Ο αλγόριθμος του Facebook «κάνει διακρίσεις» λόγω φύλου στις διαφημίσεις για δουλειά - Έρευνα

εΟ αλγόριθμος του Facebook «κάνει διακρίσεις» λόγω φύλου στις διαφημίσεις για δουλειά - Έρευνα Facebook Twitter
0

Το Facebook εμφανίζει δυσανάλογα συγκεκριμένου τύπου διαφημίσεις για δουλειές σε άνδρες και γυναίκες, σύμφωνα με ερευνητές που εξέφρασαν αμφιβολίες ότι η εταιρεία έχει κάνει πρόοδο στην εξάλειψη της μεροληψίας στους αλγορίθμους της.

 

Στη μελέτη που έγινε υπό το πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας οι ερευνητές διαπίστωσαν πως τα συστήματα του Facebook είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν σε άνδρες διαφημίσεις για δουλειά για θέσεις ή βιομηχανίες που ανδροκρατούνται και αντίστοιχα σε γυναίκες διαφημίσεις για θέσεις σε τομείς ή επιχειρήσεις που έχουν μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών εργαζομένων. 

 

Σε τεστ που έγιναν στα τέλη του 2020, οι διαφημίσεις για πρόσληψη ντελιβεράδων από την Domino’s Pizza εμφανίζονταν δυσανάλογα σε άνδρες, ενώ οι γυναίκες ήταν πιο πιθανό να δουν διαφημίσεις για βοηθούς αγορών στην υπηρεσία παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ Instacart.

 

Η ανισορροπία υπήρχε και σε διαφημίσεις για δουλειές υψηλών δεξιοτήτων, σύμφωνα με την έρευνα. Οι αλγόριθμοι του Facebook ήταν πιο πιθανό να εμφανίσουν σε μια γυναίκα μια διαφήμιση για τεχνική θέση εργασίας στο Netflix, που έχει σχετικά υψηλό ποσοστό γυναικείας εργασίας για την τεχνολογική βιομηχανία, παρά μια διαφήμιση για δουλειά στην Νvidia, μια εταιρεία κατασκευής τσιπ γραφικών με υψηλότερο ποσοστό ανδρών εργαζομένων.

 

Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν «μια πλατφόρμα της οποίας ο αλγόριθμος μαθαίνει και διαιωνίζει την υπάρχουσα διαφορά στα δημογραφικά της απασχόλησης», αναφέρει η έρευνα, σημειώνοντας πως οι αλγόριθμοι του Facebook φαίνεται πως παράγουν μεροληπτικά αποτελέσματα ακόμη κι αν ένας εργοδότης είχε πρόθεση να απευθυνθεί σε ένα δημογραφικά ισορροπημένο κοινό.

 

«Το σύστημά μας λαμβάνει υπόψη πολλά σημάδια για να δοκιμάσει και να εμφανίσει σε ανθρώπους διαφημίσεις για τις οποίες θα ενδιαφέρονται περισσότερο, αλλά κατανοούμε τις ανησυχίες που εγείρει η έκθεση», δήλωσε η Μπεθ Γκοτιέρ εκπρόσωπος του Facebook.

 

«Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα για να αντιμετωπίζουμε ζητήματα διακρίσεων στις διαφημίσεις και έχουμε ομάδες που εργάζονται για την αμεροληψία των διαφημίσεων», συμπλήρωσε.

 

Το USC έκανε παρόμοια τεστ για τις διαφημίσεις στο LinkedIn αλλά δεν βρήκε αποδείξεις διακρίσεων λόγω φύλου σε αυτή την πλατφόρμα. Οι ερευνητές δεν μελέτησαν άλλες ιστοσελίδες που εμφανίζουν διαφημίσεις για θέσεις εργασίας, ενώ σημείωσαν ότι η διενέργεια τεστ σε περισσότερες κατηγορίες θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη στα αποτελέσματά τους.

 

Με πληροφορίες από WSJ

 

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι, μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Τech & Science / Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Η προοπτική για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με δικά τους συμφέροντα και ηθική αξία «δεν είναι πλέον ένα θέμα μόνο για την επιστημονική φαντασία ή το μακρινό μέλλον» λένε οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Τα φάρμακα «μπλοκμπάστερ» για την απώλεια βάρους αποκαλύπτουν όσα ακόμη δεν κατανοούμε για την παχυσαρκία

Τech & Science / Η παχυσαρκία είναι ασθένεια: Τι δείχνει πολυετής έρευνα στα νέα φάρμακα για την απώλεια βάρους

Πώς λειτουργούν τα GLP-1 φάρμακα - Η αμφιλεγόμενη χρήση, οι παρενέργειες, το υψηλό κόστος και η διαπίστωση πως οι περισσότεροι σταματούν έπειτα από 12 εβδομάδες
LIFO NEWSROOM