Η Gen Z είναι η πρώτη και η μόνη, προς το παρόν, γενιά που έχει μειώσει τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με το Pew Research Center.
Αναλυτικά, οι χρήστες ηλικίας 18 – 25 χρονών έχουν μειώσει τη χρήση κάθε εφαρμογής μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από το περασμένο φθινόπωρο, εκτός από την χρήση του TikTok, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα καταναλωτών Gen Z της Piper Sandler.
Σήμερα, οι χρήστες του Gen Z δικτυώνονται σε μια σειρά από μικρότερες εφαρμογές, καθεμία από τις οποίες εξυπηρετεί μια ξεχωριστή λειτουργία. Σε έναν κόσμο όπου οι χρήστες ανησυχούν περισσότερο για το απόρρητο στο διαδίκτυο και οι δημόσιες αλληλεπιδράσεις ελέγχονται περισσότερο από ποτέ, οι νεότεροι χρήστες είναι πολύ πιο συνειδητοποιημένοι για το πώς παρουσιάζονται στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Axios, η πανδημία ανάγκασε επίσης τους χρήστες της Gen-Ζ να δημιουργήσουν ισχυρότερες κοινότητες στο διαδίκτυο. Σε αντίθεση με τα πρώτα κοινωνικά δίκτυα όπως το MySpace, το Friendster και το Facebook, αυτές οι κοινότητες δεν ξεκινούν με φίλους. Δημιουργούνται από ανθρώπους —συχνά αγνώστους— με κοινά ενδιαφέροντα.
Η επιτυχία του TikTok οδήγησε τα περισσότερα από τα υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα να αναδημιουργήσουν την εικόνα τους. Το δέλεαρ του TikTok για την Gen-Z είναι ο αλγόριθμός του, ο οποίος προσφέρει στους χρήστες υλικό που τους αρέσει, αλλά παράλληλα τους προωθεί τακτικά νέα είδη βίντεο.
Η Gen-Z προτιμά την εξατομικευμένη πληροφορία από τον τρόπο με τον οποίο τα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook, συνεχίζουν να διπλασιάζουν τα είδη περιεχομένου που γνωρίζουν ότι αρέσει σε έναν χρήστη.
Η Gen-Z αμφισβητεί επίσης και τις μηχανές αναζήτησης που κυριαρχούν εδώ και χρόνια στο διαδικτυακό τοπίο, χρησιμοποιώντας εφαρμογές όπως το TikTok και το Instagram.