Αποκαλύπτικά είναι τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας Focus-Bari, σχετικά με την χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα, καθώς και τα μέσα πρόσβασης σε αυτό, που αφορά στο τελευταίο εξάμηνο του 2014, η οποία ακτινογραφεί το προφίλ του μέσου Έλληνα χρήστη και των online συνηθειών του.
Διείσδυση
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας Web ID της Focus Bari, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου του 2014, το διαδίκτυο έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας αφού επτά στους δέκα Έλληνες, δηλαδή ποσοστό 69,7%, χρησιμοποιούν, πλέον, το Internet και, μάλιστα, οι έξι στους δέκα ερωτηθέντες (δηλ. το 60,4%), σερφάρουν σε καθημερινή βάση.
Η διείσδυση του Διαδικτύου βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδό της στο νομό Αττικής, φθάνοντας το 76,8%, με τη Θεσσαλονίκη να ακολουθεί με 73,7% και την υπόλοιπη Ελλάδα να βρίσκεται - κατά μέσο όρο - στο 61,2%.
Ιδιαίτερη απήχηση έχει η χρήση του Internet στα νεανικά ηλικιακά στρώματα, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών σερφάρουν στο Διαδίκτυο σε ποσοστό 96,9% (87% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 98,1% (το 94,4% καθημερινά).
Χρόνος
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο χρόνος τον οποίο καταναλώνουν οι Έλληνες χρήστες στο διαδίκτυο, αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας WebID, "σερφάρουν", πλέον, περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα, με τον μέσο όρο χρήσης του Ίντερνετ στη χώρα μας να φτάνει τα 135 λεπτά.
Οι άνδρες αφιερώνουν στην on-line περιήγηση 140 λεπτά, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 129 λεπτά. Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 177 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών, 142 λεπτά.
Όμως και οι πιο ώριμοι συμπολίτες μας αφιερώνουν αρκετό χρόνο στο σερφάρισμα με το μέσο χρόνο παραμονής στο Internet να διαμορφώνεται στα 101 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 111 λεπτά για τις ηλικίες 55-64.
Μέσα Πρόσβασης
Όσον αφορά στα μέσα πρόσβασης στο διαδίκτυο, είναι εμφανής η στροφή των Ελλήνων χρηστών στις mobile και τις φορητές συσκευές. Αναλυτικά, οι συσκευές πρόσβασης, που χρησιμοποιούνται, πλέον, είναι ο φορητός υπολογιστής (41,9%), το κινητό τηλέφωνο (31,1%), ο σταθερός υπολογιστής (30,2%), το tablet (10,8%), ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό (0,6%), συνδέεται μέσω μιας συσκευής smart tv.
Social Media
Από τα υπόλοιπα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι ο ένας στους δύο (52,4%) Έλληνες χρήστες κάνει χρήση κάποιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, με το Facebook να είναι, φυσικά, καρφωμένο στις προτιμήσεις τους με ποσοστό 48,3%. Δεύτερο στις προτιμήσεις έρχεται το Google+ με 9,2%, ακολουθεί το YouTube με 8,7%, με το Twitter να έπεται με 7,5%. Ο δε μέσος χρόνος παραμονής στα social media είναι 77,9 λεπτά την ημέρα.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι οι online αγορές αρχίζουν να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων χρηστών, καθώς το 23,7% επιλέγει να κάνει τις αγορές του μέσω Διαδικτύου.
Για περισσότερα στοιχεία επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο.