Έρευνα: Μεγαλύτερος ο κίνδυνος τροχαίου για τους οδηγούς με υπερκινητικότητα και ελλειμματική προσοχή

Έρευνα: Μεγαλύτερος ο κίνδυνος τροχαίου για τους οδηγούς με υπερκινητικότητα και ελλειμματική προσοχή Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Οι νέοι οδηγoί που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας), είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα, να υιοθετήσουν επικίνδυνες συμπεριφορές, να παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), όπως αποκαλύπτει μια νέα αμερικανική έρευνα.

Η πρώτη μεγάλη μελέτη σχετικά με το ζήτημα αυτό, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό παιδιατρικής «Pediatrics» από το Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας, παρουσιάζει αναλυτικά τα είδη των τρακαρισμάτων στα οποία εμπλέκονται συχνότερα οι νέοι οδηγοί με ΔΕΠΥ και τις αιτίες των ατυχημάτων (υπέρβαση ορίων ταχύτητας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή αλλων ουσιών, μη χρήση ζωνών ασφαλείας).

Η δρ. 'Αλισον Ε. Κάρι, επικεφαλής μελέτης, διευθύντρια Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής στο Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Τραυματισμών στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας και επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, υπογράμμισε ότι η λύση δεν είναι ούτε οι φαρμακευτικές αγωγές ούτε το να καθυστερούν τα άτομα με ΔΕΠΥ να πάρουν δίπλωμα, αλλά να διερευνηθούν σε βάθος οι σχετικοί λόγοι. 

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 14.936 νέους που νοσηλεύτηκαν στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας στο Νιου Τζέρσι και είχαν πάρει δίπλωμα μεταξύ 2004 - 2014. Επίσης συνέλεξαν στοιχεία από την αστυνομία για τις παραβάσεις και τα τροχαία που έγιναν κατά την ίδια χρονική περίοδο. Εντόπισαν 1.769 νέους που είχαν διαγνωσθεί με ΔΕΠΥ και συνέκριναν αυτή την ομάδα με άτομα που δεν είχαν αντίστοιχη διάγνωση.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι, παρά το γεγονός ότι κατά τον πρώτο μήνα μετά την απόκτηση διπλώματος τα τροχαία ήταν γενικά αυξημένα, το ποσοστό ήταν 62% υψηλότερο για τα άτομα με ΔΕΠΥ, συγκριτικά με εκείνα χωρίς ΔΕΠΥ. Επίσης ο κίνδυνος τροχαίου ήταν 37% μεγαλύτερος για τα άτομα με ΔΕΠΥ ανεξαρτήτως ηλικίας μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια μετά τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Παράλληλα, το ποσοστό εμπλοκής σε τροχαία σχετικά με το αλκοόλ ήταν 109% υψηλότερο στα άτομα με ΔΕΠΥ.

Οι τροχαίες παραβιάσεις από άτομα με ΔΕΠΥ και ειδικότερα οι παραβιάσεις κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ήταν επίσης αυξημένες κατά 37% και 27% αντίστοιχα κατά το πρώτο έτος οδήγησης, συγκριτικά με 25% και 18% των ατόμων χωρίς διάγνωση ΔΕΠΥ. Τέλος, η πιθανότητα παραβιάσεων σχετικών με την πρόσληψη ουσιών, τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και τη μη τήρηση των ορίων ταχύτητας ήταν 3,5 φορές μεγαλύτερη στους νέους οδηγούς με ΔΕΠΥ τον πρώτο χρόνο από την απόκτηση διπλώματος και μιάμιση φορά τα πρώτα τέσσερα χρόνια.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι, μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Τech & Science / Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Η προοπτική για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με δικά τους συμφέροντα και ηθική αξία «δεν είναι πλέον ένα θέμα μόνο για την επιστημονική φαντασία ή το μακρινό μέλλον» λένε οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Τα φάρμακα «μπλοκμπάστερ» για την απώλεια βάρους αποκαλύπτουν όσα ακόμη δεν κατανοούμε για την παχυσαρκία

Τech & Science / Η παχυσαρκία είναι ασθένεια: Τι δείχνει πολυετής έρευνα στα νέα φάρμακα για την απώλεια βάρους

Πώς λειτουργούν τα GLP-1 φάρμακα - Η αμφιλεγόμενη χρήση, οι παρενέργειες, το υψηλό κόστος και η διαπίστωση πως οι περισσότεροι σταματούν έπειτα από 12 εβδομάδες
LIFO NEWSROOM