Περιβαλλοντικό τέλος σε πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης

Περιβαλλοντικό τέλος σε πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης Facebook Twitter
0

Το υπουργείο Περιβάλλοντος σχεδιάζει την επιβολή τέλους στα πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης, αντίστοιχο με αυτό που ισχύει για τις πλαστικές σακούλες στα σούπερ μάρκετ. 

Εκτός από το σχέδιο τέλους για τα κλασικά ποτήρια που χρησιμοποιούν χιλιάδες επιχειρήσεις και χώροι εστίασης στην Ελλάδα, το υπουργείο εξετάζει, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή» και τη δημιουργία δικτύου επιστροφής πλαστικών μπουκαλιών στους χώρους αγοράς τους έναντι χρημάτων.

Το περιβαλλοντικό τέλος για τα πλαστικά ποτήρια συζητείται στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με την ενσωμάτωση μιας νέας οδηγίας, με στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση πλαστικού.

Η θέσπιση της επιπλέον χρέωσης θεωρείται πως θα μειώσει σε βάθος χρόνου την κατανάλωση πλαστικών ποτηριών μιας χρήσης ενώ υπάρχει και η πρόταση για την δημιουργία ενός «συστήματος εγγυοδοσίας» για τα πλαστικά μπουκάλια - κοινώς με την επιστροφή τους στο κατάστημα από το οποίο αγοράστηκαν να δίδεται στον καταναλωτή ένα μικρό ποσό.

Σύμφωνα με την οδηγία, για τις πλαστικές φιάλες χωρητικότητας έως 3 λίτρων θα πρέπει η συλλογή τους να ανέλθει στο 77% έως το 2025 και στο 90% έως το 2029. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζουν ήδη τέτοια συστήματα, ενώ και στη χώρα μας είχε εφαρμοστεί η ίδια πολιτική για γυάλινα μπουκάλια μπύρας και αναψυκτικών. 

Οι προτάσεις γίνονται ακόμα πιο εξειδικευμένες για ορισμένες κατηγορίες πλαστικών προϊόντων όπως τα υγρά μαντιλάκια και ακόμα και τα μπαλόνια, ενώ για τις «γόπες» των τσιγάρων που περιέχουν μικροπλαστικά, υπάρχει επικοινωνία με το κλάδο της καπνοβιομηχανίας, ώστε να εξευρεθούν τρόποι συλλογής, μεταφοράς και επεξεργασίας τους.

Τέλος, το υπουργείο διερευνά πόσο θα επηρεαστούν συγκεκριμένοι κλάδοι από την εφαρμογή της οδηγίας και τι επιπτώσεις θα έχει στην αύξηση του κόστους και στην αλυσίδα παραγωγής.

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM