Σε διορθωτικές παρεμβάσεις στην κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό προχωρά η κοινοπραξία που εκτελεί το έργο, έπειτα από παρέκκλιση από την εγκεκριμένη μελέτη. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, επιβεβαίωσε ότι δόθηκε εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής, καθώς διανοίχθηκε σήραγγα 160 μέτρων με διαφορετική μέθοδο από αυτή που είχε αρχικά εγκριθεί.
Μιλώντας στη Βουλή, ο Νίκος Ταχιάος απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτή του ΚΚΕ σχετικά με τις εργασίες στο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό, αναφέροντας πως η παρέκκλιση έγινε χωρίς έγκριση, αλλά εντοπίστηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες και δόθηκε εντολή διόρθωσης.
«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα μήκους 160 μέτρων, κάτι που διαπιστώθηκε από τη διευθύνουσα υπηρεσία. Αμέσως ζητήθηκε η επιστροφή στη μελέτη που είχε αρχικά υποβληθεί», ανέφερε ο υφυπουργός.
Πρόσθεσε πως η αλλαγή της μεθοδολογίας δεν συνιστά άμεσο κίνδυνο για την ασφάλεια των εργαζομένων ή της κατασκευής, ωστόσο ενδέχεται να προκαλέσει μικρές καθιζήσεις στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, κάτω από την οποία περνά η σήραγγα.
Μετά τον εντοπισμό της απόκλισης, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κάλεσε την ανάδοχο κοινοπραξία να επαναφέρει την κατασκευή στην εγκεκριμένη μελέτη. Σύμφωνα με τον Νίκο Ταχιάο, η εταιρεία έχει ήδη υποβάλει νέα μελέτη που δείχνει πώς θα αποκαταστήσει το μήκος των 160 μέτρων.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχουν διαρκώς το έργο ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα στατικής επάρκειας. «Η υπηρεσία δεν αποδέχεται τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας. Θεωρούμε ότι ήταν ένα σφάλμα εφαρμογής της μελέτης», τόνισε ο υφυπουργός.
Η διάνοιξη της σήραγγας της Γραμμής 4 συνεχίζεται με στόχο να φτάσει ο Μετροπόντικας στον σταθμό Ευαγγελισμός έως τα τέλη του 2025. Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι οι καθυστερήσεις λόγω των διορθώσεων δεν θα επηρεάσουν δραματικά το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου. Παράλληλα, τόνισε πως υπάρχει διαρκής παρακολούθηση των μετρήσεων μετακινήσεων του εδάφους, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι όποιες καθιζήσεις βρίσκονται εντός ανεκτών ορίων.
«Δεν υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης της σήραγγας ή σοβαρών καθιζήσεων, καθώς οι μετρήσεις γίνονται καθημερινά και τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας», κατέληξε ο υφυπουργός.