Η έλλειψη τσιπ, που προκαλεί προβλήματα στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων, μπορεί να συνεχιστεί έως και το 2023, δήλωσε ο πρόεδρος της Daimler.
Η πανδημία αποτέλεσε ένα stress test για τη βιομηχανία, που χρειάστηκε να επανεξετάσει σε βάθος τις εφοδιαστικές αλυσίδες της, δήλωσε ο Ούλα Σαλένιους.
Η προσφορά των τσιπ δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση σε πολλούς τομείς, ανάμεσά τους και η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ανέκαμψε γρήγορα μετά την πανδημία.
Οι ελλείψεις αυτές προκάλεσαν κλείσιμο εργοστασίων στη Μαλαισία και «θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην παραγωγή και τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου», δήλωσε στο BBC ο Σαλένιους. «Οι παραγωγοί τσιπ λένε ότι αυτό θα επηρεάσει το 2022 από κατασκευαστικής πλευράς και μετά σταδιακά θα βελτιωθεί», συμπλήρωσε.
Αυτό σημαίνει ότι οι ελλείψεις μπορεί να συνεχιστούν ως το 2023 «αλλά ελπίζουμε όχι στο σοβαρό επίπεδο που είδαμε τους τελευταίους μήνες», πρόσθεσε ο Σαλένιους. Συμπλήρωσε ότι η πανδημία υπήρξε ένα «stress test» για την αυτοκινητοβιομηχανία. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος προτού αρχίσουν όλα να κινούνται ξανά, σημείωσε.
«Όμως, θα μάθουμε από αυτό το stress test και θα κοιτάξουμε ακόμη βαθύτερα όλες τις βαθμίδες της εφοδιαστικής αλυσίδας, για να κάνουμε το σύστημα πιο ισχυρό», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του ο Χάραλντ Κρόγκερ, μέλος του ΔΣ της Bosch, δήλωσε στο BBC ότι ο βασικός λόγος για τα προβλήματα με τα τσιπ στην αγορά αυτοκινήτου ήταν το γεγονός ότι αυξήθηκε «δραματικά» η ζήτηση.
«Μόλις πριν από έναν χρόνο ήμασταν στη σκοτεινή εποχή του κορωνοϊού και οι πωλήσεις είχαν πέσει. Κανένας δεν περίμενε τόσο γρήγορη ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου», δήλωσε. «Τώρα σίγουρα τρέχουμε για να καλύψουμε αυτή τη ζήτηση», συμπλήρωσε.