδι 200 χλμ. στα ρωσικά δάση

Η ρομαντική ιστορία του Μπόρις και της Σβετλάγια δημιουργεί ελπίδες για τον απειλούμενο πληθυσμό των τίγρεων στα σύνορα της Ρωσίας με την Κίνα
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα και επισιτιστική ανασφάλεια απαιτούν ολιστική προσέγγιση, προειδοποιεί μελέτη

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή, βιοποικιλότητα και επισιτιστική ανασφάλεια απαιτούν ολιστική προσέγγιση, προειδοποιεί μελέτη

Βιοποικιλότητα, νερό, τρόφιμα, υγεία και κλιματική αλλαγή, είναι οι πέντε βασικοί τομείς που επηρεάζουν ο ένας τον άλλο και γι' αυτό απαιτείται ολιστική λύση
LIFO NEWSROOM
«Σαν ένα γιγάντιο σπιτάκι για πουλιά»: Οι εθελοντές που σώζουν τις έγκυες φώκιες της Φινλανδίας

Περιβάλλον / «Σαν ένα γιγάντιο σπιτάκι για πουλιά»: Οι εθελοντές που σώζουν τις έγκυες φώκιες της Φινλανδίας

Για να αντιμετωπίσουν την κρίση, εθελοντές συγκεντρώνουν χιόνι και δημιουργούν σωρούς μήκους 7 μέτρων και ύψους 1,5 μέτρου κατά μήκος της παγωμένης λίμνης
LIFO NEWSROOM
Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Γιατί δεν περιορίζεται η πλαστική ρύπανση στην Ελλάδα; Μια αποκαλυπτική έκθεση του WWF η οποία δίνει απαντήσεις για τις αλλαγές που δεν έγιναν στην καθημερινότητά μας, τις ευθύνες της πολιτείας αλλά και τη συμπεριφορά των πολιτών.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μαύρα πλαστικά μαγειρικά σκεύη: Τι πρέπει να προσέχουμε στην κουζίνα

Τech & Science / Πετάξτε από την κουζίνα τα μαύρα πλαστικά μαγειρικά σκεύη

Σε ποιες περιπτώσεις το μαύρο πλαστικό στα μαγειρικά σκεύη μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία μας - Τι να προσέχουμε με μαύρες σπάτουλες και κουτάλια με πλαστικό από πολυβρωμιωμένους διφαινυλαιθέρες
LIFO NEWSROOM
Μεγάπτερη φάλαινα «έσπασε» το ρεκόρ ταξιδεύοντας από τη Νότια Αμερική στην Αφρική

Περιβάλλον / Μεγάπτερη φάλαινα ταξίδεψε 13.000 χιλιόμετρα από Νότια Αμερική μέχρι Αφρική

Πώς καταγράφηκε το ταξίδι - Η φάλαινα κάλυψε την διπλάσια απόσταση από την τυπική μετανάστευση του είδους της - Είναι η μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταγραφεί να διανύει μια φάλαινα, λένε ερευνητές
LIFO NEWSROOM