Τα πρώτα στοιχεία της θυελλώδους χρονιάς για το Facebook δείχνουν έσοδα ρεκόρ και αύξηση χρηστών

Τα πρώτα στοιχεία της θυελλώδους χρονιάς για το Facebook δείχνουν έσοδα ρεκόρ και αύξηση χρηστών Facebook Twitter
0

Τα προβλήματα διαρροής των προσωπικών δεδομένων χρηστών του Facebook επηρέασαν ελάχιστα την κερδοφορία του καθώς η εταιρεία παρουσίασε έσοδα ρεκόρ για το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Η εταιρεία πραγματοποίησε έσοδα ύψους 11,97 δισ. δολαρίων κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, αυξημένα κατά 49% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις της Wall Street που υπολόγιζε 11,41 δισ. δολάρια.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί πως τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου δεν καλύπτουν την κορύφωση του σκανδάλου της Cambridge Analytica με την κατάθεση του Ζούκερμπεργκ ενώπιον του Κογκρέσου η οποία έγινε στις 10 Απριλίου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός πως το Facebook δεν δημοσιοποιεί πόσο χρόνο ξόδεψαν οι χρήστες του στην πλατφόρμα κατά το τρίμηνο.

Πριν από τρεις μήνες, ο Ζούκερμπεργκ ανέφερε ότι ο χρόνος που πέρασαν οι χρήστες στο Facebook σημείωνε πτώση κατά περίπου 5% το τέταρτο τρίμηνο του 2017.

Τα στοιχεία από τη Nielsen δείχνουν ότι το μερίδιο του χρόνου στο ψηφιακό μέσο μειώνεται. Τώρα όμως ο Ζούκερμπεργκ λέει μόνο ότι οι χρήστες αλληλεπιδρούν περισσότερο και κάνουν περισσότερα share αν και αναγνώρισε ότι η παρακολούθηση βίντεο σημείωσε πτώση.

Οι ισχυροί αριθμοί συνοδεύονταν από εξίσου φιλόδοξα σχόλια από στελέχη του Facebook. Η επικεφαλής λειτουργίας Sheryl Sandberg είπε ότι μια χούφτα μεγάλων διαφημιστών σταμάτησαν τις δαπάνες μετά το σκάνδαλο Cambridge Analytica, αλλά κάποιος (χωρίς να αποκαλύψει ποιος) έχει ήδη επιστρέψει στο Facebook.

«Παρά την αντιμετώπιση σημαντικών προκλήσεων, η κοινότητα και οι επιχειρήσεις μας ξεκινούν δυνατά το 2018», δήλωσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook.

«Λαμβάνουμε μια ευρύτερη άποψη της ευθύνης μας και επενδύουμε για να βεβαιωθούμε ότι οι υπηρεσίες μας χρησιμοποιούνται για το καλό. Αλλά πρέπει επίσης να συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε νέα εργαλεία για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να συνδεθούν, να ενισχύσουμε τις κοινότητές μας και να φέρουν τον κόσμο πιο κοντά», πρόσθεσε.

Τα στοιχεία χρηστών του Facebook υποδεικνύουν ότι όλο αυτό το σκάνδαλο είχε ελάχιστη επίδραση στη δομή της πλατφόρμας και την επιτυχία της στο οικονομικό σκέλος. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν στα 1,45 δισ. (48 εκατ. περισσότερα από το προηγούμενο τρίμηνο) και οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες στα 2,2 δισ. Και τα δύο στοιχεία σημειώνουν αύξηση 13% από το ίδιο τρίμηνο το 2017.

Η Ευρώπη το μόνο πλήγμα;

Τις τελευταίες εβδομάδες, το κοινωνικό δίκτυο ανακοίνωσε αλλαγές στα εργαλεία απορρήτου του και στον τρόπο με τον οποίο συλλέγει και μοιράζεται τα δεδομένα κάθε χρήστη. 

Αυτό που μπορεί να αποτελέσει μελλοντικό πλήγμα για το Facebook είναι ο ευρωπαϊκός νόμος ιδιωτικού απορρήτου που θα τεθεί σε ισχύ στις 25 Μαΐου, επιβάλλοντας αυστηρότερους κανόνες όσον αφορά τη συλλογή και το χειρισμό προσωπικών δεδομένων.

Ο επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών του Facebook, David Wehner, δήλωσε ότι η εταιρεία αναμένει ότι ο αριθμός των χρηστών της στην ΕΕ θα είναι «σταθερός ή ελαφρώς χαμηλότερος», ως αποτέλεσμα νέων τρόπων με τους οποίους η εταιρεία πρέπει να ζητήσει συγκατάθεση για την παρακολούθηση χρηστών.

Αναγνώρισε επίσης ότι οι περιορισμοί στη συλλογή δεδομένων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε λιγότερο επιτυχημένη στόχευση διαφημίσεων. 

Όπως σημειώνει το Wired, το Facebook μπόρεσε να διατηρήσει την καμπύλη ανάπτυξης προς τα πάνω επειδή οι πρόσφατες πολιτικές απορρήτου και δεδομένων, παρόλο που ήταν πολύ δημοφιλείς, φάνηκαν να κατευθύνονται από την ικανότητα της εταιρείας να κερδίσει χρήματα.

Για παράδειγμα, τον Ιανουάριο, το Facebook άλλαξε τον αλγόριθμο ειδήσεων για να ευνοήσει το περιεχόμενο από την οικογένεια και τους φίλους, προκειμένου να κάνει τον χρόνο που ξοδεύεται στο Facebook πιο ουσιαστικό. Αυτό βλάπτει τους εκδότες, αλλά θα μπορούσε να ωφελήσει τους διαφημιζόμενους εάν οι χρήστες δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιεχόμενο, δήλωσε ο Martín Utreras, αντιπρόεδρος της της εταιρίας eMarketer.

Οι διαφημιζόμενοι, οι πελάτες που πληρώνουν το Facebook, δεν έχουν την πολυτέλεια να αγνοήσουν τη δύναμη μιας πλατφόρμας που τους επιτρέπει να ομαδοποιούν ομάδες μικροσκοπικών ομάδων, ανέφερε ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, Scott Galloway. 

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκτακτη ανάγκη με τα αντιβιοτικά: «Μπορεί να στοιχίσει 40 εκατομμύρια ζωές τα επόμενα 25 χρόνια»

Τech & Science / Έκτακτη ανάγκη με τα αντιβιοτικά: «Μπορεί να στοιχίσει 40 εκατομμύρια ζωές τα επόμενα 25 χρόνια»

Η μικροβιακή αντοχή αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη δημόσια υγεία, απαιτώντας διεθνή συνεργασία, έρευνα και υπεύθυνη χρήση των διαθέσιμων πόρων
LIFO NEWSROOM
Το μυστήριο για την αιτία του καρκίνου στους νέους οδηγεί στο έντερο - Τι λένε οι επιστήμονες

Τech & Science / Το μυστήριο για τον καρκίνο στους νέους κάτω των 50 οδηγεί στο έντερο

Πώς το Ozempic, από φάρμακο για απώλεια βάρους, θα δοκιμαστεί για την πρόληψη καρκίνου του παχέος εντέρου - Οι παράγοντες κινδύνου - «Κάτι μας διαφεύγει» λένε οι επιστήμονες που ψάχνουν την αιτία εμφάνισης καρκίνου στους νέους
LIFO NEWSROOM
Πρωτότυπο ρομποτικό γάντι υπόσχεται αποκατάσταση λειτουργικότητας χεριού

Τech & Science / Πρωτότυπο ρομποτικό γάντι υπόσχεται αποκατάσταση λειτουργικότητας χεριού

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του γαντιού είναι ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ο οποίος ανιχνεύει την πρόθεση του χρήστη για κίνηση και ενεργοποιεί τη λειτουργία του γαντιού
LIFO NEWSROOM
Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Τech & Science / Tesla: Έπεσαν οι ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά εδώ και εννιά χρόνια - Αύξηση 41% για την Κινεζική BYD

Το 2022, η Tesla προέβλεψε ότι οι πωλήσεις της θα αυξάνονταν κατά 50% από χρόνο σε χρόνο, αλλά η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ δεν έχει παρουσιάσει την αναμενόμενη αύξηση
LIFO NEWSROOM