Τι είδε ο Mark Zuckerberg στο Oculus Rift;

Τι είδε ο Mark Zuckerberg στο Oculus Rift; Facebook Twitter
Josh Miller/CNET
1

"Όταν έβαλα για πρώτη φορά την κάσκα, ένιωσα κάτι που δεν έχω ξαναβιώσει ποτέ στη ζωή μου".

 

Αυτές ήταν οι λέξεις του Mark Zuckerberg που ίσως επιτάχυναν τη διαδικασία εξαγοράς της εταιρείας Oculus VR για το ποσό των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όμως ας δούμε την ιστορία από την αρχή.

Ο 21 ετών εφευρέτης του Oculus Rift -της κάσκας Virtual Reality - που ξαναέφερε στο προσκήνιο το "σκονισμένο" concept της εικονικής πραγματικότητας, όταν ξεκίνησε την εταιρεία Oculus VR που αποκτήθηκε εχθές από το Facebook για 2 δισεκατομμύρια δολάρια, δεν ήξερε τίποτα για το πώς στήνεται μια επιχειρήση.

Όλα τα φορολογικά και ασφαλιστικά των υπαλλήλων του, τα διεκπεραίωσαν δυο –τρία στελέχη που γνώριζαν από διοίκηση και paperwork. Το μόνο που είχε στο μυαλό του ήταν πως θα επανενεργοποιήσει τον πάλαι ποτέ γοητευτικό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας. Και τα κατάφερε!

Μια καμπάνια στο Kickstarter που συγκέντρωσε 2,5 εκατομμύρια δολάρια του έδωσε την πρώτη ώθηση αλλά και του κατοχύρωσε την στήριξη της ευμετάβλητης παγκόσμιας κοινότητας των gamers. Τα βίντεο που κατέκλυσαν το YouTube, με τις αντιδράσεις όσων φορούσαν για πρώτη φορά το Oculus Rift, ήταν η καλύτερη διαφήμισή του, η οποία έφερε και τα πρώτα εκατομμύρια για την περαιτέρω ανάπτυξη, από angel investors, στην καθομιλουμένη των Startups.

Κι όλα αυτά χωρίς -ακόμη και σήμερα- να υπάρχει επίσημο προϊόν, αφού έχουν κυκλοφορήσει μόνο ορισμένες εκατοντάδες κομμάτια του Oculus Rift, σε λίγους "τυχερούς" developers εφαρμογών και βιντεοπαιχνιδιών (που πάθαιναν ναυτία τις πρώτες φορές που το χρησιμοποιούσαν).

Η δεύτερη έκδοση του Oculus Rift kit για developers

Η ανακοίνωση της εξαγοράς, η οποία ολοκληρώθηκε μέσα σε 7 ημέρες, υπό την επίβλεψη του ίδιου του Zuckie, προκάλεσε ποικίλες (κυρίως αρνητικές) αντιδράσεις στην παγκόσμια tech κοινότητα, οι οποία είδε με καχυποψία την κίνηση του Facebook. Καχυποψία που συνοψίζεται στην παρακάτω πρόταση:

"Από μια απίθανη μηχανή που θα πήγαινε το gaming πολλές γενεές μπροστά μονομιάς, έγινε ένα προϊόν, μέρος μιας μηχανής παραγωγής χρημάτων που ο κόσμος την ταΐζει με προσωπικά του δεδομένα και στη συνέχεια το μετανιώνει." 

Σε απάντηση των παραπάνω, αλλά και προς όλους όσους έδωσαν τον οβολό τους μέσω του Kickstarter, και αισθάνθηκαν εξαπατημένοι, αντιμετωπίζοντας την εξαγορά της Oculus VR ως ξεπούλημα, ο εφευρέτης του Oculus Rift, Palmer Luckey, έγραψε ένα ντόμπρο σημείωμα στο Reddit όπου εξηγεί γιατί η εξαγορά θα ωφελήσει την πλατφόρμα - που υποστηρίζει ότι θα παραμείνει ανεξάρτητη - αλλά και το Virtual Reality, εν γένει.

Πάντως, εάν όλα τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται λίγο ασύνδετα σε κάποιον ή αδυνατεί να κατανοήσει το λόγο για τον οποίο ξόδεψε το Facebook ένα τέτοιο επικό ποσό, για να αποκτήσει μια ... κάσκα με δύο φακούς, ή γιατί το όλο ζήτημα έχει πάρει αυτή τη δημοσιότητα, η παρακάτω εξήγηση ίσως να είναι η πιo πειστική: 

"Ο μοναδικός τρόπος για να κατανοήσει και να ερμηνεύσει κανείς τη συγκεκριμένη εξαγορά είναι να ανατρέξει πίσω στο 2005, όταν η Google εξαγόρασε την πλατφόρμα Android. Κάτι που τότε είχε ξενίσει τον κόσμο. Το Facebook πιστεύει ότι η εικονική πραγματικότητα θα γίνει η νέα μεγάλη πλατφόρμα, μετά το mobile, και δεν θα ήθελε επ' ουδενί να μην κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε αυτήν".

Ο ιδρυτής του Facebook δείχνει να συμφωνεί, αφού με την παρακάτω δήλωση ξεκαθαρίζει ότι δεν αντιμετωπίζει το Oculus Rift ως ένα απλό αξεσουάρ / περιφερειακό για video games, όπως για παράδειγμα η Sony με το Project Morpheus που αποκάλυψε πρόσφατα, αλλά ως το ίδιο το μέλλον των υπολογιστών, της επικοινωνίας, της διασκέδασης και της εργασίας:

"Στις ελάχιστες εταιρείες που μπορεί να αναπτύσσουν την επόμενη μεγάλη υπολογιστική πλατφόρμα η Oculus είναι με διαφορά ο ηγέτης".

Διαβάστε με λεπτομέρεια τι ακριβώς κάνει το Oculus Rift σε αυτό το περιεκτικότατο FAQ.

Δείτε τον εφευρέτη του Oculus Rift, Palmer Luckey να παρουσιάζει το Oculus Rift (πριν την εξαγορά) και πάρτε μια γέυση από το συναρπαστικό μέλλον των υπολογιστών.

[via]

Τech & Science
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταγλωττισμένες ομιλίες του Χίτλερ κάνουν θραύση στα social media

Διεθνή / Με χρήση AI, ακροδεξιοί δημιουργούν αγγλόφωνες ομιλίες του Χίτλερ και τις ανεβάζουν στα social media

Επιχειρώντας να προσελκύσουν νέους στη ναζιστική ιδεολογία, ακροδεξιοί χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να φτιάξουν υποτιθέμενες ομιλίες του ηγέτη του Γ' Ράιχ
LIFO NEWSROOM
Οι διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ προκαλούν στρες και οδηγούν σε κατάθλιψη

Τech & Science / Οι διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ προκαλούν στρες και οδηγούν σε κατάθλιψη

Μελέτη με 393.000 συμμετέχοντες στο περιοδικό Neurology - Αυξημένο ρίσκο για τα ενήλικα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε σχέση με τα ετερόφυλα για άγχος και κατάθλιψη που επιδεινώνουν την υγεία του εγκεφάλου
LIFO NEWSROOM
Οι επισκέψεις παιδιών στα επείγοντα λόγω ζέστης αυξήθηκαν κατά 170% την τελευταία δεκαετία

Τech & Science / Οι επισκέψεις παιδιών στα επείγοντα λόγω ζέστης αυξήθηκαν κατά 170% την τελευταία δεκαετία

«Καθώς οι ακραίες καλοκαιρινές θερμοκρασίες γίνονται πιο συχνές λόγω της αλλαγής του κλίματος, βλέπουμε αύξηση των ασθενειών που σχετίζονται με τη ζέστη», ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας
LIFO NEWSROOM
Ozempic: Θα μπορούσε να μειώσει τον εθισμό σε ουσίες, δείχνει νέα μελέτη

Τech & Science / Το Ozempic θα μπορούσε να μειώσει και τον εθισμό στα οπιοειδή, δείχνει νέα μελέτη

Εκτός από τον διαβήτη και την παχυσαρκία, το Ozempic είναι πιθανό να συνδράμει στην αντιμετώπιση ψυχιατρικών διαταραχών, όπως ο εθισμός - Το περιοδικό JAMA Network Open παρουσίασε τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα νέας έρευνας
LIFO NEWSROOM
Amazon, Tesla και Meta ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες που υπονομεύουν τη δημοκρατία παγκοσμίως

Τech & Science / Amazon, Tesla και Meta ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες που υπονομεύουν τη δημοκρατία παγκοσμίως

Η έκθεση επισημαίνει την ανάγκη για διεθνή δράση και δεσμευτική συνθήκη που θα υποχρεώνει τις πολυεθνικές να λογοδοτούν βάσει των διεθνών ανθρωπίνων δικαιωμάτων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια