Το Facebook δεν θα διαθέτει πλέον υπαλλήλους της εταιρίας του στα γραφεία πολιτικών εκστρατειών κατά τη διάρκεια των εκλογών, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Το κοινωνικό δίκτυο προσέφερε μεταξύ των υπηρεσιών του και εξειδικευμένο προσωπικό σε πολιτικές εκστρατείες με στόχο να βοηθήσουν διαφημιστικές καμπάνιες.
Η συζήτηση για το ρόλο του Facebook στην πολιτική, και δη τις αμερικανικές εκλογές, δεν είναι καινούργια, αλλά ως προς τον τομέα αυτό, άνοιξε όταν ο διευθυντής της ψηφιακής καμπάνιας του Τραμπ για τις προεδρικές εκλογές του 2016 δήλωσε ότι η βοήθεια του Facebook ήταν πολύτιμη για τη νίκη.
Το Facebook δήλωσε ότι είχε προσφέρει και στην Χίλαρι Κλίντον την ίδια υποστήριξη, αλλά εκείνη την είχε αρνηθεί.
Το κοινωνικό δίκτυο είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος φορέας διαφήμισης μέσω διαδικτύου, μετά την Google. Αναλυτές εκτιμούν πως καθώς τον τελευταίο χρόνο έχει να αντιμετωπίσει αρκετά ανοιχτά μέτωπα, κάνει λίγο πίσω από την ανάμειξή του στην πολιτική ενόψει και των ενδιάμεσων αμερικανικών εκλογών του Νοεμβρίου.
Επίσης, η Google και το Twitter προσφέρουν εξειδικευμένες συμβουλές σε πολιτικές εκστρατείες, αλλά δεν έχουν δηλώσει ότι θα τερματίσουν την πρακτική.
Το Facebook δήλωσε ότι θα προσφέρει ανοιχτά και δωρεάν διαφημιστικές συμβουλές σε όλα τα πολιτικά κόμματα μέσω της ιστοσελίδας του.
Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα του Bloomberg, η εκστρατεία του Τραμπ δαπάνησε 44 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook από τον Ιούνιο έως τον Νοέμβριο του 2016, σε σύγκριση με τα 28 εκατομμύρια δολάρια από την εκστρατεία της Χίλαρι Κλίντον.
Αίσθηση είχε προκαλέσει το καλοκαίρι η είδηση πως λίγες μέρες μετά τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ , ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ τηλεφώνησε στο νέο πρόεδρο. Η κλήση αυτή δεν είχε γνωστοποιηθεί από καμία πλευρά και η είδηση δεν μεταδόθηκε διεθνώς, αλλά ούτε και στις ΗΠΑ, όπως έγινε για αντίστοιχες περιπτώσεις επιχειρηματιών.
Το BuzzFeed News, που έφερε στο φως το τηλεφώνημα, αναφέρει πως ο Ζούκερμπεργκ συνεχάρη τον Τραμπ για τη νίκη και την επιτυχημένη εκστρατεία εκατομμυρίων δολαρίων που φιλοξενήθηκε στο Facebook.
Η ιστοσελίδα έκανε λόγο για τρεις πηγές, ανώνυμες, αλλά όπως ισχυρίζεται έγκυρες, πίσω από τις πληροφορίες.
Ενώ το Facebook ήταν απρόθυμο να αναγνωρίσει δημόσια το πόσο χρησιμοποίησε το κοινωνικό δίκτυο ο Τραμπ στην προεκλογική του εκστρατεία, εσωτερικά τη θεωρούν ως μία από τις πιο επιτυχημένες χρήσεις της ισχυρής διαφημιστικής πλατφόρμας της εταιρείας.
Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως τα έγγραφα και οι αναλύσεις που έλαβε το Facebook δείχνουν ότι ο κολοσσός των social media χαρακτηρίζει ως «πρωτοπόρο» στο μάρκετινγκ του Facebook τη στρατηγική του Τραμπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Facebook μελέτησε τις μεθόδους για να βελτιώσει περαιτέρω ένα μοντέλο μάρκετινγκ που ονομάζεται "Test, Learn, Adapt" (TLA), το οποίο χρησιμοποιεί σήμερα για να αξιολογήσει τη δική του διαφήμιση.
σχόλια