To Snapchat έχει ήδη μπει δυναμικά στην κούρσα για να κερδίσει πίσω το έδαφος από τα αντίπαλα στρατόπεδα της κοινωνικής δικτύωσης.
Ενώ η περιπλοκότητα του Snapchat έχει συχνά τραβήξει αρκετές αρνητικές κριτικές, ειδικά από μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες, και ενώ η τελευταία αναβάθμιση της εφαρμογής μάλλον έκανε τα πράγματα χειρότερα, η δημοφιλής εφαρμογή φαίνεται ότι βρίσκει όλο και περισσότερη ανταπόκριση από το νεανικό κοινό το οποίο φανατικά την αγαπάει.
Βέβαια, ενώ η τελευταία αναβάθμιση προκάλεσε έναν μικρό πανικό στους φανατικούς χρήστες (κάποιοι έφτασαν σε σημείο να ξεκινήσουν αγώνα για αίτηση επαναφοράς του παλιού καλού Snapchat) η εταιρεία μάλλον κάνει προσπάθειες να διαχωρίσει το «κοινωνικό» από το «μέσο». Τουλάχιστον, στην εφαρμογή της.
Η τελευταία αναβάθμιση περιλαμβάνει όχι μόνο τον επανασχεδιασμό της εφαρμογής αλλά κάνει σαφέστερη και τη διάκριση μεταξύ των φίλων και των επαγγελματιών δημιουργών περιεχομένου (είτε είναι διάσημες μάρκες είτε διάσημες προσωπικότητες).
Μέρος αυτής της μετατόπισης περιλαμβάνει την επαλήθευση κάποιων διασήμων Snapchatters και άλλων δημιουργών που έχουν «καλλιεργήσει ένα μεγαλύτερο ακροατήριο» με νέα στατιστικά δεδομένα. Για παράδειγμα, οι δημιουργοί περιεχομένου θα μπορούν να δουν στο ιστορικό τους τον συνολικό αριθμό προβολών κατά τη διάρκεια έτους, μήνα ή εβδομάδας και θα μπορούν επίσης να «σκάψουν» βαθύτερα για να δουν πόσο χρόνο αφιέρωσαν οι φανς στην προβολή των ιστοριών τους.
Επιπλέον, το Snapchat θα εμφανίζει τα στοιχεία καθημερινής προσέγγισης και εμπλοκής, όπως για παράδειγμα τον αριθμός των μοναδικών θεατών και τον μέσο χρόνος που πέρασαν στο περιεχόμενο μιας σελίδας. Ειδικότερα, οι δημιουργοί θα είναι πλέον σε θέση να βλέπουν μια κατανομή των δημογραφικών στοιχείων του κοινού τους κατά φύλο, ηλικία, γεωγραφία και ενδιαφέροντα.
Kι ενώ το Snapchat παραχωρεί πλέον στους δημιουργούς αυτό για το οποίο φώναζαν τόσο καιρό (δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία) κανένας δεν είναι σίγουρος εάν τελικά καταφέρει να προσελκύσει πίσω όσους το έσκασαν κάποτε για το Instagram. H αλήθεια είναι, όμως, ότι για χρόνια το Snapchat δεν αντιμετώπιζε διαφορετικά τους influencers από τους κοινούς χρήστες του. Απλά, τώρα το κάνει και το κάνει σωστά.
Ανάμεσα, λοιπόν, σε μια δύσκολη αναβάθμιση που φρενάρει τους απλούς χρήστες αλλά ωθεί το έργο των δημιοουργών, και μαζί με τη δυνατότητα που θα επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν ιστορίες εκτός εφαρμογής, το Snapchat μπορεί να καταφέρει να ωθήσει τη δημιουργία των ιστοριών του σε πιο παραγωγικά βοσκοτόπια από αυτά που του αντέγραψε το Instagram.