Τέμπη: Άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας για τα Τέμπη ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ Facebook Twitter
Φωτ.: eurokinissi
0

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, ζητάει από τον πρόεδρό της ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

«Η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να ανεχθεί ούτε την συγκάλυψη των ευθυνών, ούτε την μετάθεση της διερεύνησης τους στο αόριστο μέλλον», αναφέρει η ανακοίνωση που υπογράφει ο Γιώργος Κατρούγκαλος.

Σύμφωνα με τον Κατρούγκαλο, στην προηγούμενη συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων, είχε συμφωνηθεί ομόφωνα επί της αρχής να συγκληθεί άμεσα η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας των Τεμπών, στη βάση κοινής απόφασης όλων των πτερύγων της Βουλής και όχι απλώς κατόπιν αιτήματος της αντιπολίτευσης.

«Στη σημερινή συνεδρίαση της Διάσκεψης η κυβερνητική πλειοψηφία υπαναχώρησε από την ομόφωνη δέσμευση, είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέσουμε αίτημα με την παρούσα επιστολή», τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και αντιπρόεδρος της ίδιας επιτροπής.

Ο Γιώργος Κατρούγκαλος αναφέρει αναλυτικά στην σχετική επιστολή του: «Στην προηγούμενη συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων, είχε ομόφωνα συμφωνηθεί επί της αρχής να συγκληθεί άμεσα η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας των Τεμπών, στη βάση κοινής απόφασης όλων των πτερύγων της Βουλής και όχι απλώς κατόπιν αιτήματος της αντιπολίτευσης.

Επειδή, όμως, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Διάσκεψης η κυβερνητική πλειοψηφία υπαναχώρησε από την ομόφωνη αυτή δέσμευση, είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέσουμε αίτημα με την παρούσα επιστολή, βάσει του 43Α παρ. 2 εδ. α και 41Α παρ. 4 του Κανονισμού της Βουλής, για έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για τη συζήτηση του θέματος αυτού με κλήση των εξής προσώπων:

1. Του πρώην υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, των υφυπουργών κ.κ. Μ. Παπαδόπουλου και Γ. Καραγιάννη και του ΓΓ κ. Ι. Ξιφαρά.

2. Του κ. Κ. Χατζηδάκη, ως του πρώτου υπουργού που είχε συνάψει για λογαριασμό του δημοσίου τη σύμβαση 10005/2007 για το σύστημα ελέγχου ETCS.

3. Της παρούσας και προηγούμενης διοίκησης (σε περίπτωση που έχει αντικατασταθεί μετά το ατύχημα) των εταιριών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train.

4. Των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να ανεχθεί ούτε την συγκάλυψη των ευθυνών, ούτε την μετάθεση της διερεύνησης τους στο αόριστο μέλλον.

Ενόψει της αδήριτης αυτής ανάγκης το αίτημα μας αυτό έχει απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με άλλα αιτήματα που είχαμε καταθέσει στο παρελθόν».

Τέμπη: Την κατάθεση στη Βουλή του συνόλου των εγγράφων διαπραγμάτευσης Δημοσίου -ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Επίσης, να έρθουν στη Βουλή όλα τα έγγραφα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Hellenic Train, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Σύμφωνα με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που κατατέθηκε προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με πρώτο υπογράφοντα τον Αλέξη Τσίπρα, ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Όπως αναφέρουν στο κείμενο της ΑΚΕ οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, «στο παράρτημα του μνημονίου (σ.σ.: που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ. Αχ. Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη), αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Για να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 […]

Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις τής ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε ”κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600, περίπου, εκατ. ευρώ».

 Επικαλούμενοι δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, όπως της «Εφημερίδας των Συντακτών» και της εφημερίδας «Δημοκρατία», τονίζουν πως «φτερά» είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού Δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι:

 «1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021, και

2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021.

 Δηλαδή, τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων δεν μπόρεσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών».

 Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θέτουν, επίσης, στον κ. Γεραπετρίτη μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρινάκης: Στις 4/3 η προανακριτική για Τριαντόπουλο, στις 5/3 η συζήτηση για τα Τέμπη

Πολιτική / Μαρινάκης: Στις 4/3 η προανακριτική για Τριαντόπουλο, στις 5/3 η συζήτηση για τα Τέμπη

Την απόλυτη εμπιστοσύνη του στη δικαιοσύνη διατύπωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, απαντώντας σε ερώτημα για αν εξετάζεται σοβαρά η υπόθεση των Τεμπών
LIFO NEWSROOM
«Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια για το πολιτικό σύστημα»

LiFO politics / «Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια για το πολιτικό σύστημα»

«Συστημικά κόμματα, που έχουν κυβερνήσει τη χώρα, στην προσπάθεια τους να προσεγγίσουν το αντισυστημικό ακροατήριο, θολώνουν τη γραμμή τους και παθαίνουν ζημιά» αναφέρει στην Βασιλική Σιούτη ο διευθυντής της εταιρείας Δημοσκοπήσεων Opinion Poll, Ζαχαρίας Ζούπης.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η Κωνσταντοπούλου καταθέτει μήνυση και αγωγή κατά της Κανέλλη: «Μου ρίχνουν λάσπη οι επαναστάτες του καναπέ»

Πολιτική / Η Κωνσταντοπούλου καταθέτει μήνυση και αγωγή κατά της Κανέλλη: «Μου ρίχνουν λάσπη οι επαναστάτες του καναπέ»

Ανακοίνωσε ότι καταθέτει μήνυση και αγωγή εναντίον της κυρίας Κανέλλη, κατηγορώντας την για συκοφαντικά ψεύδη και επίθεση με σκοπό να αποδυναμώσει την πολιτική της δράση
LIFO NEWSROOM
Εξαιρούνται οι αμυντικές δαπάνες από το Σύμφωνο Σταθερότητας -«Κρίσιμο βήμα για την ασφάλεια της ΕΕ» λέει ο Μητσοτάκης

Πολιτική / Εξαιρούνται οι αμυντικές δαπάνες από το Σύμφωνο Σταθερότητας -«Κρίσιμο βήμα για την ασφάλεια της ΕΕ» λέει ο Μητσοτάκης

«Αυτό θα επιτρέψει στα κράτη-μέλη να αυξήσουν σημαντικά τις αμυντικές τους δαπάνες, αλλά με ελεγχόμενο τρόπο και υπό όρους», ανέφερε η φον ντερ Λάιεν, προσθέτοντας ότι η Επιτροπή θα προτείνει ένα ευρύτερο πακέτο εξατομικευμένων εργαλείων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε χώρας
LIFO NEWSROOM
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης

Πολιτική / Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης

Στο πλαίσιο των ρυθμίσεων, προβλέπεται επιδότηση έως 70% των ληξιπρόθεσμων οφειλών των Δ.Ε.Υ.Α. προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και η θέσπιση κοινού κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας, τιμολογιακής πολιτικής και σχεδίων ασφάλειας τροφοδοσίας νερού
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: Σκοπός να έχουμε 900 λεωφορεία έως τα μέσα του 2025 και πιο συχνά δρομολόγια

Πολιτική / Μητσοτάκης: Σκοπός να έχουμε 900 λεωφορεία έως τα μέσα του 2025 και πιο συχνά δρομολόγια

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών ( ΟΣΥ ) στον 'Αγιο Ιωάννη Ρέντη όπου στεγάζονται καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία και λεωφορεία φυσικού αερίου
LIFO NEWSROOM