Ίσως φταίει η συνήθεια, οι διάφοροι περιορισμοί που αίρονται και επανέρχονται, τα ξενέρωτα like που εισπράττουν από τη μαμά και το μπαμπά, σε ποιητικές τους εξάρσεις, αλλά το γεγονός είναι πως οι έφηβοι, σε παγκόσμιο επίπεδο, εγκαταλείπουν το facebook, σύμφωνα με άρθρο του Forbes.
Η πρώτη αναφορά έγινε πριν λίγο καιρό όταν ο ιθύνων του οικονομικού τμήματος της πλατφόρμας, David Ebersman επιβεβαίωσε αυτό που κυκλοφορούσε ως φήμη για αρκετό καιρό: το πιο σημαντικό δημογραφικό κομμάτι των χρηστών του facebook, οι έφηβοι, γίνεται όλο και πιο αδρανές.
Την επιβεβαίωση αυτή επισφράγισε και η έρευνα της GlobalWebIndex, η οποία μελέτησε το εφηβικό κοινό 30 χωρών, και διαπίστωσε πως το ποσοστό όσων θεωρούνται ενεργοί χρήστες (δηλαδή δεν μένουν σε μια σειρά από "like") σημείωσε πτώση της τάξης του 20%, σε σχέση με τις αρχές του έτους.
Η μεγαλύτερη πτώση στη χρήση μεταξύ εφήβων καταγράφηκε στην Ολλανδία, με ποσοστό 52%, ενώ στις ΗΠΑ το ποσοστό ανήλθε στο 16%. Το ερώτημα που προκύπτει είναι προς ποια site στρέφεται η πολύτιμη προσοχή του εφηβικού κοινού, εγκαταλείποντας το facebook.
Χωρίς αυτό να προκαλέι έκπληξη, τα site με υπηρεσίες chat σε κινητά τηλέφωνα όπως το WeChat (που φυσικά διαθέτει και την ανάλογη εφαρμογή), καθώς και site διαμοιρασμού φωτογραφιών και βίντεο όπως το instagram (ιδιοκτησίας facebook) το Vine (ιδιοκτησίας Twitter) και το Snapchat είναι οι νέοι πόλοι έλξης.
Εντυπωσιακότερη άνοδο από τα παραπάνω, σημειώνει το Κινέζικο WeChat, που είδε τους χρήστες 16 έως 19 ετών να αυξάνονται κατά 1.021% μέσα σε ένα οκτάμηνο, ενώ το Vine σημείωσε αύξηση ενεργών χρηστών που άγγιξε το 639%. Τρίτο στην κατάταξη είναι το Flickr, το οποίο μέσω του νέου, καλοσχεδιασμένου application για κινητά είδε τους έφηβους χρήστες του να αυξάνονται κατά 254%. Ακόμα και η εφαρμογή facebook chat σημείωσε αύξηση, σε σχέση με την ίδια την πλατφόρμα.
Ακολουθεί ο πίνακας με τις ισχυρότερες τάσεις προς άλλα κοινωνικά δίκτυα της παγκόσμιας κοινότητας εφήβων χρηστών.
Κι έτσι, όλα δείχνουν ότι το mobile κομμάτι του internet βγαίνει ολοένα και πιο κερδισμένο σε σχέση με το "παραδοσιακό" web. Ένα trend με αυξητικές τάσεις όχι μόνο στο εφηβικό κοινό, αλλά σε ολόκληρο το δικτυωμένο κόσμο, που φυσικά έλκει το ενδιαφέρον των διαφημιστών.
σχόλια