Από το λανσάρισμά του τον Νοέμβριο από την OpenAI το ChatGPT έχει κατακτήσει τον κόσμο. Το chatbot συνομιλίας μπορεί να κωδικοποιήσει, να γράψει δοκίμια και να λειτουργήσει ακόμη και ως μηχανή αναζήτησης, μεταξύ άλλων εργασιών.
Αλλά αυτό δεν αποτελεί κάποιο φουτουριστικό όραμα για το τι πρόκειται να κάνει στο μέλλον το ChatGPT. Ο επιχειρηματικός κόσμος έχει ήδη χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη σε πολλούς κλάδους.
«Μπορεί να δημιουργήσει οτιδήποτε που μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι ήταν μοναδικό για την ανθρώπινη νοημοσύνη ή δημιουργικότητα, είτε αυτό είναι η αλληλεπίδραση μαζί μας με τη μορφή chatbot, είτε αυτό είναι η δημιουργία νέου περιεχομένου, είτε πρόκειται για εικόνες, είτε για βίντεο», δήλωσε πρόσφατα στο Yahoo Finance η Νίνα Σικ, σύμβουλος και ερευνήτρια της τεχνητής νοημοσύνης.
Πώς χρησιμοποιείται όμως ανά κλάδο;
Υγεία
Ακόμη και πριν από την κυκλοφορία του ChatGPT, ο κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης χρησιμοποιούσε ήδη chatbots για τον προγραμματισμό ραντεβού και την αξιολόγηση συμπτωμάτων. Η έλευση του εξελιγμένου νέου εργαλείου της OpenAI αναμένεται να επιταχύνει αυτή την τάση, δήλωσε ο Γιάρ Λιούις, από την Navina, η οποία ηγείται στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.
«Τα παραγωγικά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν ένα ευρύ φάσμα εργασιών στην υγειονομική περίθαλψη», δήλωσε στο Yahoo Finance. «Μπορούν να φέρουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι ασθενείς και οι γιατροί αλληλεπιδρούν. Επίσης στο πως μπορούν να παρέχουν ενημερωμένες ιατρικές πληροφορίες, να υποστηρίζουν τη λήψη κλινικών αποφάσεων και να βοηθούν στην ιατρική τεκμηρίωση. Επιπλέον, τα μοντέλα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη βιοϊατρική έρευνα, όπως ο ορθολογικός σχεδιασμός μορίων, ο in-silico πειραματισμός και η γονιδιωματική ανάλυση» πρόσθεσε.
Για παράδειγμα, η Doximity, μια πλατφόρμα υγειονομικής περίθαλψης, φέρεται να κυκλοφόρησε μια beta έκδοση ενός εργαλείου ChatGPT που βοηθά τους γιατρούς σε διοικητικές εργασίες. Εν τω μεταξύ, το ChatGPT θα μπορούσε επίσης να καταλάβει και άλλους ρόλους που ιστορικά καλύπτονταν από τους γιατρούς, όπως η διάγνωση ασθενειών όπως το κρυολόγημα ή η γρίπη. (Υπενθυμίζεται πως το chatbot πέρασε πρόσφατα τις εξετάσεις ιατρικής αδειοδότησης στις ΗΠΑ).
Πάντως υπάρχει ένα μεγάλο «αλλά», σύμφωνα με τον Λιούις: «Το κρίσιμο σημείο είναι ότι για να είναι κλινικά χρήσιμες, ως "συσκευές ιατρικού επιπέδου", αυτά τα μοντέλα πρέπει να βελτιστοποιηθούν για τις συγκεκριμένες εργασίες και να υποβληθούν σε εκτεταμένες δοκιμές και επικύρωση».
Ακίνητη περιουσία
Στον τομέα των ακινήτων, οι μεσίτες έχουν γίνει, ίσως, οι πιο γνωστοί και άμεσοι επαγγελματίες χρήστες του ChatGPT μέχρι στιγμής. Η ικανότητα του chatbot να γράφει σχετικά πειστικές καταχωρίσεις κατοικιών έχει αναφερθεί ευρέως.
Για τον Φράνκ Τρέλες, αντιπρόεδρο της State Street Realty Broker, η οποία εδρεύει στο Μαϊάμι της Φλόριντα, τα οφέλη του ChatGPT δεν είναι καθαρά θεωρητικά. Χρησιμοποιεί τακτικά το εργαλείο για δουλειές όπως ο υπολογισμός πληρωμών υποθηκών, η ανάλυση επενδυτικών συμφωνιών και η σύνταξη συμφωνιών. Ο Τρέλες δήλωσε ότι η τεχνολογία μπορεί να επιτρέψει στους μεσίτες και τους πράκτορες ακινήτων να αυξήσουν την εστίασή τους στους πελάτες αντί για την καθημερινή εργασία περί των συναλλαγών ακινήτων.
«Ακόμα το δοκιμάζω. Και κάθε φορά που το κάνω συνεχίζω να εκπλήσσομαι. Είναι καταπληκτικό, βλέπω το ChatGPT να μην μας αντικαθιστά, αλλά απλώς να μας κάνει καλύτερους» δηλώνει.
Δημόσιες Σχέσεις & Μάρκετινγκ
Το ChatGPT είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για εργασίες που περιλαμβάνουν πολλά κείμενα. Η Ντάρα Κάπλαν, πρόεδρος και εταίρος της Wunderlich Kaplan Communications, δήλωσε ότι η εταιρεία της έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιταχύνει την εργασία σε δελτία τύπου, βιογραφικά πελατών και άλλες εργασίες.
«Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) για να μας βοηθήσει να επιταχύνουμε τη διαδικασία της συγγραφής», δήλωσε. «Έχουμε μια προσαρμοσμένη φόρμα που επιτρέπει στους πελάτες μας να εισάγουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται γι' αυτούς και την επιχείρησή τους για να ξεκινήσουμε» αναφέρει.
«Για να είμαστε ξεκάθαροι, μας βοηθάει η τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουμε τη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου ταχύτερη και πιο προσιτή για τις μικρές επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες» προσθέτει.
Επίσης η Taboola, μια εταιρεία διαδικτυακής διαφήμισης, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα πειραματιστεί με την τεχνητή νοημοσύνη και εργάζεται για την ενσωμάτωση του ChatGPT στις πλατφόρμες της για να βοηθήσει στη δημιουργία διαφημίσεων.
Εξυπηρέτηση πελατών
Η εξυπηρέτηση πελατών, από τη φύση της, περιλαμβάνει πολλά επαναλαμβανόμενα κείμενα που συχνά είναι τυποποιημένα. Το Forbes ανέφερε πρόσφατα ότι η Meta, η Canva και το Shopify χρησιμοποιούν την τεχνολογία του ChatGPT για να απαντούν στις ερωτήσεις των πελατών. Ανέφερε επίσης ότι η Ada, μια εταιρεία με έδρα το Τορόντο που αυτοματοποιεί 4,5 δισεκατομμύρια αλληλεπιδράσεις εξυπηρέτησης πελατών, συνεργάστηκε με το ChatGPT για την περαιτέρω ενίσχυση της τεχνολογίας.
Μέσα ενημέρωσης
Και, φυσικά, υπάρχουν και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το CNET, ένας ιστότοπος τεχνολογικής δημοσιογραφίας, δέχτηκε πρόσφατα πυρά επειδή χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία άρθρων. Η δημοσίευση είχε χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για τη συγγραφή άρθρων επί μήνες με ελάχιστη διαφάνεια, όπως ανέφερε το The Verge. Εν τω μεταξύ, ο Νηλ Βόγκελ, διευθύνων σύμβουλος της Dotdash Meredith, ενός ανταγωνιστή της μητρικής Red Ventures του CNET, δήλωσε στο Axios ότι η ιστοσελίδα του δεν θα δημιουργούσε ποτέ άρθρα γραμμένα από μηχανές.
Παρόλα αυτά, παραδέχτηκε: «Στην πραγματικότητα πιστεύουμε ότι είναι μια απίστευτη ευκαιρία για εμάς», σημειώνοντας ότι η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη σε πολλές από τις ροές εργασίας της, όπως η εύρεση εικόνων.
Το BuzzFeed επίσης (BZFD) ανακοίνωσε τον Ιανουάριο σε υπόμνημα προς το προσωπικό του ότι θα συνεργαστεί με την OpenAI για την εξατομίκευση του περιεχομένου και τη βελτίωση των κουίζ του, σύμφωνα με την Wall Street Journal. Στις 14 Φεβρουαρίου, το BuzzFeed εγκαινίασε τη μορφή κουίζ με τεχνητή νοημοσύνη, που ονομάζεται Infinity Quizzes.