Λόγω της φύσης του Καλλιτεχνικού Πατινάζ, οι διαγωνιζόμενοι δεν φορούν «ομοιόμορφες» στολές όπως σε άλλα αθλήματα, που απλώς διαφοροποιείται συνήθως μόνο το χρώμα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες στην ενδυμασία, ένας εκ των οποίων εξηγεί γιατί στα εντυπωσιακά κοστούμια τους υπάρχουν σχεδόν πάντα διαφανή υφάσματα. Και όχι, σύμφωνα με το International Skating Union Handbook, ο λόγος δεν είναι για να μην κρυώνουν.
Το Ολυμπιακό Καλλιτεχνικό Πατινάζ συγκαταλέγεται στα αθλήματα που η εμφάνιση λαμβάνεται επίσης υπόψη για την διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των κριτών. Αυτό εξηγεί και το γεγονός πως οι αθλητές επιλέγουν πολύ ιδιαίτερα κοστούμια, κάποια glamorous άλλα κιτς, αλλά πάντα με εντυπωσιακές λεπτομέρειες.
Στο παρελθόν έχουν «επιστρατευθεί» για τα κοστούμια μέχρι και διάσημοι σχεδιαστές. Η Vera Wang είχε επιμεληθεί τις στολές των Αμερικανών πρωταθλητών Nancy Kerrigan και Evan Lysacek, ενώ η Γαλλίδα Surya Bonaly είχε εμφανιστεί με δημιουργία Christian Lacroix.
Ωστόσο, στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα κοστούμια περιλαμβάνουν διαφανή υφάσματα, τις περισσότερες φορές στο χρώμα του δέρματος, είτε πρόκειται για αντρικό είτε για γυναικείο. Κι όπως διευκρινίζουν οι κανόνες στο International Skating Union Handbook, ο λόγος είναι «η ευπρέπεια».
«Το ρούχο δεν πρέπει να δίνει την αίσθηση υπερβολικού δέρματος. Οι άντρες πρέπει να φορούν μακριά παντελόνια και όχι κολάν. Και οι γυναίκες πρέπει να φορούν φούστα», αναφέρει συγκεκριμένα ο κανόνας. Οπότε τα διαφανή κομμάτια υφάσματος δίνουν την αίσθηση του γυμνού σε κάποια σημεία σώματος, χωρίς όντως να είναι.
Βέβαια, με τα χρόνια έχουν διαμορφωθεί και νέοι κανονισμοί, όπως ο «Katarina Rule», ενώ παλαιότεροι έγινα πιο ελαστικοί, καθώς οι άντρες μπορούν πλέον να φοράνε κολάν. Σύμφωνα με αυτόν, οι αθλήτριες υποχρεούνται να φορούν φούστα που θα καλύπτει τους γοφούς και τα οπίσθιά τους. Ο συγκεκριμένος κανόνας προέκυψε όταν το 1988 η Katarina Witt εμφανίστηκε φορώντας μόνο ένα κορμάκι με φτερά.